Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Motorsport Foto’s › 24 Hours of Le Mans 2015
- Dit onderwerp bevat 62 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 5 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Ondertussen geeft Hülkenberg er weer een stevige lap op, constant rond de 3.19 a 3.20.
Daar vrees ik ook voor, al de hele race het gevoel dat de Audi net iets sterker is. Wel een dikke chapeau voor de rookies, ook Bamber een prima stint aan het rijden. Men spreekt wel van mogelijk wat regen. Het blijft endurance hé. Wat we wel kunnen vaststellen is dat de comeback van Nissan, zoals verwacht, op zijn zachts gezegd “een scheet in ne netzak” mag genoemd worden en wat de Toyota’s ook nu weer, na al een triestig seizoen, laten zien is ook ver van goed te noemen.
Met nog een dikke 9h te gaan, vrees ik dat Audi uiteindelijk toch op de eerste plaats gaat eindigen met wellicht de 919 van de “rookies” op plaats 2. En op p3 trg een Audi. Anyway, er kan nog veel gebeuren en de prijzen worden pas aan de aankomst uitgedeeld…..
de ouwdies krijgen het dit jaar niet cadeau op een gouden schoteltje. na 14 uren racen nog steeds dezelfde 6 wagens op max één ronde. de twee tojjottas verdienstelijk op 7 en 8 op max 3 ronden.
in GTE-pro ligt Lietz met de #91 Porsche 911 RSR nu op de 3de plaats met één ronde achterstand op de leider na een incident met de #99 Aceton van F.Rees
snelste rondetijd intussen door de #9 ouwdi en ze rijden in LMP-1 allemaal sneller rond dan de pole-position tijd van vorig jaar.
Halverwege:
Op kop Porsche 19 met Nick Tandy die behoorlijk is weggereden van Bonanaomi op 1min.03 en Lotterer die op de derde plaats volgt op1min06. Straffe prestatie van eerst Hülkenberg en vervolgen Tandy dus, de Rookies gaan echt snel,.
Tandy op kop, die vlamt er samen met Hülkenberg goed vandoor in de Porsche 19. De 18 voor de tweede keer rechtdoor en de voor de 2e maal een nieuwe neus, dat samen met de door Patrick vermeldde stop and go voor Porsche 17 , voor voorbijsteken onder gele vlag notabene. D’r zijn der toch een paar die maandag nen uitleg mogen komen doen op “den bureau” :-s
Mijn eerste koffie binnengewerkt, de Redbull staat stand-by. In de GTE klasses zijn we idd.echt op de sukkel. Porsche 19 met Hülkenberg voor t eerst op kop trouwens.
ik ben ook net thuis en benieuwd wat de nacht zal brengen. nu na 8 uren race nog steeds 3 Audi en 3 Porsches op de eerste 6 plaatsen met max 1 ronde verschil
dus nu een kort uiltje knappen en morgen vroeg vol nieuwsgierigheid uitkijken naar de tussenstand met nog 10 uren te gaan. na 5:00 AM bij zonsopgang kent de race meestal een paar verrassende wendingen …
Ben net thuis, korte samenvatting gezien, het zal spannend worden …
Na 6 uur:
1. Audi 7 94 ronden
2.Porsche 17 +2sec
3. Audi 9 +9secwe mogen blij zijn met de tegenslag van Audi, ze zijn simpelweg sterker al is dat uit enkel het klassement niet helemaal te concluderen.
stand na 4 uur
1. Porsche 17 58 ronden 4 stops
2. Audi 9 op 15.2 sec 4 stops
3. Audi 7 op 53 sec 5 stops.Ik vrees dat de Audi’s sneller én efficiënter zijn.
Weer een Porsche eruit, de 911RSR blaast motor op met mooie vlammen achter de pace car.
En die zelfde Audi nr8 is weer onderweg
Na een platte band voor Audi nr.7 en vervolgens een hachelijk momentje zonder gevolgen voor Treluyer in dezelfde Audi, mist Audi nr.8 de gele vlag, vergist zich in het tragere verkeer en knalt de vangrail in.
1.porsche 17
2. Porsche 18
3. Audi 9
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.