10 jaar…

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 10 jaar…

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

In mijn zoektocht naar een 911 3.2 ben ik via via terechtgekomen bij iemand met zo’n wagen. De wagen (van 1984) heeft maar 140000km, maar staat al 10 jaar stil! Nu vroeg ik me, als niet garagist, af of dit nu goed nieuws is of net niet? De wagen verslijt tijdens die jaren niet door gebruik, maar een motor die niet gebruikt wordt wordt er bij mijn weten ook niet beter op.

Wat is jullie visie hierop?

Groeten,

Hans

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Geen flauw idee. Ik ga hem deze week bekijken, dan weet ik meer. Mijn euforie van in het begin is wel wat verdwenen na het lezen van de reacties. Een auto die zo lang heeft stilgestaan heeft dus eigenlijk onzichtbare schade opgelopen als ik het goed begrijp.

Ik houd jullie op de hoogte als ik de wagen gezien heb.

Hans

Hoe is de wagen opgeslagen geweest ? stond deze van grond ?

10 jaar is echt wel heel lang!
          Zelfs af en toe laten warmrijden is niet genoeg. De wagen moet ook echt rijden.
          Rubbers en silentbloks verduren, remmen komen vast te zitten, Motor zal gaan lekken, uitlaat roest…
          Een auto moet rijden om in conditie te blijven.

Als de prijs echt zeer interessant is dan kan je het overwegen maar zeker een keuring laten doen en genoeg geld opzij zetten voor onderhoud en kleine herstellingen/vervangingen. Dat ga je zeker nodig hebben

10 jaar is heel lang en je zal zeker met lekken zitten van olie en als het tegen valt zou hij kunnen vast lopen. Beste is de wagen eerst te voorzien van nieuwe olie en deze ook in de cilinders te gieten niet te veel. Dan hem zeker en toer of 15 met de hand rond draaien en dan pas starten en weer in rijden.

10 jaar stil gestaan is idd lang.
              Ik heb onlangs mijn BMW terug gehaald nadat hij 5 jaar bij kennissen in de garage had gestaan.
              En deze moet ik al terug binnen brengen omalles in orde te brengen.
              Stilstand is achteruitgang.

als de prijs ok is en je mag de wagen eerst eens grondig inspecteren kan het als je zelf iets kan doen best wel eens een interessante koop zijn…

als je het allemaal moet laten doen vrees ik ook dat je beter één koopt die in orde is, als je een motorrevisie moet laten uitvoeren, remrevisie, alle rubbers vervangen , dan gaat dit je al een aardige duit kosten…

Informeer anders eens bij de forumsponsor ?

le cars

als ‘m goed bewaard is en ze hebben ‘m geregeld laten draaien en warmlopen en alles functioneert nog, dan kan je je er eventueel aan wagen…toch is het het best dat de auto geregeld eens gereden heeft want anders worde de rubbers droog en gaan ze scheuren door verharding (bijvoorbeeld hoezen van cardans).

=> het is dus van geval tot geval afhankelijk…ik vind 10j wel heel lang te hebben stilgestaan en persoonlijk zou ik eraf blijven

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.