911 diesel tegen 2018 ?!

Home Forum Zeverhoekje 911 diesel tegen 2018 ?!

• Maker
    Discussie
  • één april ligt met kerst ver achter en zelfs voor ons, maar toch.
    het zou gaan over een diesel hybride 4-cilinder boxer met twee aanvullende elektromotoren samen goed voor 350 pk en een normverbruik van 5,5 L/100 km … KLIK
    dat er een 911 Carrera 4 hybride komt tegen 2018 werd reeds bevestigd door Porsche Motorsport-baas Dr. Frank-Stefan Walliser.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Ik hoop van harte van niett

De laatste weken stonk het al genoeg door de mazoutstoven en geen wind.. blijft dan lekker hangen…
      En dan nog al die mensen die rustig hun auto laten draaien terwijl ze de kinderen van school gaan halen of effe zitten te wachten terwijl hun partner in overvol frituur staat. Snap dat echt niet in deze tijd… dus hoe minder diesels hoe beter

:think: de Brexit en Trump als president zagen de meesten ook niet aankomen.
        Het zou kunnen. Zoals in het artikel aangenaald, het gaat hem over de aantallen.
        Had Porsche zich 20 jaar geleden krampachtig vastgehouden aan de 911 en de Boxster, wat later de Cayenne en nog later Panamera (en die laatste na verloop van tijd van een diesel voorzien) dan was Porsche vandaag niet het bloeiende merk dat het nu is. En dat weten we allemaal.
        Ben eens benieuwd wat er van aan is maar ik kan mij niet ontdoen van het gevoel dat Porsche bewust “informatie” laat lekken telkens ze een ingrijpende verandering willen invoeren. Mogelijks om de temperatuur eens te meten in de “markt”. Wees maar gerust dat je in een Duits bedrijf (wellicht ook in andere) niet zomaar iets nieuw ontwikkelt zonder dat daar een grondige marktstudie rond gedaan werd..

Ik geloof er GEEN SNARS van 🙂

deleted

dat de diesel zal vooruit gaan, is zeker. Als je kijkt naar de audi’s met hun monster koppel….

Als er nu al aankopen, zoals bij de nw boxster, uitgesteld worden vanwege geluid. Dan wil ik het resultaat bij de diesel wel es zien.

Ach, weer een collector model bij op de hoop….. de 997 de laatste oer 911 :wtf: de 991.1 laatste niet turbo 911 :popcorn: , de 991.2 laatste benzine 911 😉

Gelukkig liggen ze daar bij Porsche echt van wakker…. 😀

Een dieselhybride. Daar gaan ze 0 – NUL – NIHIL exemplaren van verkopen in een 911. Hoe fout kan het worden.
                      EN als ze dat toch gaan verkopen, dan moet ik mijn banden met het merk gaan herbekijken !

Diesel heeft beste rendement. Mijn ervaring? 20 jaar oude Audi A4 2L 136pk, jonge MB C200 2,2L 136 pk (officiëel :mrgreen: ), 15 jaar oude VW Passat 2,0 L 136 pk, …. verbruiken minstens 1/2 liter minder per 100 km dan een Prius met 1,8L 100 pk benzine en 36 pk elektrisch. Bij eenzelfde rijgedrag en ca. 80% op autosnelweg. In de winter verbruikte mijn Prius zelfs 1 L per 100 km meer …

Daarom denk ik dat de hybride wagen met Otto motor nooit de toekomst kan zijn. (Los van het feit dat ze voor stadsverkeer wel en voor lange afstands verkeer niet geschikt zijn.)

Nog een toemaatje. Het verwondert me heel erg dat F1 niet met turbodiesel rijdt

Porsche altijd al eigenzinnig en tegendraads geweest. :coolness:

En dat in tijden dat de diesel verbannen wordt …

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.