911 SC ontsteking afstellen

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 SC ontsteking afstellen

• Maker
    Discussie
  • Hoi guys,

Ben hier weeral met een vraag… Nu gaat het over de ontsteking van die 911.

Ik heb de vacuumvervroeging terug aangesloten, en de delco kop vastgezet.

Met een vacuum meter op het inlaatspruitstuk, krijg ik iets te weinig onderdruk: de meter zegt ‘Late ontsteking’.

Ik heb de delco iets (3 mm) verdraaid, en nu staat de meter in het groene deel ‘Normaal’. De vacuumstroom is stabiel, naald staat mooi stil.

Maar ik vroeg me af, om nu even de onsteking precies te zetten, met behulp van mijn stroboscooplamp, waar ik de markeringen kan vinden voor de 5° voor BDP. Op het vliegwiel achteraan staat immers enkel een streepje voor het BDP , maar geen graadverdeling…

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • CO waarde 1.5

lambda 1 – 1.5

injectiedruk op alle leidingen hetzelfde

Wim

Co goed afgesteld. 💡

Ziezo ! streepjes gevonden.

Ik heb alles kunnen afstellen, perfect op 5° zoals in het boekje… 8)

Maar toch vind ik dat die motor niet echt super draait. Stationair zit er precies een brok in zijn keelgat…

Als ik zie hoe mijn 6-cilinder in lijn van mijn Grand cherokee draait, dan is dit dag en nacht verschil.

Gisteren zag ik aan een kruispunt een andere 911 staan, en die stond ook zo onregelmatig te pruttelen…

Is dit misschien zo bij 6 in H ?

OK, thanks

zal vanavond eens wat beter kijken… 😳

Wim

Moet je met een stroboscoop doen waar graden meter op instelbaar is. 💡
              Plus als je goed kijkt op de poelie zie je nog een tweede streepje staan, en dat is de 5 graden.
              Dus als je deze even markeert met een leuk kleurtje kun je hem met de gewone flits stroboscoop ook goed afstellen.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.