Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 1,300)
    • :driver: :driver: :driver: een zeer mooie 991

        De cruciale vraag is nu ; bij welke hogere snelheden vermindert de 600Ā°C van een peuk van normale sigaret naar een veilige 400Ā° C voor mijn “katoenen/cellulose” luchtfilter K&N :D

        Ik heb meer dan 20 jaren gereden met K&N en nog nooit brand gehad in mijn luchtfilter van mijn polyester / glassfibre autootje :driver:

          De vraag ; moet je 2x BTW betalen op een voertuig dat reeds vroeger in Belgie werd ingeschreven ? ik dacht van niet
          Ook al werd het ge- exporteerd buiten de Europese Unie : ik denk enkel als toen de BTW van het hier ingeschreven voertuig dadelijk werd teruggevorderd

            ben het even gaan opzoeken en het is blijkbaar de CO2 waarde die vermeld staat op de COC die gebruikt wordt om de verkeersbelasting te bepalen zen NIET de waarde op het inschrijvingsbewijs: het zou me verwonderen als op een Duitse 992 en een Belgische 992 met normaal dezelfde Europese COC verschillende waarden staan .

            zie link https://belastingen.vlaanderen.be/FAQ_VKB_wat-is-de-co2-uitstoot-van-uw-voertuig

            tekst belastingen Vlaamse Overheid

            [i]De CO2-uitstoot (koolstofdioxide-uitstoot) van een wagen is een van de milieukenmerken die de hoogte van de verkeersbelastingen mee bepalen.

            Voor de berekening van de verkeersbelastingen wordt de NEDC- of de NEDC 2.0-waarde genomen.

            De CO2-uitstoot wordt bepaald tijdens de homologatieprocedure van het type wagen. Er zijn twee meetmethodes: de NEDC-procedure (New European Driving Cycle) en de nieuwe WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure). De WLTP vervangt stapsgewijs de oudere NEDC-procedure.

            Voor de verkeersbelastingen wordt altijd een NEDC-waarde genomen:

            als het om een ouder type voertuig gaat, is er enkel de NEDC-waarde;
            als het om een nieuw type voertuig gaat, wordt de NEDC 2.0-waarde genomen. Die waarde bekomt men door het resultaat van de WLTP met een Europees wettelijk vastgelegde formule om te rekenen naar de oude NEDC-norm.

            De NEDC-waarde kan men terugvinden op het gelijkvormigheidsattest in vak 49.1. of via de website http://ecoscore.be/nl/home

            Opmerking: Het is belangrijk dat u op het gelijkvormigheidsattest kijkt en niet op het inschrijvingsbewijs.[/i]

              [quote=”Rufie” post=277977]Vandaag een souvenir ontvangen van onze mannen in uniform.
              Geflitst 12-08-19 om 08:29 !!

              12/8 ben ik niet in Lommel geweest en al helemaal niet zo vroeg.

              Geert, zou het kunnen dat wij de zaterdag 10 augustus langs de N74 gereden zijn richting Eindhoven ?[/quote]

              Vraag een foto op bij de Politie, dan weet je het meteen

                Journalisten willen immer graag sensatie schrijven ; voor de verkoop- en leescijfers:
                Iemand die pas auto heeft gekocht of iemand die enkel een proefrit maakt; wat klinkt melodramatischer ?
                Daarom ; lees alles eerst zeer kritisch alvorens commentaren te geven

                Betreft de papieren luchtfilters bij mid-engined cars : is het niet beter en veiliger om de papieren lucht filter elementen te vervangen door een K&N of aanverwante.
                Ten slotte houdt een soort gaas of grill in de luchthapper niet alles tegen , en zeker geen vonkjes

                  [quote=”wing” post=277570]onlangs er achter gekomen dat onze daily voorzien is van zetelventilatie, is erg aangenaam bij deze warme temperaturen en zal zeker er op letten bij een volgende aankoop van een Porsche dat dit er op zal zitten als accessoire :up: :up:[/quote]

                  Had je dan bijna je gat verbrand deze week tijdens een rit met de 991 ? :D :D :D :D :D

                    Zeer veel 2-hands dealers uit Belgiƫ kopen doorgaans deze type wagens zelf aan in Duitsland.

                    Als je technische kennis beperkt is kan je altijd beroep op instanties die vgl baar zijn met de VAB keuring in Zwijndrecht

                    Als je de prijzen vergelijkt met de Belgische markt zie je in Duitsland veel meer verschillende optie mogelijkheden en een aanzienlijk lager KM stand
                    Voor bijna hetzelfde geld of zelfs minder vind je een zeer mooi Porsche met weinig KM ( met minder dan 60.000KM gemidd) en meer opties.
                    De markt is nu Ć©Ć©nmaal groter ginder ( 11 milj inwoners tegen 83 miljoen)

                      [quote=”Ollie” post=277566]Zuff, bedoel je hiermee dat de garantie in Duitsland beter geregeld is, of zijn de autoā€™s over het algemeen beter onderhouden?[/quote]

                      De Duitse of Belgische garantie loopt gelijkaardig op ; in vele gevallen bied de verkoper een garantie aan via verzekeringsmaatschappijen die in beide landen actief zijn. Steeds de garantiepolis goed lezen ; een origineel navigatie systeem af fabriek in gebouwd is in 98% van de polissen niet opgenomen ( audio -media ) Dit moet je wel bespreken met de verkoper alvorens een contract af te sluiten; zodoende mijd je naderhand een eindeloze discussie die tot niets leidt.

