Graag zou ik volgend verslag nog graag aan deze topic koppelen. Mijn relaas van de dag!
2009-06-22 …
Deze datum stond reeds enkele maanden met stip aangevinkt in mijn agenda. Als Porsche-liefhebber kon ik natuurlijk niet ontbreken op deze dag georganiseerd door Manthey (laatste 4 jaar winnaar van de 24h der Nürburgring). Hier en daar op internet las ik al welke wagens er aanwezig zouden zijn en dat maakte het verlangen naar deze dag alleen maar erger.
Om 8u15 vanmorgen de wagen ingestapt richting Eiffel. Ik had zin om het vandaag eens rustig aan te doen en besloot om via Spa richting Prüm te rijden en zo naar Gerolstein en Kellberg. Rond 11u reed ik de grote baan op voor de GP-strecke. De verbouwingswerken zijn nog steeds volop aan de gang. Ik vraag me echt af hoe ze het gaan klaarspelen om deze werken te beëindigen alvorens de F1 volgende maand (12 juli). :thinking:
Ik besloot om eerst de Eiskurve eens aan te doen, lang geleden en niet zo gek ver wandelen. Het waanzinnige geluid van allerlei Porsche’s, gaande van 964 tot 997 en daarbuiten, sloeg me om de oren. Prachtig! :bow:
Ik maakte dat ik aan het hekwerk stond om al dit moois te aanschouwen. Niet zo veel later zag ik de eerste Belg doorkomen. Het was ons aller MichM3 met zijn 996 RS! Nog wat verkennend en lichtjes zenuwachtig (zo vernam ik later) kwam hij voorbij. Sublieme wagen hé. Hij hoorde echt thuis op de Nürburgring tussen zijn broers en zussen vandaag.
Met de 2de Belg had ik verleden jaar al eens kennis gemaakt op een trackday. Zelf rijd hij momenteel met een 997 GT3 CS. Erg knappe en vooral ook snelle wagen maar daar zal Mich wel wat meer over kunnen vertellen.
Fotografisch gezien viel de Eiskurve wat tegen vandaag omwille van het zonlicht. Ik had de rugzak met circulaire polarisatiefilter in de auto gelaten en het was nu net die filter dat ik nodig had. Na 5 minuutjes terug naar de auto gewandeld om door te rijden naar Brünnchen. Daar kan je namelijk alle kanten uit. Ik besloot om even bij Brünnchen zelf te fotograferen en dan door te wandelen, met de nodige tussenstops, naar uiteindelijk de Caroussel. Ditmaal enkel gebruik makend van de 24-70L F2.8.
Na een korte baansluiting kwam ik via de Steilstrecke aan in Klostertal waar ik oog in oog kwam te staan met een jonge ree. Best wel verschieten maar dat was voor ons beide het geval neem ik aan. Frappant was dat het beestje niet ging lopen. Integendeel, het viel gewoon op de grond. Het was compleet verzwakt, erg om te zien! :- Ik besloot om dan maar door te wandelen naar de Caroussel, regelmatig omkijkend om te zien hoe het de ree afging. Niet goed dus…
Ondertussen bleven de Porsche’s maar door razen. De baan was goed gevuld wat het kijken, luisteren en fotograferen erg aangenaam maakte. Zoiets kom je nooit tegen op TF uiteraard. Na een 45-tal minuten hield ik het voor bekeken en wandelde stilletjes terug richting Brünnchen, uiteraard met de nodige foto’s.
De volgende plek werd Hohenrain, altijd leuk met de wagens in de achtergrond komende van Tiergarten. Daar nog een uurtje gestaan om dan richting Parkplatz DH te rijden waar ik op het terras een Warsteiner nuttigde. Het was prima daar uit de wind kijkend naar de Porsche’s en de mensen erin. 10 minuutjes later kwam Mich de parking opgedraaid en ik besloot even een goeiedag te gaan zeggen. Het leek ‘m prima voor de wind te gaan. Hij al zwetend en met een leuke glimlach schudden we de hand. Het was machtig wist hij me te vertellen. In de voormiddag was het aftasten (eerste maal NS in de 911) maar in de namiddag leek het een pak beter te gaan. Ik ben erg benieuwd naar zijn ervaring en verslag.
Rond 16h was het genoeg geweest en vertrok ik naar huis. De B258 opdraaiend reed ik achter een Porsche Cayman S die het baantje ook wel de moeite vond zag ik. Uiteraard is mijn Einser niet opgewassen tegen het geweld van zo’n Cayman S maar toch kon ik gelijke tred houden tot beneden in Neuhof. We draaiden de L115 op richting A1 (Blankenheim) en daar moest ik eraf. De fun van de B258 was ten einde! 🙂
De rest van de rit op ‘t gemakje gereden via Venlo en Eindhoven en om 18u25 stond ik hier op de oprit. Het was een geslaagde dag, hoe kan het ook anders met al die Porsche’s. Het blijven echte droomwagens van mij. Ooit hoop ik toch eens het geluk te mogen hebben om een 964 te bezitten. Wie weet hé … dromen mag! 😉
Het was niet mijn beste dag wat fotografie betrof. Het waren vrij moeilijke omstandigheden. Zon, zon weg, zwaar bewolkt, … Ik moest constant veranderen van instellingen, niet altijd gemakkelijk.