Aangemaakte reacties
-
blijkbaar op zelfde moment gepost :vraag en antwoord ;)
in antwoord op: Spa classic[quote=”Rollie” post=267477]mijn vorig merk gedurende 25 jaar:
Blijkbaar foto vergeten in te voegen ? ;) ;)
in antwoord op: Spa classic[quote=”Mushroom” post=267457] Voor dat geld koop je straks een jonge 991.1 :salut:[/quote]
uit 2011 maar 30.000Km en vraagprijs 66K ; als je van een rood interieur houdt tenminst[
Dit model 911 Targa uit 1986 is reeds lang mijn lievelingsmodel onder de oudjes :first:
Une voiture impeccable !
Bonne chancein antwoord op: Porsche 911 Targa 3.2 86 – LEZ proof tot 2025Uiteraard vragen ze in de PZ 110€/ u en meer : De kaviaar en champagne bij voorstelling van nieuwe modellen dient ook betaald te worden :lol: :lol: :lol:
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6uit 1962 : les 24 heures du Mans :first:
in antwoord op: uit de oude doos # Throwbacki know this too :happy: :happy: dat van die briljante chauffeurs ; ik kom er ieder dag minstens 2 of 3 tegen tijdens mijn verplaatsingen in heel Belgie , de rest rijdt ook ! :driver:
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyBC , het is nochtans vrij makkelijk ; in je auto stappen en gewoon naar Zolder rijden en anderendaags naar Best :lol: :lol: :lol:
Deze rijden er ook, BRAVO Historic en Yountimers
in antwoord op: Historic Grand Prix Zolder 26 & 27 mei 2018Goca of keuringsstations zijn nationaal , niets verbiedt je om in Wallonië naar een keuringsstation te gaan.
Ze zijn daar meer sportwagen- minded en zullen zeker niet muggenziften op bepaalde technische verbeteringen die je hebt aangebracht zoals bvb grotere en betere remschijven en schokdempers .
Kortom als je voertuig bvb 95% nog origineel is, moet je zo snel niet panikeren
Ik denk dat men eerder de regels strenger gaan volgen voor youngtimers 25 tot 35 jaren oud intussen , voor oudere voertuigen is info via gelijkvormigheidsattest eerder beperkt ( een 911 uit 1971 heeft minder gegevens dan een 928 uit 1991 )
Hoe jonger ,hoe uitgebreider de info over een voertuigIk zou niet te vlug gaan panikeren , tenzij je een diesel motor hebt ingebouwd in een oorspronkelijk model met benzine motor.
Ik spreek wel over ombouw zonder goedkeuring of attest van importeur destijds : Er zijn bvb Landrovers Serie 1 t/m serie S3 die destijds werden omgebouwd naar dieselmotor, zonder goedkeuring van een officiële instantie of importeurJaarlijkse keuring ? En wat met voertuigen van voor 1945 . je moet ze soms met een auto trailer gaan aanbieden op de keurig want vele rijden max 100 Km per jaar voor een show of dergelijke ; om maar te zwijgen van oldtimers uit de jaren 1920
De Goca zal misschien wel onderscheid maken voor leeftijdscategorie ivm jaarlijkse keuring
Jaarlijkse keuring enkel voor Vlaanderen voorlopig? Goca is toch nationaal en niet opgesplitst volgens de deelstaten :
http://www.afsprakenautokeuring.be/goca ;hier staat duidelijk; selecteer de regio van uw keuze
in antwoord op: periodieke oldtimer keuring“Airbag” tgv bourgondische levensstijl :lekker: :lekker: :lekker:
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyje kan het ook met een volle tank , maar dan raad ik aan om er mee te gaan rijden
bij halfvolle tank werkt de fuel cleaner sneller en efficienter ( je vindt een fuel cleaner in elke goede autoparts shop )
Nogmaals ik spreek enkel uit mijn ervaring ; ik had soortgelijk probleem en het was opgelost
Ik kan niet 100% garanderen dat jouw probleem met dit gaat opgelost zijn ;) maar als je begint bij het begin , dan kan je stelselmatig andere factoren gaan uitsluiten
Het kan ook enkel een vuile of aangeslagen lambdsaonde zijn die je systeem in de war brengtIk gebruikte steeds deze
in antwoord op: Slecht werkende K jetronic van US 911 SC van 83BC cars ik ben aan het overwegen om op zaterdag 26/05 naar Zolder te gaan en op zondag 27/05 naar Porsche Puurs : ik moet Rollie nog even bellen hierover : misschien kan ik meerijden op zondag in de 718 ?
Die F1 sensatie wil ik eigenlijk niet missen ; enkel dat geluid al van de V8 Cosworth motoren , compleet verschillend dan de huidige V6 turbo
in antwoord op: Historic Grand Prix Zolder 26 & 27 mei 2018[quote=”Bones” post=267357]Neen neen, ik vind het geweldig :applaus: :applaus: :applaus: Er zat geen zweem van ironie of sarcasme in mij post[/quote]
Dat had ik reeds begrepen ! :drink:
in antwoord op: The manual gearbox preservation society[quote=”bollocks” post=267317]
En zeggen dat deze hele hetze ontstaan is door een grappige t-shirt…..
Ik haak af![/quote]Bollocks laat je zo snel niet wegjagen door sommige personen of reakties , het sop is de kool niet waard
Dit grappige topic draait uiteindelijk om dit : Save the manuals
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyDit racesuit is niet echt brandwerend ; is enkel een replica van classic racesuit : het paste in het kader van dit treffen , meer niet
Foto is uit 2006 ; intussen is het racepak te klein geworden
Als de Ferrari vlag op de achtergrond sommigen stoort,zal ik deze foto bewerken n maar normaal moet een Ferrari vlag kunnen op dit forum: er rijden toch sommigen met een mooie Ferrari hierin antwoord op: The manual gearbox preservation society