911 G – motor verse lucht ventilatie

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht 911 G – motor verse lucht ventilatie

• Maker
    Discussie

• XXX

Ben op zoek naar de motor om frisse lucht binnen te krijgen.
      Gisteren tijdens LTP Rotterdam (in de gietende regen) mijn motor van mijn ventilator opgesmoord…
      Dus, ramen vooraan ontwasemen, NOT 🙁
      Dan maar tijdens het 2de deel recht naar huis gereden en om de minuut de wasem wegwrijven op de voorruit, ronduit gevaarlijk.

Ben n u naarstig op zoek naar de motor met schoep om in te bouwen want donderdag gaat het richting Toscane en heb ik dit graag in orde.
      Moest je een tip hebben, graag :respect2:

Even duidelijk maken over wat het gaat;µ
      Hier zat het:

freshairblower9112.jpg

Dit zoek ik:

freshairblower9113.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
      • Die veertjes zijn weerstanden die met de motor geschakeld worden voor de verschillende snelheden, ze zitten aan de binnenkant en zijn in spiraalvorm zodat ze gekoeld worden door de luchtstroom

0

footwell series resistor

in de 964 gebruiken ze nog hetzelfde systeem met thermoswitch voor de ventilator in het motorcompartiment

0
          Wim

Ik ben even aan het googlen geweest, en blijken de resistors van de footwell blowers te zijn die daardoor aangestuurd worden.

Maar kan het ook weer mis hebben. :mrgreen:

0
            Wim

Ik heb ze wel al elke keer zien zitten en komt stroom op, dus mijn redenatie was een soort weerstand, maar weet dus dit niet zeker.
              Voor een automatische meting van de blower snelheid zal het wel niet zijn, want climacontrole zit op deze modellen nog niet.

Dus wie het weet :salut:

0

Volgens mij zijn dit resonantie veertjes die het geluid en trillingen opvangen van het motortje .
                Het zijn wel 2 verschillende ??

0
                XXX

Ah het schoepenwiel is uitgebalanceerd, leuk om weten en merci voor de info :respekt:

Inderdaad deepee die foto van de 2 veertjes had ik beter in een andere topic geplaatst. Wie had dat herkend :engeltje: want we hebben iets gevonden dat voor Wim niet echt 100% duidelijk is 😀

0
                  Wim

Metalen clips is voor de balans net als bij een wiel en band.

Die 2 veren zijn een soort weerstanden, en wat daar de functie van is weet ik ook niet. 😳

0

[quote=”Drip” post=215017]Er zitten metalen clipsen op het schoepenwiel, iemand een idee waarvoor die dienen??[/quote]

om het schoepenwiel in balans te krijgen mss?

[quote=”Drip” post=215019]En dan heb je nog die twee veertjes in de ventilatorkast waar aan de buitenzijde de stekker op zit, wat is dat nu weer [/quote]

thermometer maar dan zonder kwik

PS volgenden mss beter posten in de rubriek ‘herkent u deze onderdelen …” 😆

0
                      XXX

En dan heb je nog die twee veertjes in de ventilatorkast waar aan de buitenzijde de stekker op zit, wat is dat nu weer :popcorn:

IMG_20150906_175113110.jpg

0
                        XXX

Er zitten metalen clipsen op het schoepenwiel, iemand een idee waarvoor die dienen??

IMG_20150906_175008634_HDR.jpg

0
                          XXX

Voila, de duvel is er helemaal uit, morgen op zoek naar een simpel Bosche motortje met n° 0130 007 002
                            Zit in BMW, Volkswagen en Porsche, moet een makkie zijn om te vinden, hoop ik.

Het duveltje:

IMG_20150906_174942216.jpg

0

in een eerder stadium dan wat Wim beschrijft, beginnen de koolborstels hevig blauwe vonken af te geven. bij deze verbranding komt ozon vrij en dat heeft een typische geur. maar zichtbare dampen uit de ventilatie, dan heb je al ergere schade vrees ik.
                              goed opletten en erger voorkomen. tijdig ingrijpen dus ❗

0
                              Wim

Als het op een bepaald moment zo ver weg is krijg je kortsluiting binnenin en smelt bedrading of in ergste geval behuizing motortje, dus brandlucht. 😉

0

Ik had de laatste keer ook grijze dampen en verschrikkelijke geur uit de ventilatie komende
                                  Zou dit ook hetzelfde zijn ??
                                  Ik dacht bij mij eerder dat het stof was van de restauratie …
                                  Maar het rook verbrand

0
                                  XXX

Bedankt voor de tips :respect2:

0
                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 34)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.