718 vs 911 prijzen USA vs EU: WTF?

Home Forum Porsche Talk 718 vs 911 prijzen USA vs EU: WTF?

  • Maker
    Discussie
  • Ik was daarnet even op Rennlist.com GT4 (USA forum) de speculaties aan het lezen omtrent de 718 GT4 en wat die zou kunnen kosten. Daarbij schreef iemand dat er nauwelijks een gat bestaat in de prijzen tussen een 718 GTS met startprijs vanaf 80,000$ vs een basis 911 die aan 91,000$ start.

    Ik dacht, WTF? Dat klopt toch niet? Maar dus toch, op de website van Porsche USA begint de 911 inderdaad aan 91,000$. Terwijl de 718 nominaal quasi identiek als bij ons geprijsd staan, maar wel in USD:

    718 Cayman: 55,300$
    718 GTS: 79,800$
    911: 91,100$
    911 GTS: 120,700$

    Zo worden Europeanen die een 911 kopen dus nog meer in de zak gezet. Op het ogenblik is de ratio trouwens 1,20$/€ dus een 911 heb je in USA omgerekend voor 76.000€! Dat is dus 3/4 van wat wij betalen. Daar zitten wel geen taksen in (maar hetzelfde geldt voor de 718)
    *Manufacturer’s Suggested Retail Price. Excludes options; taxes; title; registration; delivery, processing and handling fee; dealer charges. Dealer sets actual selling price.

    Het supplement voor GTS is trouwens ook belachelijk groot, zowel voor de 718 als voor de 911. Waardoor het gat tussen 718 GTS en basis 911 inderdaad zeer klein is. Ik zou als Amerikaan dan ook niet twijfelen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Natuurlijk ook belangrijk in mijn geval:
      op de “carte grise” het gelijkvormigheidsattest in Frankrijk staat als eigenaar van de wagen de Franse leasemaatschappij en als gebruiker de vennootschap waar ik voor werk in Frankrijk.

        klopt helemaal, maar de wagen in Frankrijk kopen of importeren is duurder dan in België.

        Voordeel is wel, geen VAA, zo goed als geen taksen (20 euro voor 119 gr uitstoot, eenmalig) maar je betaald je wel blauw aan péage …

        Ik moet eerlijk zeggen dat ze bij een controle nog nooit problemen hebben gemaakt.

        Kameraad werkt voor een Duits bedrijf en rijdt met Duitse nummerplaten (al meer dan 10 jaar) en ook hij heeft nooit problemen.
        Een neef van me werkt in Luxemburg en die houden ze iedere keer tegen en iedere keer problemen en bewijzen ,…

        Ik denk dat ze vooral kijken naar de landen, zoals Luxemburg, waar je effectief fiscaal voordeel hebt, de andere landen laten ze volgens mij gerust omdat het voordeel toch wel ver te zoeken is …

        ps. ik werk dan wel in Frankrijk maar woon in Hasselt, en als ik hier ben staat de auto gewoon voor de deur, en nog nooit problemen mee gehad, geen enkele vraag of controle…
        Zal maar hout vasthouden zeker :engeltje:

        123

          das op zich wel bizar, want een arbeidscontract is geen officieel document, gelijk wie met een printer kan zoiets maken natuurlijk.
          Hoe kan een politie agent controleren of dat een echt contract is of niet? Volgens mij kunnen ze dat helemaal niet.

            Rij al een paar jaar met Franse nummerplaten en werk voor een Frans bedrijf.
            Arbeidscontract in de wagen liggen en tot op heden nog geen probleem mee gehad, zelfs al enkele controles, hier in België (zelfs vorig weekend nog) achter de rug… altijd grappig als ze je in het Frans proberen aanspreken en dan gewoon in het Nederlands antwoorden :engeltje:
            Vragen dus wel effectief dat afschrift van arbeidscontract te zien…
            Moet er wel bij vertellen dat ik wel effectief in Frankrijk werk als vertegenwoordiger, het grootste deel van de km’s die ik maak zijn dan ook in Frankrijk.

