911 sc schommelt in toeren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 sc schommelt in toeren

  • Maker
    Discussie
  • Beste,

    Als ik mijn 911 SC 3.0 1979 KOUD start schommelt deze in toeren van 500 naar 1500, na 5min rijden is dit gedaan. Maar bij het afkomen van 2de versnelling naar 1ste versnelling zou hij durven stil vallen. Eenmaal de motor WARM is heb ik geen problemen. Ik ben van start gegaan om het probleem te vinden en het eerste probleem is bij de WUR, als ik de weerstand meet kom ik uit op 31-32 OHM ( dit moet 18-22 OHM zijn als ik mij niet vergis)? kunnen deze getest/ gereviseerd worden bij een bosch specialist?

    Indien dit onderdeel in orde is kan ik mijn zoektocht verder zetten. Als ik iets over het hoofd heb gezien hoor ik het graag.

    Alvast dank.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • 911 sc schommelt in toeren 4 weken 2 dagen geleden

      [quote=”gilles s” post=197836]Als het weer wat meezit ga ik hem eens voltanken en een flesje bardahl injectorcleaner toevoegen, mooi warm rijden en enkele malen vlot optrekken. Als dit niet volstaat, schaf ik mij een benzinedrukmeter aan. Indien er nog tips zijn hoor ik ze graag![/quote]Zo te lezen staat ie lang stil, rijden moet je ermee. Van stil staan krijg je problemen zoals wat je nu hebt.

        Als het weer wat meezit ga ik hem eens voltanken en een flesje bardahl injectorcleaner toevoegen, mooi warm rijden en enkele malen vlot optrekken. Als dit niet volstaat, schaf ik mij een benzinedrukmeter aan. Indien er nog tips zijn hoor ik ze graag!

          [quote=”python” post=194038]Het koud galopperen op stationair komt omdat die te rijk loopt .
          Een WUR is niet goedkoop , om te beginnen moet je de CO eens controleren , mogelijk is na het afstellen hiervan je probleem opgelost .
          Naar gelang jaartal en uitvoering EU/USA zit hier verschil in dus moet je even nakijken wat voor jou past.
          Om te bepalen of de WUR de boosdoener is moet je de benzinedruk in het CIS systeem controleren .[/quote]

          +1 voor python.

          Slecht werkende injectors kunnen het ook zijn. benzinedruk meten is weten 🙂

            Neen, de kostprijs weet ik niet. Ik had zoveel te vragen, dat ik dat vergeten te vragen ben.

              dat is interessant! Ik ga ook regelmatig naar jomaparts, hebben ze ook gezegd wat de kostprijs is van een revisie?

                Omdat ik ook problemen heb met de warmdraairegelaar (WUR) van mijn Porsche 911 2.7 bj 1976 heb ik vandaag contact opgenomen met RS motors in Ingelmunster om een nieuwe te bestellen. Daar zei men mij dat deze nieuw niet meer te krijgen was, en dat ik best eens contact moest opnemen met Joma Parts. Daar vernam ik ook dat deze niet meer nieuw te krijgen is, maar … Je kan er wel de defecte binnenbrengen en deze zal hersteld worden. Mss een tip voor Porschisten uit West- en Oost Vlaanderen.

                  Lijkt mij een zeer goed plan :up:
                  Is dus wel een ritje van een paar honderd Km hé !
                  Gaat anders niet veel uithalen vrees ik :think:

                    Ik heb er al een fles ingegoten, maar ik heb deze wel niet meteen half leeg gereden. Zou ik dit nog eens proberen en meteen gaan rijden?

                      Gooi er eens injector-reiniger in voor je van alles gaat proberen. Tank vol, injectorreiniger erbij en meteen half leegrijden. Dan weer voltanken en kijken of je verschil merkt. Soms gummen de injectors dicht.

                        Alvast dank voor jullie snelle reacties! Ik zal eerst nog eens de benzinedruk meten vooraleer ik de WUR vervang/reviseer.

                        Jan

                          Ik heb mijn WUR laten reviseren bij Bassant Classic in Nederland. Zij voeren eerst een test uit of er wel degelijk een probleem mee is. Hier krijg je dan een rapport van. Uit dit rapport bleek bij mij dat de wagen slecht draaide als de motor warm is. Je krijgt er ook 2 jaar garantie op. Zij maken de WUR wel regelbaar die je zelf nadien kan afregelen op de wagen zelf.

                            Ik heb een tijdje geleden een draadje gestart over mijn WUR problemen, https://porscheforum.be/forum/4-911/123531-probleem-oplossend-denken-cis-k-jetronic Check zeker ook eens of je nergens geen vacuum lekken in je systeem hebt?
                            Zoals Pyton al aangaf, stukken gaan vervangen zonder eerst vast te stellen wat nu werkelijk het probleem is, kan een zeer dure aangelegenheid worden.

                            Succes…

                              Het koud galopperen op stationair komt omdat die te rijk loopt .
                              Een WUR is niet goedkoop , om te beginnen moet je de CO eens controleren , mogelijk is na het afstellen hiervan je probleem opgelost .
                              Naar gelang jaartal en uitvoering EU/USA zit hier verschil in dus moet je even nakijken wat voor jou past.
                              Om te bepalen of de WUR de boosdoener is moet je de benzinedruk in het CIS systeem controleren .

                                Dit is zeker de WUR, deze is te herstellen.
                                Er zijn verschillende modellen dus goed kijken indien je een nieuwe zou kopen.
                                Bij een Bosch center fluiten hun oren als je met deze zaken af komt, ergens in Den Haag in NL zit er iemand die dat kan herstellen. Even op googelen 😉

                                Nog wat info is hier te vinden

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.