4S of TURBO

  • Maker
    Discussie

  • D-D

      Hallo porsche fanaten!

      De prijs van een 4S en een Turbo (996) liggen ongeveer hetzelfde (soms de turbo nog iets goedkoper?!

      wie kan mij vertellen wat ik moet aanschaffen? wat is de beste? op alle vlakken?
      -prijs kwaliteit
      -verbruik
      -4S blijft meer op zijn waarde blijkbaar??
      -het is ook voor dagelijks gebruik!
      -onderhoud (heb vroeger een 944 turbo gehad en die kosten voor onderdelen waren opmerkelijk duurder dan de ‘gewone’ )

      onder de 60.000 euro zou je al goeie dingen moeten vinden? of is dit te veel of te weinig (jaar: vb 2000, km +- 80.000 )

      alle ideeen zijn welkom!!

      alvast bedankt!

      Dirk

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
      • [quote=”993S”:e1zkp9sa]Blij voor u dat de CLK weg is !
        Ja die zwarte was de mijne , die heeft daar iets meer dan een week gestaan en hij was al verkocht.

        Succes met uw C4S , neem van mij aan dat je geen turbo (eender welke) nodig hebt om met volle teugen te genieten van het Porsche rijden. De 996 C4S is ook een super auto.[/quote]

        Bedankt!!! Dat de zwarte 4S op een week verkocht was? Logisch als je de km’s en prijs bekeek. Trek mijn haren nu nog uit mijn hoofd omdat ik niet sneller naar Verellen was gaan kijken. Maar toen zat ik nog met die CLK op mijn oprit. Verkocht aan een prijs waarvan de Frank het zelfs niet zal geloven. Natuurlijk nog wel wat afdragen naar de BTW maar de 996 4S compenseert dat volledig 😉

          Blij voor u dat de CLK weg is !
          Ja die zwarte was de mijne , die heeft daar iets meer dan een week gestaan en hij was al verkocht.

          Succes met uw C4S , neem van mij aan dat je geen turbo (eender welke) nodig hebt om met volle teugen te genieten van het Porsche rijden. De 996 C4S is ook een super auto.

            Ha 993S nu weet ik al wat meer. Die zwarte 996 4S bij Verellen was toch van u? Was er naar gaan kijken maar was al weg 😥 . Vorige week vrijdag hadden ze een 996 4S binnen gekregen. Dus ik gisteren hoopvol gaan kijken. Johan zei dat hij zaterdagmiddag al verkocht was 😯 .

            Gisterenavond nog naar één gaan zien en mijn vrouw wou hem al direct meenemen (de auto hé, niet de eigenaar). Is van een klant die in luxewagens doet. Optie erop genomen en juist van mijn vrouw gehoord dat alles rond is (zou ze toch de eigenaar bedoelt hebben 😆 ).

            Maar soit, nu heb ik na 5 jaar eindelijk terug een porsche en kan ik al beginnen dromen van de 997 turbo 💡

              [quote=”993S”:bsti1xmv]Audiotronics , is uw CLK dan eindelijk verkocht geraakt ? Want die moest toch eerst de deur uit voor de 996 er kon komen of ben ik mis ?[/quote]

              Damn, gij kent mij precies 😳 . De CLK staat hier in de kelder van de winkel tot … morgenavond en dan is hij weg 😉 .
              de 996 4S aankoop is “in the running” 😆 en nadert zijn einde (of is het “het begin”).

                Audiotronics , is uw CLK dan eindelijk verkocht geraakt ? Want die moest toch eerst de deur uit voor de 996 er kon komen of ben ik mis ?

