911 met rare kuren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 met rare kuren

  • Maker
    Discussie
  • Een vriend van mij heeft een 911 3.2 bwj.85.
    De auto start erg slecht,s’morgens kan hij de auto gemakkelijk starten maar mag hij niet aan het gaspedaal komen of hij valt stil.
    Als hij de wagen gewoon laat draaien gedurende enkele minuten komt hij tot leven(anders draait hij vierkant 😆 ).Laten we hem draaien rijd de auto normaal.
    Leggen we hem stil en wachten een kwartier wil hij niet meer starten,hij start wel maar valt direct terug stil.
    Compressie is oke,bobine verwisseld.
    Wie weet raad?
    Groeten en alvast bedankt
    franky

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 94)
  • Wim

      schryvere schrijft:

      – Druk regulator zat vervuild…

      Probleem dus van geen goed onderhoud krijgen (benzine filter niet tijdig vervangen)
      Dus verkeerde zuinigheid van vorige eigenaar. 💡

      Hoop dat je hier je les uit leert, en dat niet vergeet.

        Haha,ik was eerst 😉 mijn probleem was eerst opgelost,met behulp van het forum en

        een vriend die content is met de herstelling. 😆

        Wim

          Niet om druk maken Koen, had hij mijn eerste post in draadje op pagina 1 maar moeten lezen wat de problemen kunnen zijn. 😉

          Maar zijn probleem is opgelost, dus kan hij nu genieten.

            schryvere schrijft:

            Probleem gevonden door iemand die er beter in thuis is:

            Beter dan wie ??? Dan de mensen die je hier van op afstand proberen verder te helpen 🙄

              Probleem gevonden door iemand die er beter in thuis is:

              – Druk regulator zat vervuild…

              Probleem van de baan, nu eindelijk die inschrijving in orde krijgen en rijden…

                Dank je voor alle informatie.
                Ik heb de benzine eerst eens afgelaten, dan even verse laten doorstromen tot net voor de filter. Nieuwe bougiekes en rookt al heel wat minder! Het duurt ook minder lang tot hij blijft lopen. Ik denk dat ik het eerst zo eens probeer om naar de keuring te gaan, ze zullen daar wel nog een paar dingen vinden die moeten in orde gebracht worden….
                Volgens de man waar ik hem aan kocht was hij goed lopend toen hij daar in oktober vertrok en heb er wel vertrouwen in dus even zo laten doorlopen en na een eerste trip moet al heel wat duidelijk worden.

                Ik laat het weten!

                Wim

                  Welkom op het forum, en we hopen je te kunnen helpen. 💡
                  Zitten nog meer technische mensen hier, dus gaat wel goed komen denk ik.

                  Als eerste denk ik dat je de koud loop regeling even moet nakijken, gegevens voor meten kun je in het werkplaats handboek vinden.
                  Dan zou ik de Co even na laten meten, en niet te krap laten zetten.
                  ook even ontsteking meenemen en kijken of alles goed staat.
                  Dan kan er ook nog ergens een klein vacuüm lek zitten, geeft meestal ook problemen met koude motor en lekker lopen.

                  Hoop dat je zo weer wat verder kunt.

                  Mocht je geen werkplaats handboek hebben, kun je dat op onderstaande link down loaden.

                  http://www.renntech.info/extra_info_pages.php?pages_id=48

                    Hallo,welkom op het forum en proficiat met je aankoop.

                    Bij mij lag het probleem met de sensor op de 3de cilinder maar weet niet of deze ook zit op een 3.0l. 🙄

                    Cabriowim zal je daar zeker antwoord op kunnen geven.

                    Groeten en veel succes

                    ps,laat weten als het opgelost is 😉

                    groeten franky

                      Hallo,
                      Dit is mijn eerste post op dit forum, ik heb namelijk net mijn porsche in de garage staan. Hij is net een maandje onderweg geweest met de boot, is aangekomen en heeft zowat dezelfde problemen als hierboven beschreven. Ik heb er deze middag al wat zitten op zoeken, en dacht toen aan een probleem met de CIS, waar de Warm Up Regulator een rol zou in spelen bij dit model (3L motor uit 78?).
                      Omdat ik er redelijk nieuw in ben, vroeg ik me af wat ik zelf eerst kan proberen (ben nogal handig met kevers, maar dit is nieuw). Mocht er natuurlijk iemand in de buurt van oostkamp wonen die mij eventueel wat kan helpen zou dat heel erg welkom zijn.

                      De symptomen zijn identiek. De wagen start meteen, valt na 2 seconden stil. Na een paar keer proberen en een moeilijke ralanti gedurende een goede minuut loopt hij terug soepel, maar stinken! Ook weinig macht in de lagere toeren, maar schijnt zich te hernemen aan 4000 toeren. Eens hij eens is gestart, kan hij makkelijk opnieuw worden gestart. De verkoper heeft de motor in orde gezet voor vertrek.

                      Laat gerust de gedachten komen!
                      Grtn

                      Wim

                        Gelukkig dat het opgelost is. 8)

                        Kan die waarschijnlijk na de winter weer gaan genieten. 💡

                          Deze avond ritje gedaan met de 911.Is terug helemaal in orde.Start en loopt erg goed.

                          Bedankt voor de vele reactie’s en de wijze raad. 😆

                          Ben blij iemand te hebben kunnen helpen.

                          groeten franky

                          Volgende project,,,,,,964 3.3 turbo

                            Mijn reparatie was toen aan een 2500 cc watergekoeld.Ik heb alles eens doorgelezen.Heb jij geen stroboscooplamp voor te zien of elke bougie een regelmatige vonk heeft.Zit er een egr op(lek)Mijn vermoeden naar de fout is ;lek in inlaat,tubes,spruitstukpakking.De vacuumleiding aan de benzinedrukregelaar moet ook droog zijn.

                              temperatuursensor op 3de cilinder. 😉

                                Sensors van BDP?? Welke motor heb je dan wel? 😕

                                  Ik heb niet alles gelezen maar zitten er nieuw bougiekabels op(ca 250 EURO)Ik was ook zo een beetje radeloos aan het schroeven aan 2500.Benzine vloog tegen het plafond,andere bobine,Sensors bdp gereinigd alsook vliegwiel(bdp 8 mm tov vliegwiel),nieuwe bougies en lf.Daarbij komt nog dat het allemaal in het engels is.Ge moet dan telkens geld gaan vragen voor ‘t volgende stukje.Algoed waren het de bougiekabels.Stotterend of inhouden van de huidige motoren is meestal een lekkende egr klep.

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 94)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.