Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 70)
    • Intussen is het 997.2 stuur gemonteerd :D

      Zeer tevreden van het resultaat, alleen (zoals verwacht) werkt de claxon niet meer.
      In september tijdens het 2-jaarlijkse onderhoud even laten herprogrammeren bij de P-specialist, en dan zou het opgelost moeten zijn.

      Het PDK-sport design stuur heeft een nieuw onderkomen gevonden in een 987.2 PDK Cayman.

        Mooie auto aan een deftige prijs!

          Wauw, ziet er een hele toffe trip uit!

            [quote=”vandamme” post=277395]Speling op ophanging op een Porsche is niet echt iets wat ik zou negeren.
            Het is een auto die heel snel kan rijden, en dan wil je een ophanging die in orde is.

            Het Keurings rapport heeft ene legende , N = Niet getest.

            Hoedanook 2ehands keuring is niet zo interessant op een Porsche, het zijn high end auto’s, die heel duur kunnen uitvallen als er kosten aan zijn. Zeker als je particulier koopt, dus zonder garantie moet je ofwel goed weten wat je moet controlleren of nazien..

            Of je laat een aankoop keuring doen bij een specialist die wel de kennis van zaken heeft die je zelf niet hebt. En die de keuring dan ook objectief doet.

            Nogmaals het zijn high end auto’s , dus 1 in mindere conditie zal meestal al beter aanvoelen dan gelijk welke andere auto die je tot daar heeft gebracht. het verschil is groot en dan ben je rap onder de indruk en laat je je vangen.

            Koop hoedanook niet de eerste Porsche die je test rijdt.. Rijd er een ene paar kort na mekaar zodat je ze kan vergelijken.
            Eentje van 14 jaar oud kan al veel achterstallig onderhoud hebben, en als je alles moet laten herstellen kan het kostelijk worden.

            Je wil zeker weten of de waterpomp recent is vervangen en de bobines.
            En kijken hoe de onderhouds historiek is, 87000 op 14 jaar is niet veel.
            Maar dat kan bv ook zijn dat het een auto is die eerste 4 jaar 65000 gereden is, en dan de overige kms verspreid over 11 jaar… 2500 per jaar is niet veel.. en stil staan is niet goed voor een auto.

            Je wil dus weten hoe die vorige eigenaar er mee gereden heeft.en hoe hij met onderhoud omging. Dat moet niet allemaal door Porsche center gebeurd zijn… Liever Veel en vaak onafhankelijk en proactief onderhoud dan slechts de Porsche voorgeschreven beurten in een OPC en reactief herstellen iets kapot is gegaan.

            Je moet echt de algemene staat kunnen inschatten, en zoeen keurings rapport is waardeloos oop dat vlak.[/quote]

            Prima advies.

            Als ik nog mag aanvullen: wanneer je particulier koopt “you buy the seller just as much as you buy the car”.
            Met een beetje mensenkennis weet je meestal snel welk vlees je in de kuip hebt.
            Toen ik mijn 997 kocht (teller stond toen op 57k km op 11 jaar) bleek dat de verkoper de auto de eerste 10 jaar als pleziervoertuig had gekocht (ca. 4.000 km per jaar) en het laatste anderhalf jaar wegens verandering van werk de auto als dagelijks vervoer was beginnen gebruiken (ca. 10.000 km per jaar).

              [quote=”dert” post=277400] ( gesprekje gehad met handelaar die van alle 996 en 997 mk1 ver weg blijft . zijn zienswijze is dat hij daar te grote marge op zou moeten nemen om eventuele garantie te dekken…)[/quote]

              Maar eens contact opnemen met een echte Porsche specialist, die zal je uitleggen dat dit voor een 997.1 onzin is. Tenzij je alle internetverhalen gelooft natuurlijk ;)

                Kon er helaas niet bij zijn, maar hebben jullie de route toevallig ook in gpx of kml formaat?
                Dat zou mij wel interesseren! Ik woon in de regio, een mooie nieuwe route is altijd meegenomen :D

                  Bedankt Luke & Drip!

