Aangemaakte reacties
-
Yellow sub , laat u zo snel niet van de wijs brengen ; de GT4 is geen dagelijkse baanauto maar eerder een streetracer of trackday car :lol: :lol: :lol:
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6[quote=”bollocks” post=266912]@zuff-718,
Als ik dan eens automaat moet rijden (vervangwagen, … ) dan blijft mijn linker been gekruist naar rechts onder mijn rechter been tegen mijn zetel… dan ben je altijd te laat om met je linker te remmen…. of je kan gewoon ook bewust bezig zijn met rijden, dan moet je geen noodstops maken…. :wtf: (en dat wil niet zeggen dat je altijd traag moet rijden…. :engeltje: )…[/quote]
Het was op de autostrade met tempomat op 125Km/h en plots week een vrachtwagen van zijn rijstrook waardoor ik naar links moest uitwijken ,vandaar de natuurlijke reactie om te ontkoppelen
Ik doe ongeveer 55.000Km per jaar en weet wat files zijn ; desondanks ,liefst geen automaat , behalve nu dan met tegenzinMaar enkele jaren geleden had ik een gebroken kniepees aan mijn linkerbeen en ik was oen hemels blij met mijn
foute TVR Tasmin automaat . Zodoende kon ik toch nog 6 weken rijden met linkerbeen op krukken :music: :music:in antwoord op: The manual gearbox preservation society[quote=”deepee” post=266911]
@ zuff-718: de veters van uw linker schoen vastbinden aan de linker poot van uwe autostoel. wel oppassen als ge FF snel wilt uitstappen .:cool:
maar toch straf dat zo’n een fervente pookroerder bij de eerstvolgende lease wissel zelf een EAT6 automaat kiest :what:[/quote]Die veter truck had ik reeds geprobeerd ,maar dan begon mijn linkerbeen “te slapen” :lol:
Ik heb door omstandigheden deze automaat geërfd van een collega ; ik had geen keuze , anders zou ik het wel weten en kies ik resoluut voor 3 PEDALEN in een auto :up: :up:
Het “”file rijden” automaat kan niet op tegen het “ontspannen rijden” met handbak :coolness:Trouwens, hoe weet jij dat ik nu met een 2.0 blue HDI 180 EAT6 rijd ? :think:
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyEn nu komt het mooiste ; 2 dagen rijd ik met de automaat , ik moet een nood- maneuver maken ; en uit goede gewoonte schiet mijn linkerbeen vliegensvlug in actie ( gewoonte om te ontkoppelen ) ; ik duw dus met volle kracht op het veel bredere rempedaal , met gevolg dat ik onmiddellijk stilsta en claxon krijg van een zeer boze achterligger . Pfff dit was even verschieten
Wijze les hieruit ; het vergt toch een aanpassing en ik bedoel meer als men in noodsituaties terecht komt : je moet nu eenmaal anders handelen bij een automaat en de jarenlange gewoontes van handgeschakeld lichtjes aanpassen ; je mag dit niet onderschatten !!!
Voila :lol: ; dit was even serieuze babbel , nu is het weer tijd om te “zeveren of zwanzen “
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyEr staan wel camera’s , dus niks dubbele snelheid
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyIntussen rijd ik met een automaat als dailydriver :lol: :lol: :lol: zeer plezant in de file , veel minder plezant op normale wegen :coolness: :coolness:
Vorige week op E25 Arlon 15 km lange wegenwerken tegen 50km/h ; ik was bijna in slaap gedommeld en de betonnen tussenmuur kwam akelig dichtbij , en dit is geen geintje . Als remedie zet ik nu airco op ijskoud
Rollie schreef :
Toch knap frustrerend als je dan iedere dag met een automaat moet rijden… :music:in antwoord op: The manual gearbox preservation society[quote=”Mushroom” post=266847][)
In tegenstelling tot vele mensen WEET ik wat ik wil (althans, in grote lijnen toch, de details laat ik afhangen tot het moment daar is),
Is het moment dan misschien gearriveerd ? :coolness:
in antwoord op: The manual gearbox preservation society:up: :up: :up:
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyMush bedoel je dit type middentunnel ? :D :D :D
Carbonafwerking of ……. ik krijg het 3 letter woord niet meer over de lippen 8)
in antwoord op: ‘t is een afwijking ik weet het…..een stinger , vrij logisch als je naar de nummerplaat kijkt :-)
in antwoord op: ‘t is een afwijking ik weet het…..Yep ; een vork met die 3 tanden . “Drie tanden” npemt men ook een “Trident” , en een trident is het in het logo van Maserati terug te vinden :lol: :lol:
Trouwens alle goede dingen bestaan uit drie, niet uit twee
cfr ja of neen = 2
ja , neen , misschien = 3in antwoord op: The manual gearbox preservation societyMush schreef Maar kijk, we amuseren ons.
‘t Is wel lang geleden dat er iemand zijn PDK voorstelde met de melding dat het zéér interessant is voor de files :twisted:Het zijn wel sympathieke mensen hé , de PDK’s en Tiptronics ! Daarom dat we ook hun verkeerde keuze respecteren :driver:
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyJokke , je begrijpt het blijkbaar niet hier :lol: :lol: :lol:
Je bent ofwel voor een 3-pedalen ofwel tegen een 2 pedalen systeem :mrgreen: :mrgreen:
En omdat dat de 3 pedalen duidelijk in de minderheid zijn , dulden we oogluikend een sequentiële bak ( maar enkel in combinatie) met 3 pedalen systeem :coolness:
Het is tenslotte de, ” zie titel topic” society ; voila , niet meer en ook niet minder
En sommige “PDK en Tiptronic’s diehards” verwijzen of linken nu al naar frieten reclame :lol: :lol: .
Vergelijk het dan met een mooi gedekte tafel ; naast een bord liggen er 3 , geen 2 ! of gaan sommigen soep eten met een vork ? :mrgreen:
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyVandamme schreef Het is van de pot gerukt hoeveel je meer moet betalen voor sommige kleuren.. Terwijl die verf nu echt geen 1300 euro meer kost voor metallic of 2900 euro voor die speciale kleuren.
Nu ja, Geel is dan weer geen duurdere optie, En al vind ik het mooi, net als rood, ik zou het nooit willen puur omdat het flieken aantrekt als vliegen op een stront.Even ter info
Heeft alles te maken met productieproces in de “lakstraat”
Basiskleuren vereisen nu éénmaal minder aandacht voor bepaalde lagen : primers ,kleur afwerking en blanke laklaag of vernis: dat gaat in één stuk door
Metallic kleuren of pearl effect kleuren vereisen een andere aanpak om tot het gewenste effect te komen : in deze handeling kruipt meer tijd en controle. De verf kost inderdaad geen 1300 euro duurder ,maar de lak procedure kost ook heel wat meer tijd en vergt meer controles tussendoor. Maar zo wie zo kosten aan de basis ( mengbank )metallic en andere speciale kleuren verf meer dan standaard kleuren. Vraag maar eens aan een carrosseriebedrijf. Je hebt nu eenmaal meer kleuren nodig om te mengen tot de gewenste speciale kleur naar keuze. De lak fabrikanten bepalen mee de prijs.
Daarom dat bijna ieder merk een meerpijs vraagtNiettemin ben ik het met je eens dat men “ietsje” teveel vraagt bij Porsche, maar dat geldt ook voor andere opties :lol: :lol: :lol:
in antwoord op: 991.2 Carrera Tflauwe mop , dit zou gecensureerd moeten worden door de mods ; ruikt sterk naar een soort van belediging !!
in antwoord op: 718 boxster spyder