Aangemaakte reacties
-
Dit is een mooie topic , vooral de prototypes van de 60s en 70s :drink:
in antwoord op: Modellen reeks PorscheInspiratie door Maserati/ Ciroen SM :) :) :)
in antwoord op: Modellen reeks Porsche– Vandamme schreef “Die Clarke ziet er gewoon uit als rebranding van andere producten zoals veel merken doen.
container laten overkomen, eigen part nummer en foto maken, en resellen als eigen merk.”Dit zou best kunnen voor verscheidene producten ; maar zoals ik eerder schreef ; ik heb totaal geen problemen met spullen van Clarke
Machine Mart enz..– Betreft de krik; het is maar hoe vaak je ze gebruikt en hoe je ze behandelt of ermee omgaat :D :D :D
Iemand die met zijn Cayman ook niet vertraagd voor verkeersremmers/drempels , houdt er waarschijnlijk een andere gebruiksmethode op na om een krik te gebruiken waarvoor ze uiteindelijk dient :D :D :D
Einde reply
in antwoord op: GaragekrikGarage materiaal en uitrusting ; ik koop het reeds 20 jaren lang bij Machine Mart in het Verenigd Koninkrijk.
zie link
https://www.machinemart.co.uk/p/clarke-ctj1250ab-1-25-tonne-aluminium-racing-j/Je hebt zelfs een winkel op 10km van Dover ; je kan online bestellen en laten leveren in de winkel zelf.
Als je verschillende zaken nodig hebt, is het zeker de moeite om bij Machine Mart te kopen ; je vind er alles, het assortiment is onuitputtelijk : een kijkje op hun website is een aanrader voor de sleutelaar. Van sleutels tot diagnose gereedschap
Clarke is een zeer goed degelijk gereedschap , voor dopsleutels oa en meer. Clarke situeert zich ergens tussen het goedkope hobbymateriaal en het professionele dure Facom..
Zeer goede verhouding prijs/kwaliteitIk heb nog nooit breuken gehad
in antwoord op: Garagekrik@ Vandamme ; in Schotland vind je nog veel zeer afgelegen regio’s ,waar je je zondagsrust in alle natuurstilte kan doorbrengen.
Tevens heb je daar bijna geen internet ,zodat we je “gezaag en geklaag” hier op het forum , niet meer hoeven te lezen :DFijne Zondagrust gewenst !
Vandaag zit het “lawaai” trouwens in Limburg ; Alken en circuit Zolder; ver van jouw deur
in antwoord op: rond ritten en deelnemers met weinig manieren.Mooie Porsches en andere klassieke wagens :first:
Ik kon om dezelfde reden als Drip niet gaan naar deze editiein antwoord op: Antwerp Classic Salon 2-4/maart:drink: proficiat…; een prachtige 991 Carrera 4 : vindt die reflector ts de achterlichten knap, vooral in het donker
in antwoord op: Bon is getekend …. !We wachten en wachten op …………….Foto’s !!! :D :D :D
in antwoord op: Bon is getekend …. !Hier wordt een mens even stil van ….
R.I.P. Wim
in antwoord op: Droom ten einde.Bij deze ijskoude temperaturen is het zelfs beter om de motor stationair 10 min te laten draaien ; om juist de olie temp te verhogen.
