911 carrera 84_Storing in startcontact

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 carrera 84_Storing in startcontact

  • Maker
    Discussie

  • XXX

      Pfff, deze week starte hij niet 🙁 VAB langs gekomen, ah uw alarm, startonderbreking gaat niet meer uit dus overbruggen.
      Vriendelijke man , overbrugging gemaakt en top, starte weer en rijden maar.
      Gisteren, lap weer niet starten, starter draaide maar dat was het dan.
      Gefrustreerd dat ik was heb ik ineens gans dat :censored: alarm eruit gesmeten.
      Voila,
      [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Motor%20storing%20alarm/alarm_zpsbd0a589b.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Motor%20storing%20alarm/alarm_zpsbd0a589b.jpg[/IMG][/URL]

      Ja, ik hoor het jullie al denken. Gefrustreerd, niets gemerkt en driest te werk gegaan.
      OK ik geef het toe, dit was mijn beste truk tot dusver al 😳 😳 😳

      Nu is de P morsdood…

      Heb nog wat nood aan experten hier.

      1.Blijkbaar heb ik de Lambde sonde er ook uit gezwierd. Was blijkbaar nadien ingebouwd met een doosje op de DME gekleefd genaamd:
      GAT-TRONIC ST 27/1, ik hoop dat ik dit niet nodig heb, ligt er volledig uit… 😕
      De kabeltjes zie je hieronder gemerkt met de rode pijl…
      [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Motor%20storing%20alarm/draadenvanlambda_zps87bd1430.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Motor%20storing%20alarm/draadenvanlambda_zps87bd1430.jpg[/IMG][/URL]

      2. Na veel vloeken bleek de echte boosdoener mijn sleutelcontact te zijn, het electrisch gedeelte viel kolmpleet in mijn handen
      nadat ik wat aan de kabels onder mijn dash had gerammeld. Hier is de boosdoener van gans mijn miserie (mijn alarm was dus niet stuk 😯 )
      [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Motor%20storing%20alarm/sleutelcontact_zps6951b983.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Motor%20storing%20alarm/sleutelcontact_zps6951b983.jpg[/IMG][/URL]

      3. Nu heb ik enkele draden waar ik nog wel wat vragen bij heb. 2gele onder mijn contact, heb ze maar bij lekaar gestoken en weet niet
      of dit wel hoort?
      [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Motor%20storing%20alarm/2geleconnectorenaancontact_zpsaae78a5f.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Motor%20storing%20alarm/2geleconnectorenaancontact_zpsaae78a5f.jpg[/IMG][/URL]

      [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Motor%20storing%20alarm/dradencontact_zps8bd44dce.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Motor%20storing%20alarm/dradencontact_zps8bd44dce.jpg[/IMG][/URL]

      Deze twee, een gele en een geel/rode, zijn volgens mij de boosdoeners nog, waar moet ik die aansluiten???
      [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Motor%20storing%20alarm/2gelevancontact_zps95a09ac5.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Motor%20storing%20alarm/2gelevancontact_zps95a09ac5.jpg[/IMG][/URL]

      Voeding aan de benzinepomp is al terug in staat gesteld rechtstreeks aan de zekeringenkast vooraan, maar deze ‘gele nest’ da’s momenteel nog
      een vraagstuk. Hulp ! :engeltje:

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
      • Heb van het weekend iets gelijkaardigs voor gehad, en vrees het ergste voor de komende weken.
        4 dagen met de *porsche :driver: en 2 x gehad dat ik wou starten en niets, enkel meters die bewogen, voor de rest niets
        sleutel terug gedraaid en opnieuw proberen starten en hopla weg was hij
        behalve zondag niks meer, vanalles geprobeerd, DME vervangen nope niks, zekeringen wat verdraaid mss slecht contact, relais tikje gegeven en plots na 15min starte hij weer.
        Naar huis gereden en nog enkele malen gestart zonder problemen.

        Maar nu zit de schrik er in om ergens naartoe te rijden en ni weg te geraken.

        Heb een startonderbreking zitten, is die is het iets anders ????

        Iemand raad hoe ik dit verder kan uitzoeken

        XXX

          Voila, afgelopen weekend getest tijdens de ‘La Targa Passagio BXL’.
          Rijdt terug, enkel zijn stationair is nog niet alles ,dus nog even aan ‘de kast’ hangen om die ontbrekende parrameter van de
          lambda sonde uit de sturing te halen. :relaxman:

          XXX

            Weer wat verder. Fiche 24 van de DME heeft geen contact, dus O2 sensor werd er nadien ingeplaatst. Weral een zorg minder.
            Intussen weer een extra storing 🙁 m’n ‘reference mark sensor’ zit naast de ‘speed sensor’ aan het vliegwiel is naar de vaantjes.
            Die geeeft niets meer. Weeral rekenen op Rose PAssion om hem tijdig te leveren en op mezelf om dat vastgeroeste boutje los te krijgen
            zonder de motor te demonteren. Zit weer best handig geplaatst om aan te werken 👿
            Hopelijk is hij zondag af om de LTP in Brussel mee te rijden…

            XXX

              Dan zwier ik die ‘rommel’ er uit. Ik krijg toch geen antwoord van ‘Gat Kat’ 👿
              Dit weekend vechten we verder, mijn startcontact werd geleverd door Part-Wise 😮

                DME zal gewoon in closed loop draaien, op een vaste programmatie.
                Heb indertijd met mijn 3.2 ook zo rondgereden zonder problemen.
                Als het er origineel niet opzat heb je het nu ook niet meer nodig.

