Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › 911 3.2 1987 restauratie…
- Dit onderwerp bevat 194 reacties, 35 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 5 maanden geleden door J.
-
MakerDiscussie
-
30 augustus 2016 om 02:45
Update
De 911 is in Merchtem geraakt… zo een huur-autoambulance is toch gemakkelijk… geen gepruts met een aanhangwagen om 100m achteruit door een smalle oprit te rijden…. electrische takel die het werk voor je doet, veilig vast zetten en vooral stabiel rijden…. wie er eentje te huur zoekt… ACM Cars in Bornem…Karretje afgezet bij Auto Tech, in afwachting van plaats en tijd staat hij droog en in goed gezelschap…
Dit is ook de eerste keer dat ik hem onder garagelicht zag… de lak ziet er in elk geval een stuk beter uit dan ik gehoopt had… en het polieren is zelfs nog niet gedaan… enkel de wondersteen gebruikt en op het eerst zicht zelfs geen swirls gemaakt… goed gedaan zou ik zo zeggen… Natuurlijk moest het eens regenen terwijl ik onderweg was…. is hij terug vuil…. en dat zonder dat hij gereden heeft…. -
MakerDiscussie
-
Goed bezig!! :up:
Maaruh die Uniroyal bandjes, zijn hele fijne bandjes … voor een bmw’ke …
Ik heb ze daar onder liggen, goeie prijs-kwaliteit verhouding, maar onder de Elf komt bij mij alleen serieus schoeisel …
Vandaag nog wat verder gaan prutsen (want dat is het op het moment)….
Injectors gemonteerd, lmm gemonteerd, starten en ….boem! Knal er op! Man, wat draait dat spel mooi…. :happydance:
Ralenti nog eens bekijken, voor alle veiligheid ‘stationair luchtregelaar demonteren en reinigen… mooi laten drogen en …. zien we volgende keer weer wel….
Intussen wat ‘kleine’ probleempjes aangepakt, rubber dichting tussen glas en lamp op zijn plaats gestoken….tot 3 keer toe :think: die kleine sme***ap wou niet blijven zitten…. uiteindelijk toch gelukt….
Opmerking op laatste keuringsbewijs: mistlichten niet reglementair…. hoe? Niet reglementair???? er zit af fabriek een lichtbalk op met ingebouwde mistlichten… wat is hier niet reglementair?…. snel gevonden…. ze werken niet…. lichtbalkje demonteren, kabelpluggen losmaken en vaststellen dat er aan de pluggen geen kabels meer vast zitten… kan niet missen dat ze niet werken… uit elkaar geprutst en oplossing gezocht…. de zoektocht naar Hert+Buss terminals 50203914 is begonnen.
Bij uitmeten bekabeling blijkt ook dat er een probleem is met een aarding, opgelost door een brug te maken van de andere kant waar de aarding wel in orde was….
Intussen ook uitlijning gedaan…. voila, alles mooi groen! Geen problemen hier (het mag al eens meevallen ook hé…. :hail: )
Vader is intussen ook eens naar het project komen kijken…. zijn eerste reactie: “Miljaarde, straks beklaag ik me nog dat ik hem weg gegeven heb…..” reactie van Serge: Wacht maar tot als hij je er komt mee halen, dan pas zal je het je beklagen…. :happy:
Stond versteld van het verschil tussen ‘vorig jaar september’ en ‘nu’….. dat daar uren en nog eens uren werk in kruipen heeft hij nu ook wel gezien….
Ben wel blij dat hij ook ziet dat zijn beslissing vorig jaar zeker geen slechte keuze was. Hij ziet duidelijk dat zijn “cadeau” in dank afgenomen wordt en dat er met de nodige passie en liefde aan de wederopstanding gewerkt is en nog wordt….Nog een paar stukjes bestellen (nieuwe dichtingen aan de lampen,nieuwe veertjes om lampen op hun plaats te houden en nog wat andere kleine rommel) en dan kunnen we naar de keuring…. zoektocht naar verzekering is inmiddels ook begonnen…
Laatste zullen nieuwe rubbers worden, iemand ervaring met Uniroyal Rainsport 3? Zijn geen N gecodeerde banden, maar ik geraak aan een setje in de juiste maten dat ongeveer 500km gelopen heeft voor een bandentest…. Ik hoor (lees) jullie reacties wel…
O ja, bijna vergeten…. fotokes….
Groetjes en tot binnenkort!
Zolang serge zijn bokshandschoenen niet aantrekt is hij nog redelijk tevreden :happy: het gaat goed vooruit met de bolide precies… ik dacht dat Remraad in Puurs injectoren reviseerde , maar zeker ben ik niet. Belletje doen misschien …
Goed opgeschoten al.
injectors niet getest tijdens de revisie ?
heeft hij geen injectors en lmm liggen om eens tijdelijk te testen?
ik heb nog 6 injectors en lmm dubbel liggen…
En het gaat rustig verder….
Remmen gemonteerd, motorblok weer geplaatst, alles aangesloten, mooi op druk laten komen, en dan …… brrrrrrrrrrrrrroem…. start van de eerste klop :happydance: , geen druppel olie te zien na 10min draaien, geen geratel, geen getik, geen piepjes of kraakjes… blokje zit dus goed in elkaar….Een leek zou zeggen ‘Fantastisch”…..MAAR een specialist als Serge is niet tevreden…. lichte trilling in de motor wijst op een onregelmatigheid…. motor draait niet mooi, gas geven en reageert niet zoals het moet…. gas lossen en kleine haperingen…. Ervaring leert dat de luchtmassameter er niet veel zin in heeft, heeft 10 jaar niks moeten doen, en vermoedelijk gecorrodeerde sleepcontacten…. Vermoedelijk al een ruil-meter bestellen, nieuw blijkbaar niet meer verkrijgbaar….
