4S startprobleem?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 4S startprobleem?

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste post hier op jullie forum en ik moet al onmiddellijk om raad komen vragen. Sinds 2000 ben ik de gelukkige eigenaar van een 993 4S. De wagen heeft vandaag 44K op de teller maar staat eigenlijk sinds 2008 in de garage. Eén maal per jaar mag hij eens een ritje maken. Ik weet het waarschijnlijk zeer ongezond maar zo is het nu éénmaal. Tot vandaag ging dit steeds goed, sleutel één keer draaien en de motor spring onmiddellijk aan. Groot was mijn verbazing dan ook vandaag toen ik dacht hem nog eens buiten te halen voor zijn jaarlijks frisse lucht kuur. De startmotor draait vlot door maar de motor maakt geen enkele aanstalte om aan te springen.
    Heeft er iemand enig idee waar dit zou kunnen aan liggen. Alvast dank bij voorbaat.

MVG
    Philippe

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)
    • [quote=”Rocco” post=178397]Is het de idle speed valve ?

Staat er een onderdeelnummer op van Porsche of Bosch ? Deze soms : 993 606 160 00[/quote]

Exactly!!!

Is het de idle speed valve ?

Staat er een onderdeelnummer op van Porsche of Bosch ? Deze soms : 993 606 160 00

Bedankt voor de inbreng carcentric, maar neen dat is het niet. Ik probeer morgen een foto te posten van het bewuste onderdeel.

Is de nullastschakelaar niet hetzelfde als een TPS (Throttle Position Sensor) ?

Een nieuwe TPS voor de 993 kost 162 Euro, incl BTW, bij Rose Passion:

TPS bij Rose Passion

Mijn 993 is van ’95.

Ik hoorde vandaag dat het de nullastschakelaar zou zijn, klein detail, kost ex BTW 650euro…

Tweedehands of in namaak te krijgen?

[quote=”KuRRt” post=175262]Ik heb dan wel geen 4S, maar wel een 993 c2 die af en toe een startprobleem heeft… Ik verklaar en probeer beknopt te zijn…
                  Anyone?[/quote]

KuRRt, van welk jaar is uw 993 ?

Jaja een originele relais van Porsche :happydance:

Nu ja het gedacht is veel waard blijkbaar :popcorn:

Heb je wel origineel Porsche.
                      Meeste zijn imitatie ( hoeft niet verkeerd te zijn).
                      En nu wel een flink stuk rijden !! :driver: :driver:

Inderdaad, had hem bijna mee voor de prijs op het doosje maar toen merkten ze dat ze de BTW vergeten waren.

Attachments:
                        • 9931927.jpg
                        • 9932925.jpg
                        • 9933926.jpg

Volgens mij is er iets misgegaan bij het afrekenen…

DME via Rose Passion

Belachelijke prijs…..
                            Ik heb er standaard eentje in mijn 993 liggen :mrgreen:

[quote=”Butzi” post=175371]… nu werden er vlot €78,08 bij Porsche Drogenbos voor aangerekend. Over inflatie gesproken.
                              Hoe dan ook einde goed al goed en nog eens bedankt iedereen voor de hulp.[/quote]

:up: van zo’n feedback word ik vrolijk … maar die prijs 😯 van porsche taks gesproken; die dingen kosten online incl verzenden 30 euro.

@ Butzi, moest ik jou zijn ik zou nog een paar van die DME relais aanschaffen, je weet maar nooit volgend jaar of binnen 10 jaar???????????

Als de *porsche inflatie zich zo doorzet dan zit je binnen 10 jaar aan een kost van 609,64€!!!!!!!!!! :happy: :happy: :happy: :happy:

Nice, das goed nieuws. :up:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.