                      Doorgaans onderhoud een Duitser zijn voertuig stipter en nauwkeuriger dan een Belg: dat is nu eenmaal een vast feit

                        zie link : 94 stuks in aanbieding op Mobile

                        een Porsche kopen bij een Belgische handelaar houdt meer risico’s in en je betaalt gemiddeld 10% meer.
                        Duitsland is niet ver , je hebt luchthavens en treinen om er eentje te gaan ophalen daar.

                        https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?categories=Cabrio&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=g40&maxFirstRegistrationDate=2011&maxMileage=70000&maxPowerAsArray=283&maxPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2009&minPowerAsArray=254&minPowerAsArray=KW&scopeId=C&sfmr=false

                          [quote=”vandamme” post=277553][quote=”ZUFF-718″ post=277551]

                          Voor Autobahn pak ik wel de Cayman, die trekt tot 260 door als er geen V40’s of Audi’s in de weg lopen die denken dat ze vooruit gaan omdat ze 210 doen :ass: :D[/quote]

                          Ik zal volgende week goed kijken in spiegel of er een Cayman 987 me kan volgen :drink: :drink:

                            @ The Fab ; succes met je upgrade !! Ben wel benieuwd naar het resultaat :drink: :drink: keep us informed please

                            Ik ken dit principe van” vermogen meting reeds lang” ; ik heb met soortgelijk toestel ,maar dan wel zeker 5 generaties terug vergelijkende vermogensmetingen uitgevoerd : het principe van accelereren ; een zeer snelle manier om het vermogen te meten , het juiste koppel meten is praktisch niet mogelijk, daar men puur meet op acceleratie en niet op vollast en deellast.

                            Meer ga ik er niets aan toevoegen want onze “professor” hier geeft toch niet af ,wil absoluut zijn wetenschap verkondigen in beperkte termen en besluiten: :cool: Het is te warm en te mooi weer om daar tegen in te blijven argumenteren :D :D :D

                            noot : die daily 120D Beamers zijn inderdaad zeer zeer lam en mak , ik zie ze enkel in de achteruitkijkspiegel van mijn 190pk sterke V40 D aan + 210Km /h op de Duitse Autobahn :driver:

                              [quote=”TheFab” post=277488]”k betrouw die goedkope firma’s niet die gewoon een std programme upgraden in je ECU”

                              Hier ben ik het niet volledig mee eens.
                              Een 2.7 is een 2.7, ik denk niet dat de specs van eenzelfde Porsche motor qua tuning verschillen om elke keer een specifieke aanpassing uit te voeren per motor. In 99% van de gevallen zullen ook de duurdere tuners dezelfde mapping installeren daar deze zijn degelijkheid al bewezen heeft (ik kan mis zijn).
                              In deze veronderstelling vind ik ook dat meer betalen geen nut heeft.[/quote]

                              Als het zo simpel is ,vraag eens bij een Porsche dealer na of ze je Boxster 2.7 211pk naar 275pk brengen: volgens mij dien ze het zelfs niet ! Los van het feit dat je een andere COC nodig hebt ivm homologatie.
                              Misschien is het leerzaam om eerst een keer het vermogen te meten : geeft de dichtgeknepen 2.7 motor werkelijk 211PK of minder .? En na de upgrade een nieuwe rollentest op dezelfde bank : dan ben je tenminste zeker ; je voelt echt niet aan tijdens het rijden of je 211pk hebt of 195 of 207 bvb. Het juiste koppel meten is eigenlijk belangrijker.

                              Anders krijg je aan een rood licht het schaamrood op de kaken ,wanneer een Audi , BMW of Volvo Diesel naast je staan: je zal maar in een Porsche zitten op dat moment :D :D B

                                [quote=”vandamme” post=277521]en vergeet niet dat de computer zelf lerend is.
                                zelfs al verander je eea aan je in of uitlaat, de computer doet zelf tuning voor het uiteindelijke resultaat[/quote]

                                je bedoelt waarschijnlijk dat de ECU de lambdaverhouding aanpast aan de gemeten waarden: ivm octaan gehalte benzine en uitlaatgassen veranderingen
                                ik kan me niet indenken of voorstellen welke andere aanpassingen de ECU helemaal alleen zonder hulp van buitenaf nog kan doen.

                                  ik zou kiezen voor DVX Performance in Willebroek

                                  k betrouw die goedkope firma’s niet die gewoon een std programme upgraden in je ECU

                                  So wie so een tollen test bank erbij nemen

                                15 reacties aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 1,300)