19" velgen

• Maker
    Discussie
  • Hoi,

Ben hier weer met een vraagje 😳

Wie heeft er 19″ onder zijn 996 (MY2002+) liggen?
    Het is wel een C4, dus breder dan de C2, dus zou ik mogelijks wel wat meer plaats moeten hebben.

Maar wat KAN/mag eronder?
    Welke velgen hebben jullie?
    En hoe ziet die eruit? 😉
    Wat is de impact op:
    A) verbruik?
    b) rijplezier?
    c) prestaties?
    d) stabiliteit/wegligging?

Bedankt!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • geen enkele is echt 100% identiek , de turbo’s zowel in 993 en 996 verschillen in de details. Maar wat velgen betreft zijn ze identiek.

4s

[quote=”993S”:3ai9i7dv]4S = Turbo zonder turbo , dus identiek 😉 [/quote]

ik heb horen zeggen dat enkel in de 993-reeks de 4s versie volledig identiek (buiten de motor) zou zijn, dus qua ophanging, remmerij, transmissie en noem maar op,

nadien vanaf de 996-reeks zou het niet meer in dezelfde mate overeenkomen,

is dit juist of ben ik niet goed ingelicht (info komt van off porsche garage)

Ik ben er zeker van dat ze op een 4S passen want de mijn hebben een paar maand op een 4S gestaan..

Ik denk het ook 😀
            Zo is het nu. Heb maar én foto waar het eenbeetje op te zien is. Juist vanachter nog een beetje naar buiten.

4S = Turbo zonder turbo , dus identiek 😉

Ik vermoed van wel . Heeft de 4S ook niet de remmen van de turbo en beiden zijn 4 wiel aangedreven

[quote=”dixie”:2pqqbek9]’Tis een turbo hé,kan je zien aan de spoiler en aan de gaten achter de deuren.
                  Voorste velgen: 9 x 19 ET 40
                  Achterste velgen: 11.5 x 19 ET 26

Rijcomfort: een beetje harder
                  Baanligging: volgens mij niet beter dan een 18 inch
                  Verbruik: interesseerd mij echt ni,alst maar vooruitgaat

ET 26 voor achter is echt het max da je kan nemen,een ET van rond de 30 zou iets beter zijn dan komt de velg een beetje meer naar binnen.
                  Hoe lager de ET hoe meer de velg naar buiten komt hé….[/quote]

Geraakt dit dan ook op een 4S ❓ . Want dit vind ik echt de max. Nu heb ik vooraan eens een spacer van (ik denk) 18 mm gestoken. had die nog liggen van de 930 turbo. Velg zit pal gelijk.

Dixie heeft een turbo. Al een paar keren zien rijden en wagen blinkt altijd enorm 😯 . De CARGRAPHIC velgen vind ik zeer geslaagd.

Ik heb de 18″ originele op de 4S staan samen met een verlaagde ophanging. Na 8 maanden dagelijks gebruik ben ik het nog altijd niet gewoon > bikkelhard. Maar ik kom wel van 5 jaar mercedes rijden 😳 .

‘Tis een turbo hé,kan je zien aan de spoiler en aan de gaten achter de deuren.
                      Voorste velgen: 9 x 19 ET 40
                      Achterste velgen: 11.5 x 19 ET 26

Rijcomfort: een beetje harder
                      Baanligging: volgens mij niet beter dan een 18 inch
                      Verbruik: interesseerd mij echt ni,alst maar vooruitgaat

ET 26 voor achter is echt het max da je kan nemen,een ET van rond de 30 zou iets beter zijn dan komt de velg een beetje meer naar binnen.
                      Hoe lager de ET hoe meer de velg naar buiten komt hé….

Aan de gaten te zien denk ik eerder aan een turbo 😉

KNAP! 8)

Wat zijn de maten (ET waarden) dixie?
                          En zie ik het verkeerd of is het een 4S? (of zelfs turbo?)

Mijn 19 inch cargraphic velgen met 305 van achter.

Onder het motto van “is diene twijfelaar daar nu weer”:

Wie herkent hier de merken van deze velgen?

😉

Op de cayman heb je ook OEM 19″ hé 😉

Wel, ik pieker der al bijna een week over nu.

Op de Boxster ben ik naar 19″ geweest. Heb dit nooit echt superoncomfortabel gevonden, zelfs bij hogere snelheden. Acceleratie viel me wel tegen, maar wat wil je. De andere waren 16″ velgen 😆

Nu wil ik de zaak véél doordachter gaan aanpakken.
                                Het wordt dus inderdaad de afweging tussen hoe hij rijden zal & met welke looks ik kan leven 😉

(ik heb nog niet met een carrera gereden, en volgende week maandag als ik hem afhaal wordt direct de allereerste maal zelf sturen 😉 )

De velgen waar hij nu op staat (18″ Carrera velgen) vind ik niet echt geslaagd, maar misschien zoek ik beter naar 18″ die ik wel mooi vind.
                                Heb je nog een foto van hoe die Turbo’s eruit zagen op je C4?

Je moet natuurlijk kiezen wat het belangrijkste is voor jou….Show or Go 😉 😉 19″ of 20″ ziet er heel spectaculair uit op 996 (of Cayman) maar acceleratie, remmen, verbruik, comfort…. gaat er allemaal niet beter op worden…. Een van de redenen waarom ik mij (voorlopig) mooi aan de OEM 18″ velgen hou op de Cayman. Heel comfortabel en ook best mooi !
                                  (Op mijn vorige Porsche 996 C2 zaten de 18″ turbo wielen)

—————————————————————————

Deze amerikaan is misschien wel licht overdreven en zal nogal hard rijden vrees ik 😉 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.