6

• Maker
    Discussie
  • Oei, oei hier is nummer 6 al !

5 was nochtans al genoeg, zelfs teveel. Dat was duidelijk, zeker gezien de problemen met mijn loodske

Dus, zat ik niet meer op de sites te zoeken en had de automatische zoekopdrachten afgezet.
    Allez dat dacht ik toch.

Spijtig genoeg had ik er eentje over het hoofd gezien.
    Stond trouwens al sinds mensenheugenis ingesteld en al even lang zonder resultaten op te leveren, met andere woorden ik was deze totaal vergeten.
    Dus wat zat er bij de (elektronische) post zo op een avonds net voor het slapen gaan. Yep, een bericht dat mijn zoekopdracht resultaat had opgeleverd.

En jawel, ne propere 944 Turbo Cabriolet, weinig kms, 2de eigenaar, boekje en facturen, een ferm kleurke en met een vraagprijs waarvan ik dacht “OK, ik heb al erger geweten”

Lap, weer geen nachtrust.

’s Morgensvroeg zat ik dan drie uur (file) in den auto, dus na anderhalf uur karakterbuilding, toch gezwicht en de verkoper opgebeld. Positieve antwoorden gekregen op de gebruikelijke vragen.
    Verd@mme toch.

Wat doe ne mens dan, ja dan maar onmiddellijk een deftig bod gedaan (ok, aan de telefoon, maar wat wil je als de wagen 1.000km verder staat).
    En jawel, nummer 6 was een feit voor dat ik er erg in had.

Geen ramp natuurlijk want de 944 cabrio blijft een van mijn favoriete modellen.
    Ja, de S2 was met zijn 211pks misschien wat braaf, maar voor de rest absoluut een super bak. Dus met de zijn 40 extra paardjes kan de turbo nog dat beetje extra smaak toevoegen zodat de wagen echt perfect wordt!
    Volgend jaar juli mag ie z’n 25 kaarsjes uitblazen, dus ik denk dat ik hem eerst maar eens een jaartje opzij ga zetten. (en ja, een zwart pookhoesje heb ik ondertussen al).

Pikant detail: reden van verkoop was een scheiding. Straffer nog, hij had de wagen ook van eerste eigenaar verworven toen die aan het scheiden was. Ik ben niet bijgelovig, maar om dit deze keer weeral thuis te gaan uit leggen, had ik toch een klein hartje.
    (Update: opgelost met nieuwe kasten in de garage).

Onder het motto TROP is TEVEEL, ga ik nu wel echt, echt stoppen zenne !
    PS : waar zitten die icoontjes – ik heb die (schijn)heilige nodig 

Veel foto’s heb ik niet, maar voila toch al een voorsmaakje:

IMAG0023.jpg

IMAG0026.jpg

IMG_20150419_134527.jpg

IMG_20150419_134546.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
    • Spijtig dat de juffrouw in de weg staat. Je kan hem bijna niet zien…:)

Ik zou niet weten wel modelleke ik nog miste

Tot ik de dees zag

image-2.jpg

image-3.jpg

maar goed dat hij geen islamitische porschemartelaar is, of het zouden er 72 moeten worden 😉

Proficiat met je nieuwe aankoop, David!

Vind je 6 nu ook niet een raar getal om mee te stoppen? 7 lijkt me beter.
            7 zonden, 7 zaligheden, 7 maagden, 7 Porsche’s 🙂 🙂

Proficiat met de aanwinst!

Hopelijk gaat die niet ook weg door dezelfde problemen 🙂

Ziet er fantastisch uit in die kleurencombinatie!

Wim

gefeliciteerd, mooie aanwinst.

Wow..David mooi,mooi,mooi,proficiat

PDS

Proficiat !

Mooie auto 😉

F

Proficiat met de nieuwe aanwinst. Misschien toch maar eens een andere (lees: goedkopere) hobby gaan zoeken nu ? 😉

De S2 cabrio’s lijken mij de laatste maanden toch in de lift te zitten.
                        Zeker de goede exemplaren

De Turbo cabrio’s, tja ik veronderstel dan ook, echter er zijn quasi geen vergelijkingspunten want er zijn weinig op de markt (lees: gemaakt)

Gezien zijn zeldzaamheid is ie, in verhouding tot de andere “low production numbers” Porsche, voorlopig nog wel als ‘koopje’ te klasseren.
                        Kunst is een goede te vinden natuurlijk 🙂

Ik was toch al een jaar of twee (passief) aan het uitkijken hoor, alvorens ik er eentje ben tegengekomen welke mij kon bekoren.
                        ttz ne roze (ruby red) had ik ondertussen wel kunnen kopen, maar ja, uiteindelijk dan toch maar niet gedaan.

Zeer mooi, zo zou ik er ook nog wel ene willen.:-)

Zijn de prijzen van deze modellen trouwens ook stijgende?

Mooie wagen, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en enjoy!

Nieuw loodske nog niet helemaal in orde
                              (ik wacht nog op een nieuwe poort)

Ene keer dat dit rond is, ga ik ze wel eens allemaal samenbrengen voor ne “familie foto”

van harte proficiat !!!! ziet er een heel verzorgd exemplaar uit. ik zou zo denken aan een familiefoto met alle 6 bij elkaar 🙂

woooooow, gefeliciteerd !!!!!!
                                  mijn advies voor de toekomst: er zijn 12 definities van het woord zonde, de 6 hoofdzonden heb je achter de rug en je hebt een andere loods ter beschikking …

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.