- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 5 maanden geleden door .
-
Discussie
-
6 juni 2007 om 00:10
14 dagen geleden een 964 turbo gekocht van 91. Is een zeer proper exemplaar met maar 52000 km op de teller ( geen OHB maar wel op zoveel mogelijke punten gechecked), ook is hij reeds herspoten aan de billen en de motorkap ( kan steenslagschade zijn geweest….is nagekeken op plamuur en bleek ok) werd door een onafhankelijk centrum gekeurd op verschillende punten en de negatieve punten bleken: het lampje van de airbag dat blijft branden,het feit dat hij deels herspoten is, en dan dat er maar één sleutel bij was.
Maar nu de bevindingen na een paar 100 km : de koppeling blijkt wat geleden te hebben van het weinig rijden , want het laatste stuk voelt wat stroef … ook doet hij nogal raar bij het achteruit rijden….zolang ik geen extra gas geef , en de wielen relatief recht sturen , dan gaat het nog, maar als ik gas geef en mijn stuur helemaal afdraai…dan hoor en voel je gedaver in de andrijving.
Ook bij het nemen van een scherpe bocht heb ik de indruk dat ik iets vreemd hoor…kan dat het differentieel zijn?
Dan het starten: als ik een tijd gereden heb, dus goed warm geweest, en goed laten nadraaien, en hij staat dan even stil , dan heb ik bij het herstarten altijd problemen….hij wil niet aanslaan, en als hij dan toch aanslaat, dan draait hij maar op de helft van de poten….net een zieke VW kever…. na een paar seconden hersteld hij wel..
s’morgens bij de start heb ik ook veel last van een fluitende riem….
Ik heb nu een afspraak gemaakt om hem eens goed na te kijken en hem een grote beurt te geven, en ik hoop dat het dan wel al veel beter zal zijn…
Zou de koppeling vervangen dienen te worden , of is er een manier om dat terug wat soepel te laten lopen?
thx
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.