Home › Forum › Porsche Uitstappen › 13-14/9/2014: PSC Classic Days Boxtel Porsche ed.
- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 5 maanden geleden door
Sensa911.
-
MakerDiscussie
-
26 augustus 2014 om 18:08
Op slechts 30km vanaf de Belgische grens ligt het Nederlandse plaatsje Boxtel.
Op 13 en 14 september organiseert PSC Events hier de “Classic Days, Porsche Edition” : http://psc-events.nl/index/PSC-CD-Bezoekers.htmlWie gaat er heen?, zelf ga ik op zondag.
Beslist de moeite waard, ben hier eerder geweest (1 juni) en toen was er al genoeg te zien op de parking, los van het museumbezoek met prachtige wagens en de shop met allerlei kleding (Gulf!), boeken, gadgets etc.Wat tevens erg leuk is: het terras buiten heeft uitkijk op de parking dus je kunt lekker van je hapje/drankje genieten terwijl er voor je neus van alles langs komt rijden.
Entree voor Porsches met inzittenden is gratis! (dus de Nederlanders zullen in de meerderheid zijn
)
-
MakerDiscussie
-
Beste forummers,
Ik zal mij eerst even voorstellen, mijn naam is Sylvia en ik ben de organisator achter de PSC Classic Day’s. Op aandringen van JP (Remmel) heb ik hier ook een account aangemaakt.
FirstP, het klopt dat dit evenement anders is dan het RS Fest. Dat is eerder een autobeurs, terwijl het PSC evenement meer een gezellige meeting is met extra attracties. Mijn stichting heeft dan ook geen commerciële doelstelling, ik organiseer de auto evenementen uit liefhebberij en in dit geval zeker uit mijn voorliefde voor het merk Porsche.
Ik hoop dat ik jullie aankomend weekend in Boxtel mag verwelkomen op deze eerste editie. En ja, de occasionhal zal niet vol staan. Ik hoop echter dat de showroom service die wij vanuit de organisatie zullen bieden, de bezoekers zal tonen dat dit een potentieel heeft in de Porsche occasion wereld. En anders staan er genoeg bijzondere occasions in het museum. Vrijwel alle auto’s die daar tentoongesteld staan, zijn ook te koop 😉
Haha ik heb hier massa’s foto’s voorbij zien komen die :censored: :censored: :censored: :ass:
Dus dat is het zeker niet geweest…Er stond daarnaast nuttige info in mbt de meeting dus ik vind het erg vreemd, vermoedelijk een foutje maar misschien kunnen de “modder-eters” de post terughalen en terugplaatsen? :up:
Da’s niet zo vreemd aangezien er op die foto’s een vrouw bepaalde handelingen uitvoerde met een Porsche ….
Zo… bij deze ben ik grensoverschrijdend genoeg geweest geloof ik :happy:Hmm wat vreemd ik had hier vorige week nog een lange reactie met foto geplaatst en deze is nu verdwenen??
Enfin het aftellen is begonnen, komend weekend is het zover.
Het zou toch wel leuk zijn om grensoverschrijdende gasten te ontmoeten :drink:
Koen, Alain, Bart?Nu begrijp ik waarom ik hier op het Belgische forum een account van je moest aanmaken Remmel…. Erg leuk om mijn oude 968 weer eens op een foto te zien
En het klopt dat het RS fest en de PSC Classic Day’s niet met elkaar te vergelijken zijn, het RS Fest is meer als een beurs waar voornamelijk veel te zien is, de PSC Classic Day’s is meer een gezellige meeting maar wel met iets extra’s. Net zoals bij andere evenementen ligt ook bij dit evenement de nadruk op een mooie locatie waar Porsche liefhebbers elkaar kunnen ontmoeten. Het terrein van Classic Park leent zich daar uitstekend voor, zeker omdat er ook bij slecht weer nog genoeg te doen blijft. Een rondje door het automuseum met circa 120 klassiekers, een presentatie volgen van een van de standhouders of gewoon in het Miglia restaurant genieten een prima kop koffie of een smakelijke lunch. En dat laatste natuurlijk met schitterend uitzicht op de Porsches van de bezoekers op de parkeerplaats.
Een extra onderdeel van dit evenement is de genoemde Porsche occasion show voor particulieren en ondernemers. De occasions staan in de conferentie hal van Classic Park en de service die wij extra aanbieden, is dat wij de verkopers ontzien in de showroom activiteiten zodat zij niet twee dagen naast hun Porsche hoeven te blijven staan. De organisatie beheerd de sleutels en wanneer een bezoeker een Porsche occasion van binnen wilt bekijken, loopt een van onze medewerkers mee naar de Porsche. De medewerker blijft bij de auto wachten en na het bekijken wordt de Porsche weer netjes afgesloten, de sleutels worden dus niet aan de bezoekers afgegeven. Ook worden de motoren niet gestart, zodat er niet even leuk gas gegeven wordt met een koude motor. Het enige wat wij aan de verkoper vragen is dat deze tijdens het weekend telefonisch bereikbaar is voor het beantwoorden van vragen of het maken van een afspraak voor een uitgebreide bezichtiging. Deze “valet showroom service” is niet verplicht, wanneer een verkoper bij zijn Porsche wenst te blijven, mag dat natuurlijk ook. En ja het klopt, momenteel zijn er nog niet heel veel occasions ingeschreven, ook al zijn er nog wel een aantal toegezegd. Maar zolang die nog niet definitief ingeschreven zijn, kan ik ze nog niet vermelden. Er zal in ieder geval een mooie 928 S4 uit 1988, een 928S uit 1983, een 964 Carrera 4 coupe uit 1989, een 944 turbo uit 1985, een 996 S4 uit 2005, een Panamera Turbo S uit 2012 en een 993 Turbo uit 1995 te zien zijn.