                  Het ideale weer om van te genieten met het dak open! :up:

                    En wat betreft de originaliteit: ik hou het originele stuur en airbag gewoon bij, dus wanneer ik de 997 zou verkopen is het een kwestie van terugplaatsen (max. 30 min werk). :up:

                      [quote=”plumber” post=277129]Andere optie is om het originele stuur te laten herbekleden.
                      Zo hou je toch de originaliteit van je wagen.

                      Ik heb dat gedaan gehad met mijn 997.1 stuur en was best tevreden over het resultaat. Ik heb ook gevraagd het stuur dikker te maken want origineel voelt het idd nogal dun aan (zie foto in bijlage).
                      Ik heb dat bij TechArt laten doen, de prijs viel -al bij al- best mee.
                      Indien je interesse zou hebben laat me dan iets weten, dan zoek ik de prijs even op.

                      Greetz,

                      Plumber[/quote]

                      Goeie suggestie! Had ik ook al over nagedacht, maar ik wilde ook graag de porsche-badge op mijn stuur vervangen, want die is nogal bekrast. En vermits je voor het vervangen van die badge de hele airbag-unit moet vervangen, heb ik beslist dan ook maar meteen voor een nieuwer (en dikker) stuur te gaan.
                      Intussen heb ik al een 997.2 stuur op de kop kunnen tikken :)

                      Maar herbekleden was zeker een optie geweest moest ik de originele airbag behouden.
                      Stuurtje van jou ziet er heel goed uit! :respect2:

                        [quote=”Zoefhaus” post=276639][quote=”snoer 964″ post=276638]@ zoefhaus ik heb goed nieuws voor jou er hebben gisteren 2 deelnemers afgezegd wegens omstandigheden ! Dus er is nog plaats voor 2 wagens . Indien je nog wil inschrijven kan je snel naar ons Nancy mailen zoals in de uitnodiging beschreven in het begin van deze topic en je bent er bij . Dus als er nog een kandidaat zin heeft , wie houd je tegen ( snel zijn is de boodschap ) we ontvangen jullie met open armen !
                        Mvg
                        Snoer964[/quote]

                        :up:
                        Ik bekijk het en laat snel iets weten![/quote]

                        Het ziet ernaar uit dat wij er niet gaan kunnen bijzijn :|
                        Hopelijk bij een volgende gelegenheid!

                        Veel plezier alvast!

                          Tijdens een champagnetripje vorig jaar ben ik 2 andere 911’s tegengekomen waarvan de bestuurder even de hand opstak.
                          Uiteraard groet ik dan terug.

                          Voor de rest groet ik alleen andere motorrijders wanneer ik met de brommer onderweg ben :)

                            Uiteindelijk heb ik het sport design toch verkocht.
                            Het is wel gelukt om de schakelpeddels te verwijderen, maar dan blijven er toch weinig subtiele “gaten” aan de achterkant van het stuur over…
                            Ik heb het stuur niet aangesloten, dus ik weet ook niet of er foutcodes zouden geweest zijn na het afkoppelen van de peddels.

                            Nu op zoek naar een 997.2 stuur voor een handbak :)

                              Verkocht!

                                [quote=”targa 84″ post=276673]Welkom
                                Veel plezier met de mooie Porsche !![/quote]

                                Thanks :drink:

                                  [quote=”vandamme” post=276909]dat lijkt me best want los van het verwijderen van de ongebruikte paddels moet het ding geprogrammeerd worden, en ik kan me goed voorstellen dat een PDK stuur niet zal willen linken met een niet PDA auto..

                                  Enfin, tenzij iemand uit ervaring al weet dat het wel lukt zou ik dus geen stuur paddels demonteren om dan nadien tot constatatie te komen dat het niet lukt[/quote]

                                  Hercoderen is blijkbaar alleen nodig voor MF stuurwielen, of als je van tip naar PDK gaat.
                                  Monteren in een manuele 997 (of 987/991/cayman/boxster) is geen probleem, geen programmatie nodig.

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 70)