Aangemaakte reacties
-
Vandamme heeft ergens punt met zijn quote van” een moedig man die daarop durft rekenen”
Maar een excellente advocaat veegt sommige feiten van tafel : als je een ongeval hebt op een tolweg gelden dezelfde regels als ongeval op de Duitse autobahn bvb met een vangrail of tegenpartij. De verzekeringsmaatschappij zullen in sommige cases het onderspit moeten delven en de schadelijder uit betalen en nadien ook onmiddellijk de polis opzeggen uiteraard .
Zoals Stijn aanhaalde , een moedig man met tijd tot wachten op vergoeding ….heeft kansHou steeds in het achterhoofd dat bij “elke” claim die een verzekeringsmaatschappij binnenkomt als eerst regel geldt; hoe kunnen we hieronder uit en hoe kunnen we geen claim uitkeren ?
Uit liefdadigheid en uit medelijden, gaan ze je niet betalen als ze niet moeten; tenslotte is het een handelsonderneming met als doel winst maken.
Ik heb een klein beetje ervaring als schade expert in dit soort zakenWil zeker geen hetze starten tegen makelaars en maatschappijen en sommige personen tegen de borst lopen , ik vermeld het gewoon als een feit
Ga je op de Nordschleife “scheuren” doet het met ( voor)kennis en verstand eventueel met of zonder aangepaste verzekering ( maar lees eerst elke klein lettertje in de polis)
Enjoy your driving with Porsche
in antwoord op: VW Up NurburgringAangaande de Nordschleife of de groene Hel:
Als ik het officiƫle intro filmpje bekijk van de Ring , wordt een betaalde ronde eigenlijk aanzien als rijden op de openbare weg; althans er gelden regels die ook op de openbare weg van toepassing zijn. Je betaalt alleszins zo wie zo de schade aan de vangrails en het afslepen . Betaal je ook de schade,toegebracht aan andere weggebruikers tijdens die ronde ?
Interessant om dit verder eens uit te spitten, hoe de verzekeringsmaatschappijen( Duitse en buitenlandse) dit afhandelen i.v.m. omnium en BA . Wordt de ring uitgesloten door verzek maatschappijen tijdens de Touristenfahrten ? Uiteindelijk rij je op dat moment op een “tolweg”Onderstaande tekst vind ik op verschillende sites.
“Tijdens āTouristenfahrtenā gelden de Duitse verkeersregels. De Nordschleife is namelijk een openbare tolweg. Rechts inhalen en bumperkleven zijn verboden en ook op de NĆ¼rburgring zijn er snelheidslimieten. Je doet er verstandig aan de huisregels vooraf goed door te lezen”Anders is het als er trackdays worden georganiseerd door bepaalde clubs
in antwoord op: VW Up NurburgringEr zijn verschillende goede niet-officiƫle Porsche werkplaatsen ,waaronder boven vernoemde
Elke heeft zijn voor en nadelen , wat voor de ene goed is , is voor de andere net iets minder;
Ik vind dat je dat zelf moet ervaren in de toekomst.EƩn ding is zeker , als je je Porsche verkoopt ,en je hebt een onderhoudsboekje met enkel officiƫle Porsche werkplaats bezoeken; dat geeft dat toch een extra elementaire aanwijzing naar de koper toe. Dat betekent dat de eigenaar niet op de onderhoudskosten heeft bespaard.
Sommige kopers zijn gevoelig hiervoor.in antwoord op: Ervaring garage Van Beurden ?Zag afgelopen woensdag de demo 992 van PC Mechelen in Leuven
In het zonnetje in deze prachtige blauwe kleur samen met de chroom raamlijsten is het toch een zeer geslaagd model ; ik begrijp niet goed al die kritieken over zijn “achterwerk ” e.d.
Het is misschien de laatste 911 met een echte Otto motor , binnen dit en 2 jaar heb je meer dan waarschijnlijk een hybride versie
Als ik geld kon “k..k.n” , om het met de woorden te zeggen van een gerespecteerd lid hier, ik zou niet twijfelen hoor:D :D :DSoms moet je iemand in zijn wijsheid laten , :drink:
Prettig weekend Stijn
in antwoord op: SportuitlaatMaar gedeeltelijk akkoord met deze uitleg hier
Hoe verklaar je vermogen verlies en temp verhoging in uitlaatsysteem als je de laatste demper wegneemt en de kat laat zitten
We hebben vroeger die testen op school gedaan met 2 verschillende types vermogen banken
Deze testen deden we met gewone motoren met injectie motorsturing en directe injectie : met kats , zonder katsDe laatste demper na de kat heeft wel degelijk een functie tot het goed functioneren van de motor hoor !
Ik spreek niet over race motoren met speciale uitlaten ; wel over gewone motoren voor rijden op de weg en standaard uitlaat ,zonder speciale spruitstukken of headers.
Ik probeer het in verstaanbare taal uit te leggen voor een leek; niet enkel iets kopiƫren wat je vindt op Google en You tube; het is iets complexer dan dat .,
Slik niet alles als zoete koek wat je kan terugvinden op internet: :DConclusie ; wees voorzichtig met goedkopere sportuitlaten :coolness: Thats is all !
in antwoord op: SportuitlaatWat ik wil zeggen , een goede Aftermarket sportuitlaat kost minstens evenveel als een originele uitlaat.
