Home › Forum › Porsche Uitstappen › 2e Aircooled Saturday in Stevoort – 8 SEPTEMBER 2007
- Dit onderwerp bevat 56 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 2 maanden geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
26 augustus 2007 om 15:56
.
[url=http://buggyboys.be/forum/viewtopic.php?t=2100:24mdduru][url=http://buggyboys.be/forum/viewtopic.php?t=2100:24mdduru]
. -
MakerDiscussie
-
[quote=”924carreragt”:18hk0ph7][quote=”ferdy”:18hk0ph7]Of heb ik hier weer het vuur aan de lont gestoken ?[/quote]
Een echte of niet??
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=1001927cl1.jpg:18hk0ph7]🙄 [/quote]
ik denk het niet 🙄
heb hem al paar keer gezien en horen draaien[quote=”ferdy”:3a3ldqvj]Of heb ik hier weer het vuur aan de lont gestoken ?[/quote]
Een echte of niet??
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=1001927cl1.jpg:3a3ldqvj]🙄
.
Original or Replica ? … Interessante discussie 8)En begrijp me niet verkeerd, ik heb alle respect voor het origineel.
Maar in dit geval wil ik jullie toch wel even op de geschiedenis van het origineel wijzen.Ik zal jullie waarschijnlijk niet hoeven te vertellen dat de 356 de eerste productie-wagen was van Porsche.
En dat Porsche zijn fabriekje enkel heeft kunnen opstarten door zijn inkomsten uit het Kever-verhaal, dat zal ook wel iedereen bekend zijn.
Bovendien, zoals hogerop in deze topic al aangegeven staken de eerste 356’s oorspronkelijk voor 90% vol VW Kever onderdelen.Tot zo ver de 356 in het algemeen. Nu de 356 Speedster.
De 356 Speedster is getekend door Erwin Komenda, toevallig ook de tekenaar van alle Kever-modellen van die tijd.
Dit ontwerp kwam er enkel en alleen op vraag van Max Hoffman, de Californische importeur van Porsche.
Hij dacht dat een veel goedkopere, volledig open versie van de 356 wel zou aanslaan in de USA.
En gelijk had hij.
In het topjaar 1957 werden er in California maar liefst 1.171 356 Speedsters gebouwd.
Inderdaad, dat maakt de 356 Speedster zowat tot de “Amerikaanse” Porsche bij uitstek.
Dus … nikste Deutsche Grunlichkeit 😉En als ik dan mag kiezen tussen een ex-Californian met behoorlijk roest en een origineel 1500 of 1600 quasi volledig VW-blok, voor 100 Ã 150.000 Euro,
en een goed gebouwde, nooit roestende, polyester replica met een pittig 1776 of 1835 blok, voor 1/5 van die prijs,
sorry, maar in dat geval is voor mij de keuze snel gemaakt.
.ik heb het niet zo voor replica’s, maar heb er ook nieks op tegen 😉
Die speedsters op de geposte foto’s zijn toch allemaal replica’s of niet. ❓
Die A cabrio en coupé denk ik niet
@mcklusky: proficait met de replica 😉Den Yvan zoals we hem kennen… 😆
ferdy schreef:
Dat is dan spijtig voor u !Neen dat is niet spijtig voor mij, ik ben daar erg blij mee. 8)
Ik respecteer iedereen zijn mening en smaak, zonder daarbij anderen te kleineren.
Ik begrijp Yvan zijn merkissue, maar ik begrijp de replicaliefhebbers ook…
En wat maakt het nu uit of je er logo’s van Porsche hebt ophangen of niet, als er geen logo’s ophangen gaan de meesten nog steeds zeggen, kijk daar wat een mooie porsche…
En geloof het of niet, die replicas gaan meestal voor meer geld van de hand dan een 911 met gemiddelde leeftijd die in orde is…
Dat zegt toch ook iets… niet ?
[quote=”AutosDekens”:znpvb2t4]Idd zeer flauwe reactie!!!
Trouwens ik heb ook een replica speedster… mijn 2e al… ik ben er eerlijk in, ik zie het gewoon niet zitten om 100000 euro of meer te geven voor een originele, er zijn nog andere dingen in het leven.
Ik zie trouwens niet in waarom een replica minderwaardig bekeken moet worden? Het is tenslotte een auto die voor een groot deel met de hand gemaakt is, op zich dus ook een ferm staaltje van auto’s bouwen.
