911 3.2 1987 restauratie…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 3.2 1987 restauratie…

  • Maker
    Discussie
  • IMG_20160811_153355.jpg

    Update
    De 911 is in Merchtem geraakt… zo een huur-autoambulance is toch gemakkelijk… geen gepruts met een aanhangwagen om 100m achteruit door een smalle oprit te rijden…. electrische takel die het werk voor je doet, veilig vast zetten en vooral stabiel rijden…. wie er eentje te huur zoekt… ACM Cars in Bornem…

    Karretje afgezet bij Auto Tech, in afwachting van plaats en tijd staat hij droog en in goed gezelschap…
    Dit is ook de eerste keer dat ik hem onder garagelicht zag… de lak ziet er in elk geval een stuk beter uit dan ik gehoopt had… en het polieren is zelfs nog niet gedaan… enkel de wondersteen gebruikt en op het eerst zicht zelfs geen swirls gemaakt… goed gedaan zou ik zo zeggen… Natuurlijk moest het eens regenen terwijl ik onderweg was…. is hij terug vuil…. en dat zonder dat hij gereden heeft….

    IMG_20160811_181023.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 194)
    • Vorig jaar dat flexi leidinkje rechts ook vervangen door een rose Passion exemplaar. Peace of cake, 5 minuutjes werk ?

      1492C096-80B4-4D2F-AA33-DDAB2849E77E.jpeg

        Intussen toch al weer enkele honderden kilometers verder, en nog altijd genieten met een smile tot achter de oren…. :driver: 😀 😀 😀

        Intussen beslist dat er ook een nieuwe voorruit zal in komen, de huidige is te veel beschadigd om blijven mee rond te rijden, precies gezandstraald na 31 jaar en 195k km. Zal een werkje worden dat gecombineerd wordt met het carrosseriewerk… moest er roest zitten onder de rubber afdichtingen, kan deze onmiddellijk mee aangepakt worden…. Maar dat zal voor na het seizoen zijn….

        Behalve de claxon die niet werkt (nog geen idee wat het probleem zou zijn), en het pompje van de ruitensproeier (krijgt wel stroom maar draait niet, vermoedelijk vastzitten door jarenlang stil te staan en gewoon leidingwater gebruik… kalk? Zal het eens demonteren en ontkalker in gieten, helpt het niet, dan moet er toch een nieuw komen….), denk ik rond te zijn…., alhoewel, aan een old timer is altijd wel iets zeker….

        Vorige zondag nog eens een grondige poetsbeurt gegeven, en vastgesteld dat er een druppel olie hing te bengelen rechts onder de motor, komende van tussen de motor en de motorbeplating achterkant van de wagen…. de zoektocht kon beginnen….
        Na enige tijd de boosdoener gevonden…. het stukje flexibele leiding in de olieleiding naar de hydraulische kettingspanners, staat vet/nat…. vermoedelijk verlies langs de perskoppelingen….
        Voor meer duidelijkheid, het betreft het volgende onderdeel:
        https://www.rosepassion.com/nl/cat/porsche-911-74-89-1989-3-2-g50-cabrio-manuele-bak-5-versnellingen/M190/motor-en-benzinetoevoer/oliefilter-smering-motor-oliekoeling/B2153/slang-smering-spanner-radiator-motor-oliepomp-slang-s-vorm/I386/flexibele-olieverbinding-voor-montage-hydraulische-kettingspanner-rechts/P30363

        Iemand ervaring hiermee? Eenvoudig te vervangen of moet er toch op een aantal zaken gelet worden?

        Bedankt voor het advies.
        Btw, als er iemand advies heeft over die twee andere kleine probleempjes, tips zijn welkom.

        Groetjes,

        Bernard

          Even met de auto buiten en toerke rijden doet wonderen voor de ‘moral’, ik kan ervan meespreken 😀

            :up:

              fijn te horen dat jullie een mooie namiddag gehad hebben na hier lang naar uitgekeken te hebben :up: :driver: :driver:

                En zo geschiede….

                Beestje terug gaan halen deze voormiddag, thuis gekomen even een opfrisbeurt gegeven met nat water en interieur gepoetst met Vaporetto, weer zo fris als een hoentje… juist nog een spuitbus vinden met ‘New Car Smell’…. en het plaatje is compleet….
                Ik heb een nieuwe Porsche!

                Altijd leuk als de wederhelft zelf met het lumineuze idee komt om een toertje te gaan rijden…. en aangezien ik een volgzame echtgenoot ben, onmiddellijk de daad bij het woord gevoegd…. 140km op de teller. (en zelfs nergens moeten stoppen om te shoppen….)