Stationair draaien belast de krukas en nokkenas niet, en bijgevolg ook de lagerschalen niet@Yellow submarine ; bij de Cayman GT4 is er misschien een elektrisch verwarmingselement a/h oliecircuit toegevoegd, om de olie sneller te doen opwarmen
Mush +1 :D :D :D :D
in antwoord op: Zeer erg voor die mooie PorscheBolleke- pijl ; ik heb dit jaren lang gereden met de TVR club : ik heb er steeds van genoten met onderstaande punten in acht te nemen
– Is positief als er niet gekoerst wordt maar enkel sportief ( vlot) gereden
– Is positief als er een afslag is om de 3km ipv om de 300m ( dat heet rond de kerk rijden )
– Is positief als er in kleine groepjes gereden wordt waarin iedereen mekaars rijstijl kent en respecteert
– Is positief als je bvb in Wallonie of Waals Brabant gaat rijden waar er mooie ,snelle wegen zijn met weinig huizen en spelende kinderen-is negatief als er auto’s rijden in groepen waarin niemand mekaar goed kent
-is negatief als er met een snelheid van +120Km /h gereden worden in kleine straatjes ,al dan niet bebouwde kom of wijken waar de kinderen spelen
( zoals vorig jaar bvb in de lenterit van Alken naar Hasselt. Ik zag toen Porsche rijders die (bijna) hun verstand op nul hadden gezet en verwonderd waren nadien, dat er toeschouwers(ouders) met gebalde vuisten langs de kant stonden.Samengevat ;
Bolleke- pijl is plezant op afgelegen wegen / gebieden en zeer onvriendelijk (gevaarlijk) in bebouwde kommen
Bolleke -pijl is volop genieten en tegelijkertijd met “nuchter” verstand rijden en onderweg zeker geen champagne of andere alcoholische dranken gebruiken . Tijdens Trackday rijden is alcohol ook uit den boze !
Bolleke pijl is ook alcoholvrij rijden; voor uw eigen belang en zeker voor het belang van andere deelnemers en zwakke weggebruikers : alcohol drinken kan je nadien tijdens een aansluitend etentje en dan op eigen verantwoordelijkheid zelf naar huis rijden ,Eens enkele punten om dieper over na te denken :coolness:
in antwoord op: Porsche en koffie te Wingene W Vl .Het ongeval vond rond 2u15 plaats. Of overdreven snelheid of intoxicatie eventueel een rol speelden, zal het onderzoek moeten uitwijzen, zegt de politie. De bestuurster, een 29-jarige vrouw raakte gewond. Haar passagier, een man van 36, kwam ongeschonden uit de auto. De sportwagen raakte zwaar beschadigd en moest worden getakeld.
Wie van beide inzittenden had het minst gedronken ? een Taxi is goedkoper om naar huis te rijden dan je partner te laten rijden die waarschijnlijk minder vertrouwd is met de nodige pk van deze 5 duren sportwagen :D :D :D
in antwoord op: Zeer erg voor die mooie Porsche:sarcastisch :sarcastisch :sarcastisch toch betrekkelijk veel ongevallen met Porsche blijkbaar ! : zou het aan het ” 2- pedalen systeem ” kunnen liggen ( PDK) ? Wat denkt Mush hierover ? :coolness: :coolness:
Trouwens een vraag aan de vele PDK rijders hier.
Als je voertuig in een slip gaat , dan ontkoppel je in het klassieke systeem. Hoe doe je dat met het PDK systeem?. ik veronderstel dat er een veiligheid is ingebouwd : op dat moment heb je geen reactie en tijd om de hendel van een PDK in zijn neutrale stand te zetten . of trek je beide flippers a h stuur naar je toe ? bij sommige circuitwagens is dit zo ingebouwd , sequentiele versnell bak met stuur bedieningin antwoord op: Zeer erg voor die mooie PorscheStefan ,
Best is om nummerplaat met rode band te hebben; en een verzekeringskaart op chassisnummer : met rode band ben je verzekerd in heel Europa maar Belgische politie kan moeilijk doen ,daarom bijkomende verzek op chassin°Met Rode band plaat of “Uberführungskennzeichen” ( gewoonlijk 14 dagen geldig ) kan je ook probleemloos je voertuig aanbieden bij de techn kontrole, nadat je een 705 sticker hebt gehaald bij Douane entrepot in Genk.
Plaat met gele band is een” Kurz kennzeichen “en ik weet zelfs niet of je als buitenlander hiermee mag rijden in Duitsland . Tenslotte voer je de wagen uit en dan is enkel nummerplaat met rode strip geldig !
Kostprijs is ts 135€ en 175€ gemiddeld; inclusief verzekeringin antwoord op: Bon is getekend …. !