Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 70)
    • Hoe bevalt die hybride X5? Is een kandidaat-opvolger voor mijn CLS ;)

        En daarnaast:
        2006-2009: Kawasaki ER-6f
        2009-vandaag: Ducati 749
        2012-2017: Ducati Multistrada 1200

          Grappig topic inderdaad:

          1999-2002: VW Polo (6N) 1.4i (alle begin is moeilijk)
          2003-2007: Ford Cougar 2.0i (ziet er snel uit, is het niet)
          2007-2009: Seat Ibiza 1.4 16v (Polo op z’n Spaans)
          2009-2010: VW Passat 2.0tdi (tijdelijke firmawagen)
          2010-2013: Audi A4 2.0tdi (firmwagen in white)
          2013-2014: Alfa Romeo Giulietta 1.6jtdm (missen is menselijk, zeer snel terug verkocht)
          2014-2016: BMW 630i (E63) (de 1e grote auto-liefde)
          2016-2016: BMW 520d (tijdelijke firmawagen)
          2016-vandaag: Mercedes CLS Shooting Brake 220d (firmawagen in blue)
          2017-vandaag: Porsche 997 carrera 2 cabrio
          2020-…: Nog geen idee, bijna tijd om een nieuwe firmawagen te bestellen. Audi A7 / A6 Avant? BMW X5/X3? Mercedes CLS 3rd gen?

          Suggesties zijn altijd welkom :)

            [quote=”Herman911″ post=279695]Hier staat er ook een 749 in de garage! Al 11 jaar trouwens, kan er maar geen afstand van doen :up:

            Zelfde verhaa hier, kan ook geen afstand doen van m’n gele 749 DUC hoewel ik er (te) weinig mee rij. Echt wel rauw die motor, met een weergaloze sound van de Termignoni uitlaten :popcorn:[/quote]

            Absoluut! Ik heb een G&G uitlaat gemonteerd, heerlijk kabaal :engeltje:

              Bedankt voor de tips Veloce!
              Ik ga eens kijken naar “Lotus on Track” dan.

              Zolder moet ik niet echt meer leren kennen, heb er genoeg rondjes gereden (met de motor dan).
              Dus misschien dan toch best bij de gevorderden inschrijven…

              Nordschleife is een aanrader hoor! Maar best tijdens een weekdag, weekends zijn gewoon te druk. Het is een hele ervaring, maar heeft weinig met “echt” circuitrijden te maken. Je komt er nooit in je comfort zone :)

                Altijd welkom op onze zomersproetjesrit waar je veel pct leden en mensen van het forum kan ontmoeten . Wel op tijd inschrijven want dit is elk jaar uitverkocht en vol is vol . Dus zodra er kan ingeschreven worden niet te lang aarzelen .
                Dit verschijnt hier ergens in maart normaal gezien . In alle geval welkom op onze rit ! We zijn al volop aan het brain stormen om alles zo leuk en aangenaam mogelijk te maken voor de deelnemers .

                Mvg
                Snoer964 & zwarte pijl

                Sorry voor dit in deze topic te vermelden !

                Ik hou het in de gaten :up:

                  [quote=”Herman911″ post=279657]61, altijd motorfanaat geweest (Kawasaki Z900 – Yamaha R6 – Ducati 749).
                  Eerste Porsche gekocht op m’n 49 (schoonzus vroeg zich af of ik nu werkelijk ging wachten tot m’n 50-ste om een P te kopen, nee dat laten we ons niet zeggen), dus in 2008 een 997.1 S 3,8 l aangeschaft.
                  Collectie inmiddels uitgebreid met :
                  2015 : 944 S2 cabrio 3,0 l
                  2016 : 928 S coupe 4,7 l
                  2019 : 991.2 coupe 3,0 l 4 GTS
                  Hele planning om die met regelmaat te laten rijden :think: :think: :think: .[/quote]

                  Hier staat er ook een 749 in de garage! Al 11 jaar trouwens, kan er maar geen afstand van doen :up:

                    [quote=”jdw” post=279634]nu 46 en eerste porsche 997 gekocht toen ik 37 was
                    momenteel ben ik aan mijn 5de porsche (nu991) toe
                    ik ben ook lid van http://www.porscheclubtielt.be en we zijn met een 70 tal leden
                    de leeftijd van de leden varieert van jong naar oud
                    mocht je eens willen meerijden met porscheclubtielt kan dit gerust
                    de kalender staat op de website en de voorstelling van de kalender gebeurd op porsche en koffie te wingene(dit evenement staat al op het forum)
                    groeten jurgen[/quote]

                    Lijkt me een prima voorstel! :up:
                    De zomersproetjesrit lijkt me een heel tof evenement; had vorig jaar al willen deelnemen maar is helaas niet gelukt.

