718 RSK Spyder Replica

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen 718 RSK Spyder Replica

  • Maker
    Discussie

  • Patrick Stoop
    Deelnemer

      Spyder komt woensdag naar huis.
      In principe ben ik totaal geen voorstander van replica’s en ga ik voor 100% origineel in topstaat.
      Voor deze heb ik wel een uitzondering gemaakt.
      Beschrijving: 1ste inschrijving 11/10/1963. – Belgische inschrijving

      Motorinhoud 2200 cc WBC motor (watergekoelde boxer) 150 PK
      4 Carburators Dellorto 44 IDF
      Transmisie v/e Porsche 911 (5 vit.) – Remschijven voor en achter v/e Porsche 944
      Originele Porsche 356C velgen
      Vooras RED9 design dubbele wishbone/regelbare MacFerson

      Gezien de beperkte info op internet, wie weet hier meer over ?

      Attachments:
      • IMG_0480.JPG
      • IMG_0481.JPG
      • IMG_0484.JPG
      • IMG_0485.JPG
      • IMG_0483.JPG
    11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
      • Porsche-919-Mockup-03.jpg

          neen, hier in de streek zijn er een paar aan de ketting gelegd gewoon op basis van een vermoeden van froude.
          dit kan je overkomen in een keuringsstation maar ook tijdens een gewone wegcontrole.
          dan is het aan u om aan te tonen dat de cilinderinhoud overeenstemt met wat er op de papieren staat. als je dat niet kan op basis van een motornummer via de invoerder dan moet je naar een erkend labo voor bewijs (en dat bestaat niet in belgie).

          voor hun geen probleem want de wagen blijft geconfisqueerd tot jij als eigenaar met bewijs bovenkomt. ik stond er ook van te kijken omdat in belgie je onschuld staat tot het tegendeel bewezen is. maar zo’n dit geval bestaat blijkbaar een omgekeerde bewijslast.

          een simpele test met een afgemeten hoeveelheid benzine in een cilinder gieten na het afschroeven van de bougie lukt helaas niet bij een boxer motor ;-]

          123

            [quote=”deepee” post=255301]enkel de cilinderinhoud kunnen ze checken obv de papieren.

            [/quote]

            Ik wil wel eens weten hoe ze de cyllinder inhoud denken te checken op de keuring 🙂
            met een schuifpasser? 😛

              Maar dus geen VW T3 motor?

              De T3 WBX motoren

                Inderdaad (WBX motor)

                Attachments:
                • IMG_0480-2.JPG

                  voor wagens ingeschreven vóór mei 1968 (deze datum is dus voor meerdere redenen memorabel) is er in belgie geen gelijkvormigheid. dus heeft de autokeuring geen referentie. enkel de cilinderinhoud kunnen ze checken obv de papieren.


                  @patstoop
                  : proficiat met de aanschaf :up:

                    [quote=”Hendrik914″ post=255296]@Patstoop

                    “Beschrijving: 1ste inschrijving 11/10/1963. – Belgische inschrijving”

                    Met de watergekoelde boxer?[/quote]

                    So what. Chassisnr. is van tel bij inschrijving, en documenten daaromtrent.

                      @Patstoop

                      “Beschrijving: 1ste inschrijving 11/10/1963. – Belgische inschrijving”

                      Met de watergekoelde boxer?

                        Wel een apart karretje, zou ik wel eens in RL willen zien….. :driver:

                          Zal ik zeker doen, hopelijk geraak ik er dan nog uit :salut:

                          S2

                            Vooral laten zakken 🙂 Want hij staat wel heel hoog op zijn poten 🙂

                            iets meer als deze:

                          11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.