911 cabrio

  • Maker
    Discussie
  • Heb in nederland een mooie 911 cabrio zien staan van 1986 met ongeveer 70000 km voor de prijs van 18000 euro.
    Aangezien ik een complete leek ben wou ik weten waar ik zoal op moet letten. De firma waar hij staat is bosenslegers.nl.
    Alle tips zijn welkom 🙂

    groeten

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Hallo, als je wil kun je steeds naar mijn cabrio komen kijken .Zelf zou ik nu eens graag een 996 willen maar het dringt helemaal niet ,je weet maar nooit .
      jacques

        Allemaal bedankt voor de nuttige tips.
        Men zoektocht zal verder duren aangezien hij ondertussen al verkocht is en dus niet aan mij. Misschien ook beter want ik moet blijkbaar nog heel wat leren over deze wagen.
        Twijfel er niet aan dat ik hier aan het juiste adres ben 🙂

          😆 😆

          Guy

            Nice one 8) Johan !

            BTW, die rode heeft 64.729 km dus zo’n 3300 km per jaar … 🙄
            … volgens mij doen ze in Holland meer km’s met hun fiets 😉

              Porsche 3.2 cabriolet 1986:

                Hi Koen,

                Welkom op deze site. Ik heb eind 2005 een 911 cabrio in Nederland gekocht. Het ‘zwakste punt’ is zoals bij menig cabrio de kap.

                Is het nog de originele kap? Slijtage thv scharnierpunten? Helderheid van het ‘achterruit’? Wind of vocht via rubbers tussen deurruiten en het dak en de voorruit en het dak?
                Ik dacht dat ik daar wel mee kon leven, maar dan knijp je ze toch telkens het hard regent en wat waait en een gesprek tegen 120 km/u was niet mogelijk door het windgeruis. Dus rubbers en kap zijn vervangen. Mooi (en stil) resultaat.
                Als de kap vocht doorlaat zie je vaak dat schroeven aan de binnenkant van de kap of bv thv de gordels zullen oxyderen. Trek ook de matjes eens weg: geen vocht er onder?

                Let op het serienummer: van een cabrio of een gedecapiteerde coupé?
                Op de site zie ik een rode Turbo Look versie … is ‘m dat? Ziet er mooi uit!
                Originele Turbo Look of achteraf veranderd?

                Je kan me mailen als je specifieke vragen hebt.

                Stefan

                  Je moet letten op
                  1* olie lekken aan de motor
                  2* de koppeling
                  3* kleppen van de verwarming
                  4* sluitingen van de kap
                  5* aphanging achteraan
                  6* 2de versnelling
                  7* roest aan de voorrruit
                  8* roest aan de tank klep
                  9* roest aan de deurstijl
                  10 * goede werking van het dak

                    bedankt voor de goede info.
                    Heb echter nog iets niet verstaan, je kan best een keuring laten uitvoeren voor de aankoop.
                    Hoe doe ik dat dan? Die moeten mij dan daadwerkelijk de wagen meegeven voor een hele dag?

                      Eerst en vooral: Welkom Koen!

                      Lees dit even door over het invoeren van auto’s.

                      klikkerdeklik

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.