1987 3.2 Targa

Home Forum Stel jezelf even voor ! 1987 3.2 Targa

• Maker
    Discussie
  • Goeiemorgen,

ik ben Jan en nieuw op het forum. Woonachtig in West Vlaanderen.
    Pas een 3.2 rode Targa gekocht in US. Foto in bijlage.

Wagen heeft 1 vorige eigenaar – is volledig stock (behalve radio) en heeft volledige gedocumenteerde onderhoudshistorie.
    Jammergenoeg heb ik hem nog in opslag moeten laten plaatsen totdat hij 30j wordt – dan pas komt hij over (rond eind Juni verwacht ik hem).

Hij heeft wat gebruikssporen – Targa dak heeft 2 scheurtjes. Twijfel of ik dit nog in US laat herstellen of in Belgie.

Mvrgr,
    Jan

Attachments:
    • PhotoNov07,91521AM(Large).jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • Je hebt gelijk gekregen :respect2:

EUR chassisnummer moet op roze formulier, maar men heeft keuring al uitgevoerd.

Nu dit nog aanpassen en we kunnen van start… :driver:

gewoon op de keuring laten aanpassen en stempel vd keuring laten bijzetten
        en zelf naar div kantoor gaan met de papieren

anders gaat er op je inschrijvingsbewijs ook de USA nummer komen, die dus anders is dan de nummer in je wagen
        Kan voor vervelende situaties zorgen :sarcastisch :mrgreen:

Zou dat noodzakelijk zijn – roze formulier met EUR chassisnummer? Anders moet terug naar de douane :bounce: :bounce:

geen nood, zo’n attest chassisnummer usa /EU krijg je heel vlot.
            Dan best laten aanpassen op je 705 dat er de nummer opstaat die ook effectief in de wagen ingeklopt staat boven aan het reservewiel!

Is inderdaad een attest chassisnummer die ik gevraagd word. Reden die men opgeeft is omdat op het douaneformulier het US chassis nummer vermeldt staat – maw ook op het roze formulier (705).

=> Die dienstnota, vermeldt deze de koppeling tussen de twee (maw laatste 6 cijfers stemmen overeen, eerste cijfers zijn enkel afwijkend)?

[quote=”911_boldy” post=254164]Wat men vraagt in de keuring in Ieper is een document die het US serienummer (te vinden in de deur) linkt met het EUR serienummer (te vinden boven het reservewiel)

Dit noemt men blikbaar certificaat van overeenstemming. Aanvraag kan via lokaal Porsche concessie, die het aanvraagt bij D’Ieteren homologatie dienst.

Duurt wel effe :([/quote]

Nee, dat is een attest chassinummer
                omdat een us porsche 3.2 EAO (targa) of AA0 (coupe) heeft in de chassisnummer op de papieren en ZZZ in de wagen, waar een EU ZZZ heeft… op papieren en wagen

Is ondertussen toch normaal al ruim geweten dat een USA chassisnummers anders zijn op de papieren dan in de wagen… is normaal zelfs een dienstnota van…

Misschien andere keuringslocatie proberen, want is toch wel echt zoals Koen reeds zei, geen gelijkvormigheidsattest nodig voor oldtimerkeuring, enkel voor dagelijkse platen. :think:

Om een gelijkvormigheidsattest te bekomen bij d’Ieteren moeten ze trouwens de auto ter plaatse kunnen bekijken.

Wat men vraagt in de keuring in Ieper is een document die het US serienummer (te vinden in de deur) linkt met het EUR serienummer (te vinden boven het reservewiel)

Dit noemt men blikbaar certificaat van overeenstemming. Aanvraag kan via lokaal Porsche concessie, die het aanvraagt bij D’Ieteren homologatie dienst.

Duurt wel effe 🙁

Mijn bevindingen ivm aankoop in US (zijn vrij logisch, maar toch):
                      – (een zo) betrouwbare (mogelijk) verdeler vinden (dit kan enkel gebaseerd op referenties, ervaring met,…)
                      – PPI laten uitvoeren, liefst door officiële Porsche concessie
                      – wagen zelf gaan bekijken of door lokale kennis

Ivm transport & inklaring:
                      – vrij eenvoudig goede transporteur te vinden, alsook instantie die alle douane afhandeling doet
                      – niet gaan voor de goedkoopste !!

[quote=”911_boldy” post=254110]Ondertussen thuis geleverd.

Keuring: netjes op voorhand gebeld om zeker te zijn dat ik alles bijhad. Aangekomen blijken 1 documentje xtra nodig te hebben: certificaat van overeenstemming !? :bounce:

Maw, geen keuring en wachten op D’ieteren.,,, ergste: documentje moet met post verzonden worden want anders vertrouwen ze het niet….

Wordt vervolg…[/quote]

Oldtimerkeuring ? geen gelijkvormigheidsattest nodig
                        voor normale nummerplaat- gebruik wel

In Amerika kopen; was dit niet risicovol?

Ondertussen thuis geleverd.

In het kort: laten verschepen naar Rotterdam, net op 30e verjaardag. Ingeklaard binnen de week, weekje later thuis op de stoep geleverd. Verliep vlekkeloos. Bij eerste inspectie op brug, beter dan verwachting: geen roest te bespeuren & volledig origineel.

Kleine aanpassingen doorvoeren om te laten keuren:
                            – mistlicht achteraan monteren
                            – achterknipper aanpassen (oranje)
                            – en om om mooier te maken, Europese stootblokken erop

Keuring: netjes op voorhand gebeld om zeker te zijn dat ik alles bijhad. Aangekomen blijken 1 documentje xtra nodig te hebben: certificaat van overeenstemming !? :bounce:

Maw, geen keuring en wachten op D’ieteren.,,, ergste: documentje moet met post verzonden worden want anders vertrouwen ze het niet….

Wordt vervolg…

Welkom! Nog een 87’er erbij…. Zullen lange maanden worden maar de moeite waard om te wachten! Succes… aftelleuuuuuuh

Prachtige Porsche.
                                Ik hou van de mooie Targa broer van de mijne.
                                Veel plezier ermee :salut:

welkom jan
                                  super leuk een Porsche targa 3.2
                                  heerlijke motor veel plezier mee !!
                                  :drink:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.