Uitlaatdempers van gemidd 700-800ā¬ laat ik aan mijn neus voorbijgaan 8)in antwoord op: SportuitlaatDit vind ik Ć©Ć©n van de mooist klinkende uitlaten ( samen met Fabspeed )
Met bedrijven die enkel dempingsmateraal verwijderen uit de demper, moet je toch voorzichtig zijn; Bij enkel het verwijderen van materiaal , valt je tegendruk weg in de uitlaat en met motoren met direkte injektie , is een bepaalde tegendruk in het uitlaatsysteem een belangrijke parameter
https://asg-sound.de/
ASG verwijdert ook enkel dempingsmateriaal ; is goedkoper uiteraard dan een compleet nieuw ontwikkelde demper , maar ik heb daar mijn eeuwige twijfels over.in antwoord op: SportuitlaatDeze is ook welkom op Konings dag in Nederland :drink:
in antwoord op: Giallo per tutti gli oggetti e per sempreEn je remvloeistof compleet vervangen is ook reeds een goede stap. :D :D :D
Lapmiddeltjes zijn snel afgewerkt, maar druisen in tegen een lange termijn visie. En dat is probleemloos met een oldtimer rijden ipv constant sleutelenHet is vrij simpel; laat de keuze aan de brave man die de vraag hier stelde en iedereen is vrij om al dan niet goede raad te accepteren
Case closed voor mij in deze topic
Aan allen een Prettig Weekend
in antwoord op: lucht remleidingDag Yellow , ik kan je enigszins wel volgen in je zienswijze , maar de belangrijkste en cruciale vraag : Waarvoor ga je de auto uiteindelijk het meest gebruiken en waar ? ik heb dat ooit iemand nog proberen uit te leggen maar sommige personen zijn structureel doof . Geen enkel sportwagen merk kan voertuigen bouwen met extreme uitersten. Het is altijd een gulden compromis zoeken: Of je koopt er tenslotte 2 Porsches : Ć©Ć©n comfortabele 2-zitter voor met partner op de weg aangenaam rond te toeren en een tweede voor toepassingen meer gericht op zwaar sportief rijden met meer geluid en nerveuzer en directer weggedrag.
De 991.2 GT3 Touring is volgens mij wel geschikt als je sportzetels hebt ipv halve of complete kuipzetel. Ik had het voorrecht een 4 weken geleden een 10 tal Km met zo’n GT 3 Touring ( inclusief Sportplus stoelen) te mogen rijden in Duitsland en ik vond het hemels en helemaal niet vermoeiend. Voor mij is deze laatste een geslaagde mix tussen straatgebruik en een occasionele track-day ,afgezien van zijn vrij hoge aanschafprijs momenteel.
Wil je nog meer extreem dan koop je race wagen en trailer.Als ik de commentaren lees van de meer professionele autokenners op Youtube, zijn de meesten toch lyrisch na een bewogen rit met de 992.
En wat het geluid betreft; neem een Porsche 992 met std uitlaat en plaatst een FVD Brombacher of Fabspeed uitlaat en je krijgt ook meer mooie klank. Maar niet iedereen wil dat.
De nwe TVR Griffith maakt een “mooi’ hels kabaal en je gaat er ook mee opvallen in het straatbeeld ,maar tijdens een rit naar het Zuiden van Frankrijk , ga je onderweg oordopjes kopen van ellende.
Hoe ouder je wordt,hoe meer compromissen je moet sluiten“Comfort is dodelijk” graag meer uitleg aub
WD40 juist wel gebruiken ! Geen andere” roestoplosser” gebruiken i.v.m schade aan seal
WD40 is behalve een “roestoplosser “, ook een bescherming tegen vocht , dus zeker geen gevolgschade aan seals e.d.
Je kan ook elke kabelboom en elektrische contacten aan het motorblok behandelen met dit spul.Dit is een zeer oud product en vindt zijn gelijke niet ; komt eigenlijk uit de luchtvaart industrie
Ik gebruik het reeds 30 jaren lang ,zonder enig probleem
Het alom gekende euvel is vocht ( door lucht ) in de remolie en het remsysteem , in principe moet je elk jaar de remolie verversen bij een hobby voertuig waarmee je enkel in het weekend buitenkomt.
De lucht in het remsysteem verplaatst zich lineair met de vloeistof ; je kan rechts echt niet meer lucht hebben dan links bvb : dit is regelrecht nonsens.Het scheef trekken is ten gevolge van het trager of sneller verplaatsen van de cilinders in de remklauw: maw er reageert er eentje trager
in antwoord op: lucht remleidingals antwoord op yellow sub
992 is voor dagelijks gebruik zeer aangenaam en 450 PK is voor 90% van de eigenaars meer dan voldoende om zich te amuseren tijdens een trackday
Grote achterspoilers horen niet thuis op de straat ;wel op het circuit ( vroeger had je de Manta’s en Celica’s en de desbetreffende rijders :cool: )
Ik vind het niet enkel storend voor Porsche , ook voor BMW en Merc e.d.Ik was afgelopen zondag in Alken ; ik heb minstens 4 of 5 heckspoilers XXL gezien en GEEN enkele GT3 Touring ; terwijl een GT3 Touring net de elegantste is in de upper class.
Enkele foto’s als illustratieAls er lucht in systeem aanwezigheid is ; voel je dit aan pedaaldruk
Meer waarschijnlijk lijkt het me dat de remzuigers van de remklauw het euvel van 10% verschil maken tussen scheef trekken bij het remmen
Remblokken demonteren en dan beide klauwen reinigen met brake cleaner en nadien de cilinders van de klauw metWD 40 inspuiten
Je kan ook perslucht zetten direct op de remklauw ( wel Ć©Ć©n remblokje laten zitten) dan komen de remcilinders iets verder uit de remklauw en kan je de mogelijke corrosie dadelijk opmerkenIndien probleem nadien nog niet verholpen is , is het beter dadelijk 2 nwe of revisie remzadels te monteren
in antwoord op: lucht remleiding