Vervolgens verdere gekeken naar de injectors… draait blijkbaar maar op 4 poten, 2 injecteurs horen we niet ‘tikken’, vermoedelijk verstopt door het lange stil staan en aantasting door de vernis (lees ook het verhaal van de benzinetank) …. dat wordt dus ook nog even bekijken. Op te lossen met Injectorcleaner? Reviseren? of toch nieuwe?
Voor de rest geen enkel probleem te melden… hopelijk volgend weekend meer nieuws over injectors en luchtmassameter, dan weten we ook of we nog eens extra in de buidel moeten tasten of niet…. zal waarschijnlijk de laatste dure grap zijn (hoop ik toch :hail: )…
Het einde komt in zicht…. aftellen….
Btw, heeft iemand ervaring met het reviseren van injectoren en kent een goed adresje om eens te informeren?
Bedankt voor de hulp!Groetjes
BernardKlopt, je hebt gelijk Wim, maar noem het een vorm van personaliseren….. 😉
Is natuurlijk een persoonlijke keuze, (en deels budgettair – die verf had ik voldoende op stock) maar heeft ook te maken met feit dat geel passiveren niet meer toegelaten is (zeswaardig chroom is giftig en sinds 2006 verboden volgens EU richtlijn), ik zelf geen liefhebber ben van geel in combinatie met het wit van de rest van de wagen en ik die ‘Tectane Alu-zinkspray’, de ‘Tectane Alu spray’ en de ‘Tectane Motorlakspray’ zelf verkocht heb ik het verleden en overtuigd ben van de kwaliteit (was trouwens een Nederlandse fabrikant voor wie ik werkte) …. en zwart…. tja, was een andere mogelijkheid geweest, zal ik mij vroeg of laat beklagen? Misschien, maar dat zilver oogt nu wel wat frisser als dat geel en zwart….
Time will tell….. :engeltje:
Je neemt het wel allemaal goed onderhanden, maar wat ik dan weer jammer vind is dat je spullen die zwart of geel gepassiveerd moeten zijn allemaal in het zilver spuit/verft. :engeltje:
Net gezien dat de foto van de boite niet echt scherp is…. nieuwe gemaakt, nu komt het veel beter tot zijn recht…
oud:
nieuw:
and the saga continues….
Gisteren nog een beetje aan het sleutelen geweest….
voortrein ok, (natuurlijk weer een tegenslag gehad, draad beschadigd van het kogelgewricht links… die hebben we dan ook met brut geweld en een bunsenbrander moeten lossen…. nieuwe op gestoken, geen gezever meer mee…)achteraan ok
olieleidingen verder afgewerkt, enkel beugeltjes nog bijschilderen (tja, eentje vergeten… 😳 )
Volgende stap zijn de remmen verder afmonteren.
Nog efkes en er kunnen weer wielen onder…. wie wil me komen helpen om de eerste rit te maken…. ik achter het stuur, en jullie duwen… :happydance:
Doet eigenlijk wel deugd om stap per stap de tafel leeg zien te geraken en de wagen weer wat meer op een wagen begint te gelijken ipv op een naakt chassis….
Intussen zijn we al bezig met het zoeken naar een old-timer club en info voor een verzekering (March old-timer omnium)
Nog efkes….. en we kunnen :driver:
Ja, ik weet het… pompjes van het kofferdeksel…. zijn er af gehaald om verder open te kunnen…. de nieuwe liggen klaar om te monteren… :engeltje:
Goed bezig :up:
Alleen zie ik weer een ding zoals bij de meeste Porsches wat nooit of als laatste gedaan wordt. :what:
Hopelijk krijg het niet in je nek. :popcorn:De heropbouw is begonnen….
Het grote gat vooraan is weer dicht….
De eerste stukken van de voortrein zijn weer gemonteerd, jammer dat de nieuwe rubbers niet binnen waren, anders had dat stuk af geweest….
De dichtgenepen olieleidingen zijn vervangen door nieuwe originele stukken, maar als je denkt dat ‘origineel’ een gegarandeerde pasvorm heeft, vergeet het…. toch snel enkele uren aan het prutsen geweest…. uiteindelijk toch gelukt…
En tot slot begonnen aan de achterophanging, …. tijd vliegt als je bezig bent….
Holy Shit…. dringende familiale aangelegenheden doen de werken plots abrupt stoppen…. (had afgesproken mijn zoon af te halen in Flanders Expo om 18u…. om 18u30 smsje… “Vake, ben je nog ver?” 😳 ) Ja dus, nog in Merchtem…… ik vertek NU…. dus…. nog geen foto’s van de laatste stand van zaken…. maar die volgen wel zoals jullie intussen al wel weten….Doet plezier eens stukken gemonteerd te zien ipv te demonteren…. :happydance:
Dat ziet er idd gelikt uit . Nog effe doorgaan en genieten eerst voor je nog wat aan andere plannen begint dat is goed voor de motivatie . Ceedeetje van de bollocks op en gassen. ( als daar nog cd’s van bestaan :music: ) knap werk!!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.