En het feit dat de motor en het chassis van een VW zijn is zeker ook niet minderwaardig… de originele 356 is helemaal volgens het zelfde principe gebouwd als de VW… Porsche heeft heel wat onderdelen “geleend” van VW… als je een leek een kevermotor met dubbele carbu’s laat zien en je laat een 356 motor zien, dan ziet die het verschil nog niet!Mijn speedster is van Apal, een klein fabriekje in Blègny bij Luik dat in 1961 gesticht werd, in 1969 begonnen ze met de bouw van de Apal Buggy en later nog andere modellen. Van 1982 tot 1994 bouwden ze in totaal +/- 700 Apal Speedsters. In 1994 stopten ze definitief met de autoproductie. Vandaag de dag bestaat Apal nog en zijn ze nog steeds actief in de polyesterindustrie maar dan voor de constructie van speciaal ontworpen medische badkuipen.
Ik durf gerust zeggen dat ik fier ben op mijn Apal Speedster, OK het is geen originele Porsche Speedster maar hij kost maar een fractie van het origineel en is dan nog in ons eigen land gebouwd!!![/quote]
Het gaat hier niet om de centen maar het misbruik van een merknaam !
Jouw Apal speedster is een degelijke replica en denk ik de meest gezochte en heeft trouwens als ik het juist heb een homologatie. Op je papieren staat APAL als ik mij niet vergis ?? Als je dan zo fier bent dat het een Apal is, waarom er dan een Porsche van maken.
Ik heb het ook moeilijk met het feit dat Porsche dit toelaat.Denk eens aan de liefhebbers die wel zo’n wagen van € 100.000 hebben en die daar tussen staan !!
Waarschijnlijk omdat ne PGO helemaal niks te maken heeft met ne Porsche…
* Carrosserie is toch wel heel anders
* Watergekoelde Peugeot motor voorinom maar enkele dingen te noemen…
[quote=”S2″:3ek3jlcd][quote=”ferdy”:3ek3jlcd][quote=”mcklusky”:3ek3jlcd]Als je dan weet dat die replicas ook vaak 20000€ en meer gaan…
Btw ik heb intussen zelf ook een replica 8) [/quote]
Dat is dan spijtig voor u ![/quote]
Flauwe reactie, als je een speedster mooi vind, maar niet onmiddellijk het geld hebt of wilt betalen voor een echte, waarom dan geen mooie replica?
Dave, proficiat met je Speedster![/quote]
Wat moet ik dan zeggen, HALLELUJAH !!
Ik heb een eigen mening over replica’s en kitcars. Ik verondertel dat dit mag ??
Op een PGO staat ook geen Porsche logo op, zij weten wel waarom !!
Idd zeer flauwe reactie!!!
Trouwens ik heb ook een replica speedster… mijn 2e al… ik ben er eerlijk in, ik zie het gewoon niet zitten om 100000 euro of meer te geven voor een originele, er zijn nog andere dingen in het leven.
Ik zie trouwens niet in waarom een replica minderwaardig bekeken moet worden? Het is tenslotte een auto die voor een groot deel met de hand gemaakt is, op zich dus ook een ferm staaltje van auto’s bouwen.
En het feit dat de motor en het chassis van een VW zijn is zeker ook niet minderwaardig… de originele 356 is helemaal volgens het zelfde principe gebouwd als de VW… Porsche heeft heel wat onderdelen “geleend” van VW… als je een leek een kevermotor met dubbele carbu’s laat zien en je laat een 356 motor zien, dan ziet die het verschil nog niet!Mijn speedster is van Apal, een klein fabriekje in Blègny bij Luik dat in 1961 gesticht werd, in 1969 begonnen ze met de bouw van de Apal Buggy en later nog andere modellen. Van 1982 tot 1994 bouwden ze in totaal +/- 700 Apal Speedsters. In 1994 stopten ze definitief met de autoproductie. Vandaag de dag bestaat Apal nog en zijn ze nog steeds actief in de polyesterindustrie maar dan voor de constructie van speciaal ontworpen medische badkuipen.
Ik durf gerust zeggen dat ik fier ben op mijn Apal Speedster, OK het is geen originele Porsche Speedster maar hij kost maar een fractie van het origineel en is dan nog in ons eigen land gebouwd!!!
[quote=”ferdy”:2lx6t06j][quote=”mcklusky”:2lx6t06j]Als je dan weet dat die replicas ook vaak 20000€ en meer gaan…
Btw ik heb intussen zelf ook een replica 8) [/quote]
Dat is dan spijtig voor u ![/quote]
Flauwe reactie, als je een speedster mooi vind, maar niet onmiddellijk het geld hebt of wilt betalen voor een echte, waarom dan geen mooie replica?
Dave, proficiat met je Speedster!
[quote=”mcklusky”:3oxoj1hv]Als je dan weet dat die replicas ook vaak 20000€ en meer gaan…
Btw ik heb intussen zelf ook een replica 8) [/quote]
Dat is dan spijtig voor u !
Als je dan weet dat die replicas ook vaak 20000€ en meer gaan…
Btw ik heb intussen zelf ook een replica 8)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.