Aangemaakte reacties
-
Ik zag gisteren deze te koop staan bij treffen Puur Porsche in Best
Eerlijk gezegd , in het echt aanschouwd, ziet deze 996 er nog 10maal beter uit dan op de foto’s ;zowel buiten als binnen :up:
Een 996 Targa, mooi of lelijk ,buiten beschouwing gelatenin antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6[quote=”Yellow Submarine” post=267889]964 met 538.000 km
Nog niet eerder zulk een tellerstand gezien. Beestje ziet er nog patent uit ook.[/quote]
Je kan de hoge KM stand niet aflezen a/d hand van de huidige toestand van de auto :up: :up:
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6[quote=”Rollie” post=267914]Is hier sprake van een identiteitsverwisseling?Carbonman/Cayman 718?
Even naar links kijken en je zag prachtige heuveltopjes…
[/quote]Ik was meegereden met de 718 van Rollie en waren om 10h10 reeds op de parking,voorzien voor het Belgische Porsche Forum
Er ware nog andere vroege vogels met een B plaat
De café met zelfbediening was dit jaar gesloten ,vandaar dat de andere café vrij druk bezocht was, met gevolg : te weinig volk achter den toog present.
Deels ook omdat er vrij veel andere bezoekers waren ,die niet voor het Porsche gebeuren kwamen ( zonnekloppers en wandelaars)We hadden geluk om rond 11h voldoende plaats te vinden aan een tafel op het terras
Je kan PUUR Porsche hier niets voor verwijten ,het ligt a/d uitbater van dit “strand-centrum”
Met een beetje wachten kregen we toch lekkere cappuccino’sOp de weide kon je ook burgers en drank kopen en hier was bijna geen volk aan het aanschuiven
Ik heb enkel veel water en zeer mooie Porsches gezien, geen heuvels :lol: :lol:
Wat opviel was een mindere opkomst van Nederlandse Porsches dit jaar. Het te warme weer en voorspelde onweersbuien kan invloed hebben. Er waren minder Porsches ,maar er waren prachtige exemplaren ,jong en oud ( autos )
Er waren o.a mooie Duitse 914 aanwezigVoor diegenen voor wie het was tegengevallen, misschien volgend jaar om 9h30 Ã 10h :drink:
Het kan niet elk jaar een voltreffer zijn ,soms heb je gewoon minder bezoekers
in antwoord op: PUUR Porsche Treffen, zondag 27 mei 2018 – Aquabestcrossby ; volledig gelijk
Alles is afhankelijk van je budget ,je prijs aankoop en actuele toestand
Maar voor velen blijft het ook een 2de auto of hobby voertuigin antwoord op: Voorbumper Porsche Boxster 2003Uiteindelijk doel is een grote veiligheid garanderen voor jezelf en voor andere weggebruikers
De wet voorziet 2 regelingen voor je 25+ oldtimer :
ofwel normale plaat met alle vrijheid en dagelijks gebruik : elk jaar technische controle
ofwel O plaat met beperkt gebruik en nu dus een 2 jaarlijkse controle voor de jongere oldtimersIn beide gevallen blijft de verkeersbelasting gelijk
De verzekering zal verschillen in premieDe eigenaar kan dus kiezen voor zijn huidige 25+ voertuig
Het zou maar kunnen dat bvb zo een rokende 190D met slechte remmen in het achterste van je dure Porsche knalt aan een stoplicht:
Dat wil je toch niet ;)in antwoord op: periodieke oldtimer keuringOnderhoud en onvoorziene kosten:
Voor de particulier is dat soms veel geld :!:
Voor een “zakelijke” gereden Porsche is dit soms iets makkelijker ;)Ik denk dat boxsterfreak meer dit bedoelde
in antwoord op: Voorbumper Porsche Boxster 2003Het is puur genieten als je op de Nordschleife rijdt
Het grootste gevaar kan van jezelf komen : overmoed en enthousiasme
Zelfbeheersing is de boodschap hier :up:
in antwoord op: Ring op 31 mei[quote=”Order66″ post=267562]Nutteloze discussie wat mij betreft. Ik heb een automaat, een sequential manual en een manuele. Ik kies waar ik die dag zin in heb :drink: En eerlijk? Ze hebben allemaal hun voordelen en funfactor.
[/quote]
We zijn nu wel een beetje nieuwsgierig naar uw wagenpark :lol:Automaat : daily ?
Sequential man ? M3 SMG
Manueel ? M 635CSI ?
of …. ?in antwoord op: The manual gearbox preservation society[quote=”bccars” post=267568]Die gast rijdt in een BMW, ge snapt toch ook dat die kalm moet rijden, die dingen hebben geen remmen de naam waardig ;-)[/quote]
Reed jij vroeger ook niet BMW ? ;)
in antwoord op: Ring op 31 mei[quote=”vandamme” post=267560]thx, is eens een praktische uitleg ipv de typische gek op snelheid die toont hoe goed hij kan rijden (en risico’s neemt omdat de camera loopt)[/quote]
Vandamme , dat is graag gedaan. Daarvoor dient uiteindelijk het forum hier ; om mekaar info te geven op een serieuze manier en soms ook een reply met een kwinkslag ;)
in antwoord op: Ring op 31 meiZo zou ik het ook doen, als je bepaalde kosten hebt gemaakt om je Porsche e te verbeteren of noodzakelijk onderhoud uit te voeren, ben je beter af om zelf te blijven doorrijden?
Het is de eerste maal dat ik foto’s zie van je Boxster ; de 996 voorbumper vind ik veel mooier dan de oorspronkelijke
Het komt stoerder over ;) ;)
Veel plezier ermee
in antwoord op: BOXSTER 986[https://www.youtube.com/watch?v=q4Qxic6qj3E
Dit filmpje is genomen bij het verlaten van de parking ; Breidscheid Brücke ; je bent dan reeds ongeveer halverwege de ” Groene Hell”
Even rusten of een koffie drinken of genieten van de andere auto’s die voorbij rijdenOnderstaand filmpje is een goede handleiding en aanrader voor wie de Ring vrij onbekend is
in antwoord op: Ring op 31 meija maar , ik zie nu net dat het een manuele is. ;)
Ben nog a h twijfelen ; auto of manu ? :coolness: :coolness:in antwoord op: TE KOOP ZELDZAME 968 CABRIO M220 (LSD)[quote=”DST” post=267538]
Idem hierDe 964 komt uit Duitsland, geen Belgisch GVA maw
Zit natuurlijk al een ander ophanging onder, alsook uitlaat, sportstuur, turbo zetels enz. Dat wordt lachen.De 2 gele 968-jes, zijn ook Duitsers. Maw geen BGVA [/quote]
Misschien een huisje kopen in Aachen , net over de grens ? :lol: :lol: :lol: makkelijker dan om de Duitse transaxels terug in te schrijven
in antwoord op: periodieke oldtimer keuringMush +1 “Where eagles dare”
in antwoord op: The manual gearbox preservation society