19" velgen

• Maker
    Discussie
  • Hoi,

Ben hier weer met een vraagje 😳

Wie heeft er 19″ onder zijn 996 (MY2002+) liggen?
    Het is wel een C4, dus breder dan de C2, dus zou ik mogelijks wel wat meer plaats moeten hebben.

Maar wat KAN/mag eronder?
    Welke velgen hebben jullie?
    En hoe ziet die eruit? 😉
    Wat is de impact op:
    A) verbruik?
    b) rijplezier?
    c) prestaties?
    d) stabiliteit/wegligging?

Bedankt!

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
    • [quote=”993S”:3bukmfhs][quote=”torig”:3bukmfhs]Hoi,

Het is wel een C4, dus breder dan de C2, dus zou ik mogelijks wel wat meer plaats moeten hebben.

[/quote]

Das straf , uw auto is dikker geworden of zo ?
      Een C2 en C4 zijn exact hetzelfde. Alleen de C4S is breder (zoals de turbo)
      19″ wordt voor een 996 afgeraden, als het moet dienen om naar te kijken en weinig mee te rijden geen probleem. Anders beter 18″.[/quote]

Ah?
      ‘k Dacht dat de C4 ook breder was dan de C2. I stand corrected 😳

Neenee, ‘k maal zo’n 40 000km op jaarbasis af. Hij staat nu op de 18″ velgen.
      Ik zal met je feedback rekening houden!

des te groter de velg des te kleiner wordt de wang van de band tov bv een 17″, omdat de wielomtrek hetzelfde moet blijven. Maar dit brengt met zich mee dat je kwa comfort gaat moeten inboeten, een wang van 15cm veert meer mee dan een wang van maar 5 cm.
        Bredere banden geven een betere wegligging(niet in alle omstandigheden, maar meestal toch), maar hierdoor ga je meer weerstand creeeren en zal je verbruik dus ook gaan stijgen.

[quote=”torig”:2evissa3]Hoi,

[/quote]

Das straf , uw auto is dikker geworden of zo ?
          Een C2 en C4 zijn exact hetzelfde. Alleen de C4S is breder (zoals de turbo)
          19″ wordt voor een 996 afgeraden, als het moet dienen om naar te kijken en weinig mee te rijden geen probleem. Anders beter 18″.

Ik heb techart 19″ velgen zitten onder mijn 996 C2 bj 2000.
            Achteraan zijn ze 11″ breed met een 295 x 30 x 19 band van Continental. Dat was eigenlijk iets te breed. De kassen zijn uitgeslepen nu. Ik heb wel andere auto’s gezien met een ander merk van band waar juist de kassen uitgerold waren.

A) verbruik?
            + 1 liter (vroeger 17″)
            b) rijplezier?
            ‘t is een kart geworden nu, hij is ook wel verlaagd.
            c) prestaties?
            die zijn er toch iets op achteruit gegaan
            d) stabiliteit/wegligging?
            is er zeker op vooruit gegaan.

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.