De mensen die interesse hebben om hun Porsche als occasion op het evenement neer te zetten en meer informatie wilt over het inschrijven of de service die wij tijdens het evenement verlenen willen ontvangen, zijn welkom om mij een pb te sturen.
Hopelijk kan ik u aankomend weekend in Boxtel verwelkomen.
Nu begrijp ik waarom ik hier op het Belgische forum een account van je moest aanmaken Remmel…. Erg leuk om mijn oude 968 weer eens op een foto te zien
En het klopt dat het RS fest en de PSC Classic Day’s niet met elkaar te vergelijken zijn, het RS Fest is meer als een beurs waar voornamelijk veel te zien is, de PSC Classic Day’s is meer een gezellige meeting maar wel met iets extra’s. Net zoals bij andere evenementen ligt ook bij dit evenement de nadruk op een mooie locatie waar Porsche liefhebbers elkaar kunnen ontmoeten. Het terrein van Classic Park leent zich daar uitstekend voor, zeker omdat er ook bij slecht weer nog genoeg te doen blijft. Een rondje door het automuseum met circa 120 klassiekers, een presentatie volgen van een van de standhouders of gewoon in het Miglia restaurant genieten een prima kop koffie of een smakelijke lunch. En dat laatste natuurlijk met schitterend uitzicht op de Porsches van de bezoekers op de parkeerplaats.
Een extra onderdeel van dit evenement is de genoemde Porsche occasion show voor particulieren en ondernemers. De occasions staan in de conferentie hal van Classic Park en de service die wij extra aanbieden, is dat wij de verkopers ontzien in de showroom activiteiten zodat zij niet twee dagen naast hun Porsche hoeven te blijven staan. De organisatie beheerd de sleutels en wanneer een bezoeker een Porsche occasion van binnen wilt bekijken, loopt een van onze medewerkers mee naar de Porsche. De medewerker blijft bij de auto wachten en na het bekijken wordt de Porsche weer netjes afgesloten, de sleutels worden dus niet aan de bezoekers afgegeven. Ook worden de motoren niet gestart, zodat er niet even leuk gas gegeven wordt met een koude motor. Het enige wat wij aan de verkoper vragen is dat deze tijdens het weekend telefonisch bereikbaar is voor het beantwoorden van vragen of het maken van een afspraak voor een uitgebreide bezichtiging. Deze “valet showroom service” is niet verplicht, wanneer een verkoper bij zijn Porsche wenst te blijven, mag dat natuurlijk ook. En ja het klopt, momenteel zijn er nog niet heel veel occasions ingeschreven, ook al zijn er nog wel een aantal toegezegd. Maar zolang die nog niet definitief ingeschreven zijn, kan ik ze nog niet vermelden. Er zal in ieder geval een mooie 928 S4 uit 1988, een 928S uit 1983, een 964 Carrera 4 coupe uit 1989, een 944 turbo uit 1985, een 996 S4 uit 2005, een Panamera Turbo S uit 2012 en een 993 Turbo uit 1995 te zien zijn.
De mensen die interesse hebben om hun Porsche als occasion op het evenement neer te zetten en meer informatie wilt over het inschrijven of de service die wij tijdens het evenement verlenen willen ontvangen, zijn welkom om mij een pb te sturen.
Hopelijk kan ik u aankomend weekend in Boxtel verwelkomen.
Zeker is dit een goed alternatief, maar ik bezoek beide, beide zijn de moeite waard.
Het RS Fest is grootser en veel commerciëler qua opzet, is gewoon een ander evenement.
Boxtel is in het voordeel als je het over onderling contact met de Porscherijders hebt.
Het grote terras binnen/buiten waar je uitzicht hebt op de parking is hier mede debet aan.
Qua occasions staat er inderdaad niet veel Alain, maar ik zou het toch wel leuk vinden om je daar te treffen!, en Koen jij komt toch zeker?
Jullie krijgen hier zeker geen spijt van, ik vond het de vorige keer echt leuk (we vergaten het mooie museum zelfs bijna te bekijken!), en als je niet gaat komt de spijt vanzelf…
Bij “museum” moeten jullie niet automatisch denken aan oude meuk, nee hier staan ook moderne auto’s tussen (bijv. Spyker C8 en Mercedes SLS) en de voorraad wisselt.
Veel auto’s hiervan zijn trouwens ook te koop, dus toch nog veel occasions 😉Onderstaande dames zijn trouwens beide dagen te bewonderen;
De ultieme trigger…
Maar dus eerst nog naar het RS Fest Rosmalen komend weekend!
Ik heb de vorige editie van RS fest al gezien dus leek me dit eens een mooi alternatief.
RS fest zal volgens mij toch wel wat grootser zijn dan dit evenement.heb wel interesse, om te gaan, de week ervoor is het RS fest rosmalen, ik weet nog niet goed welke van de 2 evenementen ik zal bezoeken.
Gaat er nog volk van het forum naar dit evenement?
P.S. Ik citeer van de site: “De focus van dit evenement ligt op een professioneel georganiseerde Porsche occasionshow, waar occasions van particulieren en ondernemers, aan het publiek getoond zullen worden.” => ik zie helaas in de online-catalogus maar 4 Porsches staan voorlopig dus bij mij zal de focus eerder gelegd worden op hetgene op de parking staat te pronken 😉
Is misschien wel iets om op zondag te doen. :driver:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.