                      [quote=”Hellraiser” post=279635]23 toen ik mij hier registreerde, ondertussen 36 en 8 Porsches verder :p[/quote]

                      Overduidelijk de (voorlopige) winnaar als jongste (oorspronkelijke) Porsche-eigenaar! :first:

                      Toch opvallend hoeveel van de forumleden in hun 20/30/40’s al Porsche-eigenaar waren.
                      Of de statistieken kloppen niet, of de oudere generaties zijn niet zo talrijk aanwezig op de fora ;)

                        Mooie machine!

                          En waarom zou je met een klever willen rondrijden, als je toch al een normale plaat hebt moeten bevestigen voor de keuring?

                            Simpel genoeg: het is ongewoon onwettig,

                            MB van 23/07/2001:

                            Art. 16. § 4. De reproductie van de kentekenplaat die voldoet aan de bepalingen van dit besluit dient eveneens te voldoen aan volgende vereisten :
                            1° de reproductie is vervaardigd uit één enkele aluminiumplaat van het type EN 1050A of 1200/H42, conform de norm EN-485 en met een dikte tussen 0,95 en 1,25 millimeter, of uit een acrylaatplaat van minimum 3,00 millimeter. De hoeken van de platen zijn afgerond : de straal van deze afrondingen bedraagt 10 + 2 millimeter.
                            Elke hoek van de plaat is voorzien een gat, met een diameter van 6 mm en met het middelpunt op 12 mm van de buitenranden van de plaat voor de reproducties van de kentekenplaten bedoeld in hoofdstuk III en met een diameter van 5 mm en met het middelpunt op 9 mm van de buitenranden van de plaat voor de reproducties van de kentekenplaten bedoeld in hoofdstuk IV;
                            2° de dragende plaat dient achteraan voorzien te zijn van een identificatieteken van de plaatfabrikant;
                            3° de reproductie is voorzien van een retroreflecterende film van klasse 1, rechtstreeks gelamineerd of vastgehecht op de totale oppervlakte van de dragende plaat, waarvan de minimale retroreflectiecoefficiënt moet overeenstemmen met de gegevens in tabel 1 van bijlage 3 van dit besluit. De trichromatische coördinaten van de witte, blauwe en gele kleur zijn begrepen binnen de grenzen van de zone bepaald door de coördinaten aangeduid in tabel 2 van bijlage 3 van dit besluit. De kleuren hebben minstens de aangeduide minimale luminantiefactor en de identieke RAL code van de overeenstemmende kentekenplaat;
                            4° de retroreflecterende film dient voorzien te zijn van een kleurloos identificatieteken van de filmfabrikant evenals de referentie van de afkondigingsdatum van het koninklijk besluit van 20 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen.
                            5° de tekens van het opschrift hebben de vorm en afmetingen zoals bepaald in bijlage 1 voor de reproducties van de kentekenplaten bedoeld in hoofdstuk III. De onderlinge horizontale afstand tussen het middelpunt van elk teken bedraagt 50 millimeter. De tekens van het opschrift hebben de vorm en afmetingen zoals bepaald in bijlage 2 voor de reproducties van de kentekenplaten bedoeld in hoofdstuk IV. De onderlinge horizontale afstand tussen het middelpunt van elk teken bedraagt 39,2 millimeter. De verticale afstand tot de boven- en onderrand van de plaat dient gelijk te zijn.
                            6° in het geval van een aluminiumplaat dient het opschrift en de boord in een reliëf van minimum 1,15 mm ten opzichte van de grond van de dragende plaat gestanst te zijn.
                            7° de fabrikant van de reproductie dient ISO 9001-2008 gecertificeerd te zijn;

                              Hele mooie 991, succes met de verkoop!

                                [quote=”dert” post=277812]ik heb net 997mk2 gekocht met 1 jaar Porsche approved garantie , ik kan deze blijkbaar verlengen tot auto 15j is . kost +/- 1600 euro per jaar. wie doet dit wel of niet ?
                                met een mk1 zou ik niet twijfelen maar aan mk2 zouden minder dingen stukgaan … ?????????[/quote]

                                Het blijft een kansberekening natuurlijk…

                                Als je bv. nog 4 jaar garantie neemt aan 1.600 EUR per jaar, en dan de meerkost rekent van OPC onderhoud t.o.v. specialist (3.000 EUR op 4 jaar of zo (?)), dan kost het je een kleine 10.000 EUR. Dat blijft redelijk veel geld voor een tweedehands auto die rond de 40k – 50k waard is.

                                997’s zijn redelijk bullet-proof (ja ook de 997.1’s, tenzij je teveel op internetfora leest ;)) en als je een redelijk “basic” versie hebt (handgeschakeld ipv PDK, geen PASM, basis PCM/audio, enz.) is er weinig dat echt verkeerd kan gaan.

                                Bovendien loop je ook het (weliswaar kleine) risico dat je motor alsnog ontploft na 4 jaar en 1 maand ;)

                                M.a.w. het blijft een persoonlijke keuze, gemoedsrust is voor sommigen belangrijker dan voor anderen :)

                                  RIP…

                                  Eén van zijn 12 kinderen (bij 4 verschillende vrouwen) zal zijn legacy zeker voortzetten… ;)

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 70)