            123

              aanpassing van 2015, tis daarmee… daarvoor stond er niks in over lease en zo

                123

                  van waar komt die info? is daar bron van?

                  Want ik weet enkel van de EU directives die bepalen dat je als eigenaar van een auto moet inschrijven waar je domicilie is.
                  Tenzij dat directive de laatste jaren is aangepast(ik ken het van toen ik in NL woonde) was daar geen sprake van lease wagens.

                  Die blijven eigendom van de lease maatschappij en vielen dus niet onder dat directive. (toen)

                    Als je in België woont, mag je alleen met een Belgische nummerplaat op je wagen rijden. Dit betekent meteen dat je de Belgische Belasting op de Inverkeerstelling (BIV) en verkeersbelasting moet betalen.

                    Op het algemeen principe is er één uitzondering. Als je in België woont, maar werkt voor een buitenlandse werkgever en met een bedrijfswagen (van die werkgever) rijdt, dan mag je nog wel met buitenlandse nummerplaten in België rijden.

                    Uitzondering voor werknemers: Werk je in Luxemburg en rijd je met een bedrijfswagen van je Luxemburgse werkgever, dan mag je met Luxemburgse nummerplaten in België rijden. Let wel, deze uitzondering geldt enkel voor werknemers, dus niet voor bedrijfsleiders van een buitenlandse of Luxemburgse firma.

                    Is het interessant om een bedrijfswagen te registreren in Luxemburg? Bedrijfsleiders die in België wonen, maar een Luxemburgse firma hebben, moeten met een Belgische nummerplaat op hun (firma)wagen rijden.

                    Cross-borderleasing. Hoe zit het met de Luxemburgse ‘cross-borderleasing’? Dit is de situatie waarbij je als zelfstandige een wagen leaset in Luxemburg. Dit kan, maar je moet de wagen als voornaamste gebruiker zelf inschrijven in België. Je zal dus met Belgische nummerplaten moeten rijden en de Belgische BIV en verkeersbelasting moeten betalen.

                    Het voordeel zit echter in de Luxemburgse btw. De Luxemburgse leasingmaatschappij zal je de Luxemburgse btw aanrekenen. Deze btw kan je niet in België, maar wel in Luxemburg recupereren voor een veel hoger percentage (80 à 90% in plaats van 50% in België). Je moet die btw wel in Luxemburg via speciale formulieren terugvragen.

                    123

                      never mind. misdacht, blijkbaar na opzoekeing geeft de btw bij nieuwe wagens geen winst. je moet die betalen waar je hem inschrijft.

                      Luxembourg kan enkel winst geven als je hem daar eerst op lease zet voor 6 maand en 6000 km.
                      Zou er daar niemand en systeem voor hebben opgezet in Lux? Op zich zou dat redelijk te doen moeten zijn

                      koop auto daar, Win 4% btw
                      je zet hem op financiele renting voor 6 maand en doet 6000 km

                      En ofwel koop je hem af, of je laat hem op lux plakken staan.
                      Er is niks die zegt dat je een auto moet leasen in het land waar je woont.
                      enkel dat je een eigen auto moet inschrijven in het land van je domicil.. maar lease is toch niet officieel de eigen auto

                        Ik ken mensen die naar de UK gaan om een nieuwe te bestellen , kan ook al gauw een pak schelen hoor, met stuur links uiteraard …

                          dat weet ik niet, maar hij heeft wel een geheime identiteit….

                          pausgeheimeidentiteit.jpg

                          123

                            lol

                            but is the Pope Catholic?

                              Ijsberen niet, nee. :drink:

                              147415_Tadaaaaah_1.jpg

                              123

                                Does a bear shit in the woods?

                                  Dus is bij deze bewezen dat er op een 911 veel meer marge genomen wordt dan op een Cayster.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.