Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › 911 SC
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren geleden door kleinekastenteufel.
-
MakerDiscussie
-
15 december 2019 om 14:17
Hallo,
Ben in het bezit van een 911SC targa bj 1985
Probleem is bij het starten dat hij soms telkens stilvalt na een tijdje.
Bijv als ik start en rijd tot het einde van de straat duw de koppeling in en valt dan stil
terug starten en hij is weg.
Iemand hier ervaring mee of eventueel dit probleem herkent.
Ook hoor ik soms de alternatorriem piepen.
Wat kan er daar aan gedaan worden?Alvast bednakt voor jullie antwoord
Mvg kurt
-
MakerDiscussie
-
In JABBEKE heb je ook M Automotive Engineering, top.
Te vinden op Facebook.Dag PM
De garage is gelegen te Torhout in de Industrielaan 4D
Het is de laatste hangaar als je in de straat rijd.
Kan het ook online vinden.Mvg kurt
Dag Kurt, waar zit die Porsche garage uit Torhout? Ik ben van de buurt en op zoek naar een goeie Porsche garage maar die ken ik niet.
Het gaat idd om een 3.2 Carrera
En het probleem is nog altijd hetzelfde dat hij stilvalt.
Heb een afspraak gemaakt met christans porsche uit torhout.
Hou jullie verder op de hoogte wat het probleem was.
Alvast bedankt voor jullie antwoord!weet er nu eigenlijk al iemand of het een SC is of een 3.2 Carrera
Opmerking is al meermaals gemaakt dat een SC uit 85 niet kan, maar er is geen verduidelijking gekomen waarover het nu gaat.Technische vraag gesteld
er zijn zat mensen die hun tijd namen om suggesties geven, maar wat is nu de bedoeling?
verder zoeken hier naar oplossing?
het zo laten?
of auto ergens binnen steken om het te laten doen?Daarbij, als nieuweling geconfronteerd worden met een forumer die een relatie heeft met een zatte kat…
Je zou voor minder :ass:Kwestie van elkaar wat te leren kennen :happydance: en ja ‘vandamme’ heeft een ruime technische bagage te delen waarvoor dank !
Ik ben kalm, ik zeg gewoon dat het nog zo proper is,
om op je eigen technische topics te reageren,
als anderen de moeite doen om op je vragen antwoorden.Das al.
technische topics die gestart worden en dan niks meer, dat gebeurt hier eerder wel dan niet.
[quote=”vandamme” post=279478]Weer een hit & run van de originele poster.
tis weer te veel gevraagd om eigen topic eens in ‘t oog te houden.[/quote]Dat was hier niet in dit topic.
Als je vragen stelt en mensen geven antwoorden en advies.Dan is de verwachting wel dat je er er iets mee doet en terugkoppelt.
Gewoon vraag stellen en dan laten liggen das een hit N run.Beste,
Weet niet waarom je direct zo reageert?
Dacht dat dit een forum was waarin je alles kon vragen.
En kijken naar mijn post waarin ik iedereen bedank voor hun antwoord.mvg kurt
Weer een hit & run van de originele poster.
tis weer te veel gevraagd om eigen topic eens in ‘t oog te houden.Herkenbaar. Gelukkig is die van mij ouder en nog voorzien van handgas.
Deze zomer blok eruithalen en alles van pakkingen, rubber leidingen, accumulator enz. vervangen..stilstaan is nie goed.
Eker noderne benzine gumt alle injectie componeten op.en ethanol is ook slecht voor alles.
tank shell vpower 98.
zit geen ethanol in
laat een auto geen 4 maand staan met tank benzine.. tenzij je er Stabil in doet en er nog eens goed mee rijdt zodat de stabil in je injectie komt.de mijne ataat nooit langer dan 2 a 3 weken stil. elke maand een verse tank
Ik heb hetzelfde probleem met een SC Targa van 1978 (G15) boite.
Als hij een tijdje heeft stilgestaan, zoals dit nu in deze sombere wintermaanden het geval is en ik wil er een toertje mee gaan rijden (als hij koud is) valt hij regelmatig stil als ik er op het einde van de straat moet stoppen en de koppeling induw. Het start daarna wel terug als ik hem terug start via de contactsleutel. Na een tijdje als hij goed warm is dit al een pak beter. Dit is bijna ook altijd het geval als ik hem in onze garage wil rijden. Onze oprit ligt een beetje met een helling naar boven en daar valt hij ook regelmatig al stil.
Heel af en toe piept hij ook bij het schakelen. Is dit mogelijk de alternatorriem?
Bedankt al voor jullie feedback en mogelijke oplossingenGroeten.
BartSC heeft CIS injectie, daar kunnen een hoop dingen over tijd verkeerd mee gaan.
Maar de primaire troubleshoot begint bij het oplossen van vacuum lekken op je inlaat traject.Nu als je een Carrera 3.2 hebt, kun je ook gelijkaardige problemen hebben als je vacuum lekken hebt.
Er zijn gewoon minder pleken waar je vacuum lekken kan hebben op een 3.2..Als er vacuum lekken zijn krijg je valse lucht die niet langs je meter plaat gaat, en loopt hij arm, en valt uit.
Kleine lekken merk je vooral bij koude motor en bij lagere toerentallen.Heb je dit probleem bij koud en / of warme motor?
waar zit jij ergens?
Heb je al iets van ervaring in auto arbeit?Als je motor normaal blijft draaien bij koud of warm kun je water spuit op je inlaat compomenten spuiten, als de motor op bepaald moment iets anders loopt, an zuigt hij daar het water op, en zit daar dus een vacuum lek.
riem die piept kun je idd een beetje meer spannen.
Als het ene 3.2 is, en het probleem is enkel bij koud of bij warm
Dan zou ik de temperatuur sensor eens uitmeten/vervangen
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.