                XXX

                  Zo, wat meer info hé, foto van zuurstofsonde of Lambda:
                  [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Motor%20storing%20alarm/Lambdasonde_zps2d7710b1.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Motor%20storing%20alarm/Lambdasonde_zps2d7710b1.jpg[/IMG][/URL]

                  Foto van de twee stekkers vlak voorbij de sonde:
                  [URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Motor%20storing%20alarm/Lambdasonde_stekkers_zps3dfad610.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Motor%20storing%20alarm/Lambdasonde_stekkers_zps3dfad610.jpg[/IMG][/URL]

                  Ik vrees dat zonder sonde hij wel zal draaien maar te weinig info in zijn DME te verwerken krijgt. Hij heeft dan geen mengegegevens of
                  zuurstofgehalte gemeten en verwerkt. Kan problemen geven bij koud draaien.
                  Of overschat ik het allemaal en laat ik alles er uit???? ruzie

                  XXX

                    Moet ik deze avond eens bekijken, merci :respekt:

                      EDIT: heb net gezien dat het bij een 84er nog een enkelpolige fiche zou moeten zijn,
                      wit plastic op dezelfde plaats.

                        De fiche voor de standaard O2 sensor zit normaal gezien in een beugeltje
                        op de linkse chassisbalk in het motorcompartiment onder de benzinefilter.

                        Vind geen elektrische schema’s terug van die naderhand ingebouwde katalysator,
                        je kan misschien via deze site horen of ze die nog kunnen mailen:

                        http://www.gat-kat.de

                        Op deze site vind je terug hoe de programmatie van de DME in mekaar zit.

                        http://www.motronic.ws/4in1.htm

                        in de kabelboom van de motronic zit plaats om stekkers in te stoppen met een bepaalde
                        weerstand. Aan de hand van die stekkers weet de DME welke programmatie hij moet volgen.
                        (al dan niet met katalysator, of lambda sonde (O2 sensor))

                        Ik vermoed dat die gat-tronic nog in een van deze stekkers zal gezeten hebben of rechtstreeks
                        in de originele stekker voor de O2-sensor, maar zonder schema’s blijft het gissen natuurlijk.

                        XXX

                          Nog een vraag:
                          Moet er in de DME (Motronic) niets omgeschakeld worden, zat er geen signaal van de sensor via de ‘GAT-TRONIC ST 27/1’ in verwerkt om mijn mengsel bij te regelen??
                          Misschien moet hij (nadat ik ‘m terug aan de praat krijg) nog eens aan de kast gehangen worden om af te regelen??

                          En heum, waar zit die driepolige fiche dan?

                          Merci voor de reeds ontvangen tips :respekt:

                            Als de katalysator er al uit is, mag je deze ook verwijderen.

                            Als er origineel geen katalysator opzat is de 3-polige fiche hiervoor normaal gezien
                            afgedopt.

                            XXX

                              Kabel is kompleet los, zie op de foto’s in de eerste post, kabel naast DME met 2 witte en 1 zwarte kabel.
                              Lootp volledig vrij tot aan de sensor.

                              Hij kwam uit Duitsland maar ik heb ‘m nog maar 2 jaar dus de mogelijke ombouwhystoriek heb ik niet.

                              Als ik zeker ben dat hij zonder kan dan vliegt ie er uit.
                              Weeral wat lichter en sneller 😆

                                Waarschijnlijk zit deze nog mee ingesoldeerd in de kabelboom naar je motronic.

                                Als je alles er deftig vantussen haalt kan dit volgens mij geen kwaad.

                                Duitse wagen geweest en naderhand uitgerust met katalysator?

                                XXX

                                  Nog even een vraag, is het mogelijk dat de Lambda sonde niet origineel ingobouwd was?
                                  Mijne heeft de sensor zitten en de stuurdoos met benaming GAT-TRONIC ST 27/1 was op de Motronic gekleefd.
                                  Als je ‘GAT-TRONIC ST 27/1’ googelt dan zie je dat ze dit voornamelijk bij BMW gebruiken???
                                  Kan ik dus zonder deze O2 sensor? Mijn CAT is er ook al uit omdat er een RVS uitlaat opzit.
                                  Alvast bedankt voor de kennisdeling :respekt:

                                    No problem, trouwens geel gaat zoals Porsche 1988 zegt inderdaad naar de startmotor, maar wordt ook afgetakt voor het
                                    benzinepomprelais. Weet trouwens niet of dit gebeurd onder het dashboard of ergens anders want zie geen fiches getekend
                                    staan op het schema. Mijn P’ke staat nu bij de carrossier, anders was ik ondertussen al onder het dashboard gedoken 😀

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.