Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 70)
    • [quote=”DeePee” post=281332][quote=”Zoefhaus” post=281330]Interessant! Van wanneer dateert deze info?[/quote]

      [/quote]

      Ok, het “lang” achterhaald valt dan nog mee, is pas sinds een goed jaar :lol:
      Mijn PS4s dateren van 2018, dus toen was er nog geen sprake van verschillende coderingen per type, en blijft dus de conclusie dat het 95% marketingpraat is (/was).

        [quote=”DeePee” post=281315][quote=”Zoefhaus” post=281305]… Maar er is maar één codering voor het hele merk, niet per type…
        Dus één en dezelfde N gecodeerde band zou specifiek ontwikkeld zijn voor zowel een SUV van 2000kg met motor voorin (Cayenne), als voor een roadstertje van 1200 kg met middenmotor (Boxster), en een sportwagen van 1400kg met de motor achterin (911)? Larie…[/quote]

        die bewering is al lang achterhaald
        [/quote]

        Interessant! Van wanneer dateert deze info?

          [quote=”vandamme” post=281308]aah ja, mijn frank valt,
          je bedoelt het auto merk.. [/quote]

          Yep, ik bedoelde automerk en autotype ;)

          ok, maar ze kunnen wel een banden maat die op meerdere auto’s past
          op elk van die auto’s testen, en vast stellen of die diverse auto’s met die band ok werken.
          de meeste van die auto’s hebben overigens andere banden maten, dus ga je geen Macan banden op een 911 leggen of omgekeerd.. gewoon een andere maat.

          Dat die banden ok werken dat kunnen ze inderdaad testen, maar om nu te zeggen dat ze specifiek afgestemd zijn op elk autotype lijkt me onrealistisch. Daarvoor is het verschil in rijeigenschappen/gewicht/enz te groot. Mocht Porsche zoals vroeger enkel een 911 bouwen, dan was het al waarschijnlijker ;)
          Zoals gezegd lijkt het mij vooral marketingpraat.

            En ja, ik spreek uit ervaring ;)

              [quote=”vandamme” post=281306]Dat was exact wat ik al aangaf.

              Met dien verstande dat ze die uitgebreide voorwaarden wel duidelijk moeten stellen dat je N banden moet hebben (na afsluiten) of dat je garantie vervalt.
              Als er enkel staat dat de garantie “kan” vervallen indien er niet originele stukken op zitten of dat de garantie “kan” vervallen als je je onderhoud door een non approved service center laat onderhouden..

              Dan gaan ze het volgens mij niet kunnen weigeren om je opgeblazen motor te vervangen als jij nejes al; je onderhoud door PC liet doen, en alle motor / mechanische stukken door PC met P original teile zijn geplaatst. en je die auto daar op Niet N PS4S banden binnenrijdt.

              Het 1 heeft oorzakelijk niks met het ander te maken. PS4 banden zijn EU goedgekeurd voor de baan.. het zijn geen super grippy slicks en dus geen invloed op het normale functioneren van de motor. En banden zijn geen wezenlijk onderdeel van die garantie,, meer nog ze worden expliciet uitgesloten in de garantie voorwaarden.

              Dus nogmaals, tenzij er expliciet staat
              “de auto moet verplicht ten allen tijde gebruik maken van N banden of de uit gebreide garantie vervalt”
              Is het geen requirement om op N banden te blijven NA de verlenging.[/quote]

              Tja, zoals bij elke contractuele intepretatie moet er eerst gekeken worden naar de tekst van de overeenkomst, en als dat geen uitsluitsel geeft gaat een rechtbank oordelen op basis van de intenties van de partijen en de aanvullende werking van de redelijkheid en billijkheid. Dus ik ben het met je eens dat beperkende voorwaarden door de producent/verkoper best zo restrictief/duidelijk mogelijk worden geschreven, om later interpretatieproblemen te vermijden. Zeker omdat een consument in een ondernemingsrechtbank vaak meer beschermd wordt dan een professionele verkoper.