                  [quote=”911-lover”:22hajncz]”Carrera4S” hier op het forum verkoopt zijn super onderhouden 4S van 2003
                  Kijk eens bij occasies aangeboden[/quote]

                  Weet ik 😆 Al contact via email met gehad 😉 .

                    hij zoekt een BTW wagen Koen 😆 😉

                      “Carrera4S” hier op het forum verkoopt zijn super onderhouden 4S van 2003
                      Kijk eens bij occasies aangeboden

                        Hey. Ik pik hier ook even in. Ik ben ook al enkele maanden op zoek naar een 996 4S of turbo. Ben al naar tientallen gaan kijken maar telkens was er wel iets dat me niet aanstond. Mijn broer heeft een 996 turbo. Daarvoor had hij een 996 4S. Volgens hem is de turbo ongeveer X3 in onderhouds- en rijkosten. Daar ik ook de wagen dagelijks gebruik ben ik gaan rondkijken voor een 996 4S. Maar zoek wel een BTW wagen.

                        Maar de aankoopprijs voor een 4S en een turbo zijn inderdaad zo goed als hetzelfde.

                          De C4S is voor de meeste liefhebbers de mooiste 996 met wat kleine extra details die het verschil maken (de rode reflector achter bv).

                          Ik heb een 996 C4S gehad en ik moet zeggen, het is een auto waar “alles past” , is zeer moeilijk in woorden te vatten maar die auto is zo homogeen , rijdt extreem goed. Meer heb je echt niet nodig.

                          En het is ook een feit dat elke Turbo generatie meer waarde verliest dan zijn atmosferische tegenhanger. Dat was bij de 993 niet anders. Was ook zo bij de 964 3.3 (zelfs nog extremer).

                          Het komt uiteindelijk allemaal aan op vraag en aabod. Veel mensen denken bij het woord “turbo” aan een verbruik van 20l en dat is al vaak voldoende om naar iets “zuiniger” uit te kijken.

                            omwille van de hogere kosten mbt onderhoud, inschrijving, verzekering en risico…als het fout gaat met een turbo zijn de kosten hoog.

                            Mensen die geld genoeg hebben voor dit soort auto’s kopen ze nieuw, de liefhebbers verkiezen hun gespaarde centen uit te geven aan een 993TT.

                            De 4S is een zeer mooie (zo niet dé mooiste) 996 variant…zeer betrouwbaar, zuinig en onderhoudsvriendelijk…ziet er ook uit als een TT, maar dan voor een lager budget…begrijpelijk dat deze populair blijft

                              kan iemand me vertellen wrm de 996 turbo zo sterk in waarde is gedaald, tov 996 4s??
                              Je kunt deze toch relatief “goedkoop” kopen?

                                En ook de mijne ❗

                                  toch niet hoor.

                                  De turbo motoren worden het best gereden door mensen met wat kennis van zake…mensen die begrijpen wat er zich achter hen afspeelt en hoe je daarmee moet omgaan…liefst ook mensen die de techniek “aanvoelen”. Bij een turbo moet je nog meer het warmrijden respecteren, maar ook het nadraaien vooraleer stil te leggen…vooral wanneer je er een zeer snelle rit hebt opzitten.

                                  Probleem dus: hoe weet jij hoe de vorige eigenaar met de TT is omgegaan? Da’s een eerste zaak…ten tweede, er is sowieso altijd een kans dat er iets stuk gaat en de stukken van een turbomotor zijn duur….ten derde, ook het gewoon onderhoud is duurder.

                                  Samengevat: hogere prijs, hogere onderhoud, hogere verzekering…daarenboven de dure onderdelen in geval van stukken maken de 996 TT toch flink duurder en risicovoller dan een 996 4S (die eigenlijk een zeer betrouwbare en gebruiksvriendelijke 996 is)

                                  maar ja, da’s mijn mening hé 😉

                                    [quote=”mark986″:3b0kxkci]turbo is altijd iets fragieler. gewoon meer bewegende delen dus meer procent kans dat er wel es iets kan kapot gaan. [/quote]

                                    Als je niet gaat racen lijkt mij het verschil op dat vlak verwaarloosbaar.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.