911 3.2 kilometer teller telt niet meer op

Home Forum Porsche Talk 911 3.2 kilometer teller telt niet meer op

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

sinds een paar weken gaat de dagteller en de algemene kilometerteller niet meer, de snelheid duidt hij wel nog aan.(3.2 van 1984)
    kan me iemand vertellen wat er defect is en of ik het zelf kan herstellen?
    alvast bedankt !!!

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • eBay-Artikelnummer:
      282160669892

klik hier

0

kunt u me de referentie van het tandwiel zeggen of hoe vind ik dit terug op ebay?

alvast hartelijk bedankt voor de info!!!

mvg

Dirk

0
        XXX

:up: :up: :up:

0

nog één DHZ tip aanvullend op de zeer complete tutorial van Drip:

zodra je de metalen rand en het glas van de teller hebt, en voor je de naald wegneemt, markeer dan op de witte plastic rand de exacte nul-positie van de naald. dat bespaart je de moeite van het ijken zodra het kamwieltje vervangen is.

0
            XXX

Dit kan je makkelijk zelf herstellen, is een klein tandwieltje dat naar de vaantjes is.
              Kilometer en dagteller werken niet meer dan.
              Als hulpmiddel even googelen, daar zit een filmpje waar ze het bij een teller van een 993 doen.
              Eerst alles demonteren en het aantal tandjes goed tellen alvorens je een reservetandwiel besteld, er zijn er verschillende te verkrijgen.
              Ik heb het mijne via E-bay besteld en kosten kwamen op 24,- euro + de voldoening dat je het zelf hebt geklaard :engeltje:
              Je moet wwel geduld hebben en voorzichtig zijn met de zwarte rand die je van de teller af moet plooien (zie je niets van want is de achterkant) en zeeeeer voorzichtig met de snelheidsnaald :up:

Wat fotokes en de pijltjes zijn het nieuwe wieltje, de afval in het witte bakje het oude …

20160420_221751.jpg

20160420_222814.jpg

20160420_223143.jpg

20160420_223951.jpg

20160420_224613.jpg

20160420_230441.jpg

20160420_230638.jpg

0

Zoek eens op Jan Van Gorp hier op het forum. Staan zowel gegevens van deze persoon die deze kan herstellen en ook hoe je dat zelf moet doen.

0
              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.