                Vering valt reuze mee, ik dacht dat mijn vrouwke mee last zou gehad hebben met de hardere verig (Bilstein – B6 Sport), maar ik heb ze niet gehoord…. in tegendeel…. “Tof…. eindelijk kunnen we weer bollen!”

                Na zo een namiddag verdwijnen de zorgen uit mijn vorige post als sneeuw voor de zon (en die was er vandaag in overvloed…. )

                Aftellen tot de volgende rit….

                :drink: :first:

                  a) Toppie! :first:

                  b) Komt me bekend voor :mrgreen:

                    Vandaag testritje gedaan…. nieuwe schokdempers en schokdemperkoppen, nieuwe kogelgewrichten op de stuurstangen en opnieuw uitgelijnd… iets meer negatieve camber om onderstuur beter op te vangen…. resultaat: dit is mijn 11je niet! Die van mij reed niet zo goed….
                    Ook ontkoppelingspomp aangepakt, een heel stuk beter als ervoor….

                    Normaal dit weekend staat hij weer thuis…. kan niet wachten…. :happydance: :happydance: :happydance:

                    Jammer dat de carrosserie nog niet gelukt is…. maar ja, waar moet ik me anders nog druk om maken…. 😉 (behalve om de spaarrekening die weer een aderlating heeft moeten ondergaan :bounce: , ge moet er iets voor over hebben hé….)

                    Aftellen…..

                      Goed bezig Bollocks!

                        Tja, soms moet je door de zure appel heen…. en tijd hebben… maar nu de 964 van Bompa van de brug is, kan de mijne er weer op…. (krijg zo het idee dat Serge een brug heeft speciaal voor het pfb :happy: )

                          amaai respect man, hier zou ik niet aan kunnen beginnen…. :respekt: :respect2:

                            En het verhaal gaat verder…. carrosserie zal waarschijnlijk niet meer voor de winter zijn…. als het in België 1 dag sneeuwt, moet blijkbaar iedereen weer tonen dat ze eigenlijk niet met de wagen kunnen rijden en dat de carrosiers ook hun werk moeten hebben…. planning laat niet toe om hem er tussen te pakken en DD van klanten gaan voor op een hobbyvoertuig…. kan ik perfect begrijpen, zou het ook zo willen als mijn DD beschadigd wordt…

                            Dus, begonnen aan de vering, staat bij Serge op de brug en als alle stukken op stock zijn, kan het snel gaan….
                            nieuwe dempers, nieuwe schokdemperkoppen (die rubbers die er inzitten zijn zo hard als steen….30 jaar oud….) en nu we toch bezig zijn, nieuwe ontkoppelingszender steken, blijkt te veel slag op te zitten, ontkoppeld net niet ver genoeg om langdurig en zonder schade aan de nieuwe koppeling mee te blijven rijden….

                            Ik denk dat we ver rond zijn…. zijn er stukken die we niet vervangen hebben?

                            Tot binnenkort!

                              En de saga continues….
                              Toch blij dat ik de renovatie in twee stukken gekapt heb… intussen toch wat kunnen genieten van de vorige werken ( en ondertussen het spaarpotje weer wat kunnen aanvullen… was nodig na de vorige escapades 😕 )
                              Vorige zaterdag laatste ritje gedaan van het jaar…. en tot de conclusie gekomen dat er toch nieuwe dempers onder zullen komen…. al was dat wel te verwachten…10 jaar stilstaan doet geen goed aan de dempers…
                              Op technische controle nochtans geen op- of bemerkingen, alles normaal, maar onze Belgische wegen hebben hun tol geëist…. net te veel trillingen en slagen in het stuur als ik een putje pak…. onnatuurlijk deinen in bochten en te veel overhangen…. er zullen 4 nieuwe dempers besteld moeten worden…

                              Ondertussen ook afspraak gemaakt in de carrosserie om de cosmetische kant aan te pakken…. tegen volgend jaar in de lente moet het 11je in topconditie zijn (of toch zo goed als), ik wil er geen nieuwe van maken, er mag wat ‘cachet’ aan blijven, hij is per slot van rekening 30 jaar geworden, (en toen zag ik er ook niet zo fris meer uit als toen ik 20 was – al is dat nog altijd beter dan ik er nu uit zie…. :happy: )

                              Natuurlijk hou ik jullie verder op te hoogte… nu is het wachten op een telefoontje dat er plaats is bij Rudy…., onderdelen zijn al deels besteld… nu nog tijd en plaats….. :popcorn:

                                Ook hier een blauw wolkje bij start na enkele dagen. Er wordt gezegd dat alleen de goei dit hebben? 😎

                                  Weer iets bijgeleerd…. thanks Deepee :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 194)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.