                [quote=”ZUFF-65″ post=281274]Nu nog wachten op de sneeuw volgende winter ,dan komt die grote ” sneeuwschop “vooraan goed van pas :D :D

                Ben niet echt fan van grote spoilers voor- of achteraan, maar dat was al duidelijk , niet waar 8)[/quote]

                Nog even op de Touring wachten dan :up:

                  Heb hier 2 jaar geleden wat opzoekingswerk over gedaan. Er is blijkbaar maar 1 product dat echt overal aangeraden wordt, zowel door professionele restaurateurs (oa van Ferrari ed) als door liefhebbers, en dat is Leatherique.

                  Ik heb zelf twee jaar geleden Rejuvinator en Prestine Clean besteld. Eénmaal gebruikt tot nu toe en het werkt super.

                  Het is natuurlijk heel wat duurder dan basic consumentenproducten zoals Meguiars, en meer omslachtig om te gebruiken, maar het resultaat is er ook naar.

                  Aanrader!
                  (ps de website is redelijk chaotisch (http://www.leatherique.com/products.html), maar er zit ook geen grote marketingmachine achter ;) Let ook op qua invoerkosten, die vallen nog serieus tegen)

                    En on-topic: ik heb ook PS4S op de 997 liggen. De hele N-codering is louter commerce. Het zouden zogezegd banden zijn die specifiek voor porsche zijn ontwikkeld. Maar er is maar één codering voor het hele merk, niet per type…
                    Dus één en dezelfde N gecodeerde band zou specifiek ontwikkeld zijn voor zowel een SUV van 2000kg met motor voorin (Cayenne), als voor een roadstertje van 1200 kg met middenmotor (Boxster), en een sportwagen van 1400kg met de motor achterin (911)?
                    Larie…

                      De juridische principes zijn heel simpel:

                      Je hebt 2 jaar wettelijke fabrieksgarantie, op alle originele onderdelen van de auto. Dit is gebaseerd op Europese wetgeving, geïmplementeerd in België.
                      Indien je binnen die 2 jaar een paar chinese banden monteert, vervalt de garantie op de auto als zodanig niet.

                      Alles wat na 2 jaar onder de noemer “garantieverlenging” e.d. wordt toegekend/verkocht is een zogenaamde “commerciële” garantie. Dit is puur contractueel, en dus geen “recht” zoals de wettelijke garantie. De verkoper/producent is vrij om te bepalen welke voorwaarden er worden opgelegd bij dit soort garanties.

                        Prachtige kleur hoor, irischgrün!

                          Waarom niet beide?
                          Denk wel dat je voor fabrieksbezoek een afspraak moet maken, voor ‘t museum niet.

                            Dat staat ook nog op mijn verlanglijstje!

                            Dan kan ik kiezen of ik met de 911 of met de CLS ga :)

                              Op basis van de antwoorden tot nu toe heb ik snel even wat statistieken gemaakt.
                              :driver:

                              – De gemiddelde leeftijd bij aanschaf van de 1e Porsche was… 38,5 jaar!
                              – De gemiddelde leeftijd vandaag is… 49,5 jaar!

                              – Degene die op de jongste leeftijd z’n 1e Porsche kocht is… Hellraiser!
                              – Degene die op de hoogste leeftijd z’n 1e Porsche kocht is… Rollie!

                              – De jongste reageerder is… Godspeed!
                              – De “meest ervaren” reageerder is… Triumph1!

                                [quote=”geertg” post=279797][quote=”Zoefhaus” post=279795]Hoe bevalt die hybride X5? Is een kandidaat-opvolger voor mijn CLS ;)[/quote]

                                Zeer tevreden, op heden zo’n 5.000 km gereden waarvan de helft elektrisch. 5,9 l/100 km. verbruik. Vooral als bedrijfswagen fiscaal interessant nl. 100 % aftrekbaar en laag voordeel van alle aard (41 gr. CO2 doch vanaf volgend jaar WLTP en deze is 32 gr. CO2).[/quote]

                                Bedankt voor de info. Mocht het een SUV worden neem ik de X5 mee op de shortlist ;)

                                  Mooi hoor :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 70)