Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › 911 3.2 Onderstel aanpakken – dragers/schokdempers/….
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 3 maanden geleden door Eric Gheuens.
-
MakerDiscussie
-
27 juli 2016 om 18:29
Mijn 3.2 ligt niet superstrak op de baan en rijdt/remt niet volledig recht…dus wat is jullie advies?
– Veren
– Rubbers torsie armen?
– Uitlijnen
– Schokdempers mee vervangen? En dan welke kiezen? Auto is voor toeristische rally’s (geen race maar ook geen bompa 😆
What else? -
MakerDiscussie
-
Ik heb ooit gedurende 6 weken geprobeerd om 2 van de bouten van de aandrijfassen van een volvo 66 los te krijgen. Het is uiteindelijk pas gelukt met de slijpschijf :think: :bounce:
+1, het is idd soms klooien aan één afgebroken bout.
maar als je nadien bedenkt wat je niet hebt uitgegeven door de klus zelf te doen, dan is de voldoening nog veel meer dan dubbel op.Wim is toch een fijne kerel hé :up:
Ik kan ‘m in ieder geval bijtreden in zijn stelling hoeveel tijd het kan kosten om één kl…te bout soms los te krijgen.
Vastrgeroest, rubbers die scheuren, linkse tappen gebruiken, verbussen van versleten getapte gaten,… en je bent vertrokken voor bijna een volle dag werk om één achterophanging kompleet te demonteren
Maar het blijft wel leuk om zelf te knoeien en achteraf dubbel zo voldaan te zijn dat je de klus daadwerkelijk geklaard hebt.Hou ons op de hoogte van de werken en liefst met fotomateriaal hé :engeltje:
Heb even wat prijzen voor je opgezocht, en dit zijn enkel revisie sets voor de voor en achter ophanging en zit je rond de € 900,00
Zitten dus geen schokbrekers of iets van remmen bij, dat komt dan nog apart erbij en ligt eraan wat je neemt, want prijzen van schokbreker lopen uiteen van € 700,00 tot € 1100,00
Torsi assen sport (kassa) :sleep: prijzen bij Porsche jackpot. :engeltje:
Wil je alles netjes gestart en gespoten hebben van ophanging voor tot achter, reken dan minimaal op een € 1000,00 extra met werk en materiaal erbij.En zo kan het lijstje behoorlijk oplopen, want dikwijls onderschat wordt.
maar als je verhalen van de sleutelaars hier hoort, zitten ze soms ook al een paar uur aan een bout te kloten. 😉Wim, zeer duidelijk! Hartelijk dank.
Bovenstaande dient inderdaad allemaal te gebeuren :-).
Keep you posted!
Ik kan een ding stellen zonder iets te zien, maar als jij je Porsche echt strak op de baan wilt hebben moet je alleen al eens de prijzen opzoeken van de onderdelen, en schrik dan niet.
Als je dit allemaal moet gaan vervangen, kan het mee of tegen zitten, maar meestal zit het tegen bij de oudere Porsches.
En dat komt omdat er in al die jaren nooit iets is los geweest buiten het vervangen van een paar schokbrekers.Meeste werkuren zullen in de achter ophanging zitten, en als dan de torsi assen dan nog wat knellen. :sleep:
En dan is 20 werkuren als je de ophanging voor en achter wilt doen, vierkant uitlijnen, en remmen in orde maken echt niet veel.Begin maar al eens met de draagarmen achter te verwijderen voor het rubber tegen de carrosserie bij de bak, heb je al een idee wat daar al voor werk in kruipt per kant. 💡
Dus sluit mijn aan bij onze kastduvel, wat doen ze voor die 20 uur.
Want als je het wilt doen zoals het hoort, doen wij het er niet voor.Nu is de hamvraag: wat stellen “ze” dan voor om te doen tijdens die 20 werkuren?
Heb na bezoek offerte gehad voor 20 werk uren. Dat lijkt wel veel (zonder schokdempers)?
Diegene die dat kan inschatten zonder uw karretje op een deskundige wijze te kunnen onderzoeken, :respekt:
Welk budget? Aantal werkuren moet ik tellen voor vervanging van de rubbers & uitlijning?
😐 😐
1 vraag van topic starter.
