Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 856 tot 870 (van in totaal 1,300)
    • Niet vergeten Mush :D de kleine korporaal uit de Bohemen had ook nog Goebbels Himmler Bormann ,Göring en nog enkele :sarcastisch :sarcastisch

      De sfeer wordt ook bepaald door ieder die de kunst verstaat om humor tussen de lijnen te kunnen lezen
      Maar niet iedereen heeft hetzelfde gevoel voor humor , dat klopt en daarmee moet dan ook rekening gehouden worden zonder dat het zuur wordt.

        Toch even een kleine reactie op Vandamme”s uitgebreide theorie over olie :coolness:

        Dit komt uit mijn cursus voertuigtechnieken van 1986:
        -Minerale olie is zoals de naam al zegt “volledig” gemaakt van olie uit aardolie geraffineerd.
        -Half-synthetische olie is olie die op basis van minerale olie door chemische aanpassingen en toevoegingen beter gemaakt is ( periode)
        -Vol synthetische olie is volledig gemaakt door chemische processen (kan overigens wel als grondstof aardolie(produkten) hebben.

        “De reden dat ze het voor oude motoren afraden heeft te maken met pakkingen en seals die kapot gaan en lekken door de additieven in semi of full synthetische olie.
        Das echt geen probleem op een 928.”

        Vandaar de verschillende olielekken van het V8 blok van een 928 :roll: :roll: : zie foto’s en tevens einde reply

        IMG_18971359249803.jpg

        928-round1026.jpg

          Alleen al voor het mooie pasha- interieur zou je een 928 kopen :up:

            Voor een motor uit 1983 ,zou ik een minerale olie nemen op basis van synthetische olie of half synthetische motorolie in de volksmond genoemd.
            Ben geen voorstander van vol synthetische olie voor klassieke motoren.
            Voor een bepaald merk spreek ik me niet uit :je hebt je verschillende meningen hierover en voorkeuren voor bepaalde Premium merken

            Wat in mijn ogen belangrijker ; omdat je misschien relatief weinig gaat rijden is een olieverversing voor en na de winter aan te raden ,
            steeds inclusief filter : maw 2x/ jaar.

            Rijd je in de winter ook geregeld ,volstaat 1x jaar een wissel

            Vergeet niet als een voertuig langere tijd stilstaat neemt de olie een bepaald % vochtigheid uit de lucht op.

              Ik zie soms foto’s van 924 Turbo met groene klokken ipv witte klokken : is dat afhankelijk van jaartal ? of gewoon een optie ?

                Die brede blinkende poep zie je wel niet als je zelf rijdt, enkel als je de 4S volgt met een andere wagen :lol: :lol: :lol: Dus je hebt blijkbaar een chauffeur nodig :up:
                Ook vind ik het geluid van een 996 het mooiste , met of zonder speciale uitlaat

                Rode Wijn uit 1998 of 2004 smaakt ook beter dan wijn van bouwjaar 2015-2016
                :drink:

                  Prima idee ! :drink:

                    Ondanks alle andere reacties ; is deze witte 924 Turbo een prachtig overgebleven exemplaar: zowel a/d binnen -als buitenzijde :up: :up: :up: :up:

                      Ludiek of ironisch commentaar op het type schakelpookje, welk type dan ook, staat volledig los van het ondermijnen van een bepaalde vraagprijs ; toch ?

                        Dat heb je bijna bij iedere auto :lol: :lol: :lol:

                          In principe hoeft de huidige eigenaar geen TUV te laten uitvoeren voor verkoop; Dat is anders dan in België
                          Maar het is een handig alternatief als je geen 111 punten check-up laat doen bij Porsche Dealer

                          Niet vergeten ; “Uberführungskennzeichen mit Rode Band” te vragen aan huidige eigenaar : kost ongeveer 125€ à 165€
                          afhankelijk van de Deelstaat en is meestal geldig voor 15 dagen.

                            DST leg eens verder uit aub ; ‘ ni teveel mee rijden ? ‘

                            Onderhoudskosten vrij hoog ??

                              Dit is een echt koopje :up: :up:

                              https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=261054295&cn=DE&colors=RED&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelGroupId=40&maxFirstRegistrationDate=2000&minFirstRegistrationDate=1998&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&transmissions=MANUAL_GEAR&searchId=c4fbd3b7-4028-0fb2-fe96-0263f5126a4b

                              Gezien de originaliteit extreem lage km stand en actuele toestand is deze klassieker een “real bargain” zeker als je de vraagprijzen van de 964-993 en 911 G50 bekijkt!

                              En voor wie de 996 geen “echte 911 Porsche” is
                              Hieronder enkele fimpjes waarom je uiteindelijke wel kunnen kiezen voor 996 ( afgezien van de 2K € jaarlijkse verkeersbelasting)

                                De buitenkleur is perfect, en als het interieur lichtgrijs was of zwart, dan was het een echt koopje

                                Wat is het goedkoopst ? nieuwe kleur voor interieur of een wrap aan de buitenzijde

                                Japanners hebben blijkbaar andere smaken op gebied van kleuren combo :mrgreen: :mrgreen:

                                  Liefst ” transitplaten met RODE band “

                                15 reacties aan het bekijken - 856 tot 870 (van in totaal 1,300)