Aangemaakte reacties
-
[quote=”deepee” post=266276][quote=”ZUFF-718″ post=266273]aha dus :lol: Beiden gesponsored door Porsche …[/quote]
oftewel de jeugd kiest voor PDK en de manuele bak is voor …[/quote]Sabine is intussen reeds 48 jaren oud :lol: Walter R is een paar jaartjes ouder
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyjeanetten ??
Haalde de VW Fun racer niet een Porsche in (bij 0.14s )
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyaha dus :lol:
Beiden gesponsored door Porsche
-Sabine is een vrouw en kiest voor PDK
– Walter is een man en kiest uiteindelijk voor een manuele bakof heb ik jouw antwoord verkeerd ingeschat of verkeerd geconcludeerd :coolness: :coolness:
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyAlternatieven zijn o.a.
Ferodo racing DS 2500
EBC yellow and red stuff : populair in het Verenigd Koninkrijk
in antwoord op: pagid brakepadszie link
https://www.rosepassion.com/de/marque/pagid/21
BLEU : Mélange à coefficient de frottement élevé à froid et à chaud. Supporte très bien les contraintes thermiques élevées. (circuits courts, rally, côte, slalom).
ORANGE : Similaire au bleu, coefficient de frottement plus élevé en charge. Supporte très bien les contraintes thermique élevées. ( circuits courts, endurance, rally, côte, slalom).
JAUNE : Très bonne tenue à l’usure en continu ( Endurance).
NOIR : Composition haute performance à base de céramique. Aux points de freinage, très agressive, mais toutefois bien dosable. Bonne résistance à l’usure. ( circuit)
in antwoord op: pagid brakepadsWe zijn terug alert hier :lol:
Mushroom schreef :
… We zitten ook weer op circuit…ik ga een klein balletje opslaan
Ik ben reuze benieuwd hoe de PDK- rijders omgaan met natte weersomstandigheden tijdens een “snelle trackday ” als ze met de flippers opschakelen bij 6500- 8500rpm en terug schakelen? Wat als dan de achterwielen blokkeren en de achterkant mooi uitbreekt . Wil graag eens gaan zien als de baan plets nat ligt op dat moment 8) Want dan komen de echte stuurmanskunsten naar boven en wagenbeheersing en dergelijke.
Volgens mij draaien op dat moment de handgeschakelde Porsches minstens 3 sec sneller; ze hoeven tenslotte enkel een keertje het koppelingspedaal in te drukken als de achterkant uitbreekt :lol: :lol: ( en tegensturen uiteraard)
Allez , we zijn weer vertrokken :D :Din antwoord op: The manual gearbox preservation society[quote=”deepee” post=266255]deze experte spreekt met geen woord over de nostalgie van het handmatig schakelen. over de rest deelt ze graag elk detail
https://youtu.be/KnALDbokB0g%5B/quote%5D
Sabine Schmitz wordt deels betaald/vergoed door Zuffenhauser management , dus censuur of voorgekauwde tekst , kwestie van de commerciële kaskraker ( PDK ) niet te af te stoppen 8) :censored:
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyDST schreef Hierbij de beloofde fotokes
Wel weeral met mijne oude aifoon aangezien die van ons communie foto’s moest gaan trekken van de dochter en dus de echte camera mee had :popcorn:De” Iphone 7S ” staan sterk afgeprijsd momenteel :lol: :lol: :lol:
in antwoord op: TE KOOP ZELDZAME 968 CABRIO M220 (LSD)Ghost schreef “Ik vind dat de bumpers “raar” op die groene zitten.
Alles lijkt scheef te hangen.”Misschien de bevestigingssteunen , maar ook de voor Mush zo belangrijke achter-ruitenwisser is niet helemaal correct in rust positie
Verder vind ik deze 911 supercool ,zeker als je hem aankleedt met zwarte 16″ Fuchs velgen
Herman
ik weet niet of Evko nog bestaat ; in alle geval werkt hun website niet meer http://www.evko.be
met google programma kwam ik uit bij
Benny Schouterden
https://www.autoradiatorenschouterden.be/
U kunt ook terecht in mijn atelier in Heusden-Zolder:van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 12u en tussen 13u en 18u
– op zaterdag van 8u30 tot 12uin antwoord op: Lekkende radiator 928 Scorrection : essui-glace arrière !! :D :D
een tip ; schrijf de auto in als oldtimer en neem dadelijk een specialiseerde nummerplaat ; dan valt het minder erg op
ze kosten binnenkort terug 1000€ ipv 2000€
in antwoord op: gelijkvormigheidsattest 928Szeer “wijs” gesproken (dialect uit Gent) door “opper-mod” Harley G
Het is 26° in het weekend , dus tijd om van het forum te ontsnappen
Prettig Weekend aan allen :drink: :drink: :drink:
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyVergis u niet ; ik heb respect voor elke PDK rijder ,snel of traag
Maar ik ben ervan overtuigd dat “sommigen” de verkeerde keuze hebben gemaakt om een voor PDK -Porsche te kiezen
Het is uiteindelijk waarvoor je jouw Porsche wil gebruiken ?
Uiteindelijk zou je er 2 moeten hebben : één voor op de weg en één voor op het circuit : dat zijn twee helemaal uiteenlopende aspecten van autorijden.
Dat ” Pietje” staat er los van
in antwoord op: The manual gearbox preservation societyEven ter verduidelijking : de TVR Wedge was inderdaad een automaat , maar ik had er ook een manuele 5 bak bijgekocht. De gele Wedge was een speciaal modelletje en bij TVR kan je eenmaal makkelijk en goedkoop een versnellingsbak wisselen , in tegenstelling tot bij Porsche :lol:
En meer nog …. de TVR automaat was beduidend trager dan TVR handbak , dus ik spreek uiteindelijk wel uit een bepaalde ervaring :D
“The most boring laps I did once on the track , I did it with my TVR Wedge Autobox ” :lol: :lol: (I even had time to light a cigarette when driving)
@ deepee ; my daily driver has a 6 speed gearbox
in antwoord op: The manual gearbox preservation society