2 antwoorden die betrekking hebben op vraag.
15 berichten die niks te maken hebben met vraag topic starter.@Mods, kunnen jullie dit niet afsplitsen in een ander draadje met titel over keuring, of bij een draadje plaatsen van keuringen, want daar zijn er ook niet zoveel van. 😉
We gaan er niet uitkomen hé? :sarcastisch 😉
Er wordt ook niemand beter van dus voor mijn part mag heel dit stuk geveegd worden hoor :up:als je nu, met de huidige hulpmiddelen, nog 2 uur staat aan te schuiven …
ze passen de regeltjes toe die ze zelf niet uitvinden … zo werd een paar jaar geleden de vervaldatum van elke brandblusser gecontroleerd met totale afkeur tot gevolg … en vandaag is zelfs de aanwezigheid van zo’n apparaat niet meer relevant voor uw veiligheid.
say no more :salut:
Hap, hap, hap
En elke moslim is terrorist, en elke kapper rijdt met een Boxster.Thx for proving my point btw. Er is nu al corruptie, ge moet niet vragen als garage “De Lekkende Knalpot” in Ginderachter keuringen gaat doen. “Ja madammeken, dat ziet er niet goed uit hoor!!” 8)
De keuring is niet corrupt, mensen zijn corrupt, omdat mensen egoïstische bastaards zijn (voorbeelden genoeg te vinden, zelfs hier op ‘t forum) en alles doen voor easy money.
Het monopolie van de keuring heeft (nogmaals) niks te maken met het feit dat je hier niks aan je auto mag veranderen, ook al maak je je auto veiliger. In NL mag dat wel, en ik zou graag hebben dat dat hier ook is, maar kijk, het is niet anders.Enneuh, als er nu ne keer ene grote corrupten boel is dan is’t wel Test Aankoop. Andere voorbeelden (hun “tablets” bvb) zijn te vinden met een eenvoudige zoektocht op Google.
Een defecte sluiting van de veiligheidsgordel van de chauffeur, een loszittende accu, niet-reglementaire banden, een gesimuleerd olielek in de reminstallatie en een niet-reflecterende nummerplaat vooraan. Slechts 5 van de 25 auto’s kregen een rode kaart voor een van de gebreken.
En die 5 die toen afgekeurd waren voor hun niet reflecterende plaat zijn dan die 5 die er hier komen over mekkeren hebben 😉
Al de andere problemen die TA “ingebouwd” had heb ik hier ook al zien passeren…
Knijpen ze een oogje toe, ‘t is niet goed, pakken ze ze, ‘t is weer niet goed.
Ad infinitum…
En nogmaals: de keurders hebben dat niet beslist of een sticker als nummerplaat al dan niet mag. Dat wordt elders beslist.Bij jouw tarief van 34.50 Euro per vijf minuten moet je ook de 2 uren wachttijd rekenen hé? :bounce:
In Anderlecht ben ik trouwens een paar maand geleden nog geweest. We mochten van de toenmalige eigenaar van TOTMBO’s Boxster zelf naar de keuring. Meer dan 2 uur staan aanschuiven :bounce: en uiteindelijk afgekeurd omdat deel II van het inschrijvingsbewijs er niet bij was. Eerst had ik ook iets van :bounce: , maar otoh, net *daarom* is het toch in 2 delen?
Als je dus openstaat voor corruptie zal je je weg daar wel vinden, maar Joe Schmuck die daar niet voor openstaat wordt volgens de regeltjes behandeld en dat zie ik niet gebeuren in garage “De Lekkende Knalpot” YMMV :salut:hoe erg zijn zij die nu een monopolie hebben gehaast om enige verandering te induceren :sarcastisch
van welke garage accepteert men een tarief van 34,50 euro per vijf minuten ?het probleem is hier, net als in NL, dat de heren keurders zich zowat alles kunnen permitteren zonder grote kans om zelf gecontroleerd te worden. of denk dat je dat er in ons systeem geen akkoordjes mogelijk zijn? of is testaankoop ook een hatersvereniging die verhaaltjes verzint?
zoals met vele zaken is er altijd genoeg licht om te zien en genoeg duisternis om voor je uit te staren 💡
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.