911 SC van de voormalige rijkswacht …

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 SC van de voormalige rijkswacht …

• Maker
    Discussie

• frans
    Deelnemer

Hé jongens,

Ik vroeg me af of jullie weten wat er gebeurd is met de porsches 911 die in de jaren ’70 aan de toenmalige rijkswacht toebehoorden.

Mijn zoon heeft grondig naar de porsche van mijn kameraad gekeken en naast het serieuze mankement aan de remmen en remleidingen heeft hij ook nog een sterk vermoeden dat dit een voormalige rijkswacht porsche betreft…

Er zijn nogal wat sporen van oranje terug te vinden op gekende plaatsen … :mrgreen:

Vermoedelijk gaat het hier om een exemplaar met een paar miljard km…

Heeft iemand daar meer info over ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
      • Jammer dat hij niet gerestaureerd is naar rijkswachtstaat als het een belgische is. Ik zoek er een om terug in originele rijkswachtstaat te zetten maar vind er geen. Wie weet, mocht die van je vriend te koop komen, wil je het mij laten weten? Dank bij voorbaat

vriend van mij heeft er ene, is wel gerestaureerd naar niet rijkswachtstaat, moet is vragen of hij be of nl is, maar ik dacht be

Stond in het automuseum begin dit jaar.

Attachments:
            • IMG_0117.JPG
            • IMG_0117_2013-11-29.JPG

Hier een afbeelding van de originele die in de galerij staat van D’ieteren.

Attachments:
              • 20130118_163208.jpg

De auto’s worden ook voornamelijk ingezet voor activiteiten zoals op bijgaand filmpje.

Klik hier

Dit was tijdens de Vet Cool Man dag 2012. Dit is een jaarlijks terugkerend feest waarbij chronisch zieke kinderen even een dagje erop uit gaan.

Zien er heel knappe restoraties uit! 😯 Zeker met de juiste chassisnummers en dergelijke. Respect! Maar toch zou ik er nog niet dood in gezien willen worden. Het is en blijft een “wouten”bak. 🙄 😆

@Bart, het Korps Landelijke Politie Diensten wordt niet afgeschaft als zodanig maar is per 1 januari 2013 opgegaan in de Nationale Politie met als naam Landelijke Eenheid. Hun werkwijze en taken zijn gelijk gebleven.

Voor de KLPD tijd was de naam Rijkspolitie en reden ze idd met Porsche. Hun werkterrein was de snelweg en stonden bekend om hun opvoedende adviezen aan automobilisten ipv bonnen schrijven. Ze zijn begonnen met de 356 en gestopt met de 964 Cabrio. Dat zal dus ergens begin/medio jaren 90 zijn geweest.

Vele ex politie Porsches zijn na hun diensttijd terug gebouwd naar particuliere versies. Nu is er een trend om deze auto’s op te sporen en weer om terug te brengen in hun originele staat. Er zijn nu al diverse exemplaren weer rijklaar.

Willem ik zou graag dat boek eens inkijken 😳 😉
                      Al was het maar van ver ,er moet een schat aan informatie instaan .
                      Pure nostalgie ,spijtig dat het klpd wordt afgeschaft ! of heb ik het mis .

@Peter993, op het PFNL loopt een heel draadje over het terug brengen van een Targa naar een rijkspolitie uitvoering.

Klik hier

Wellicht kan je via Alex 10.12 e.e.a. achterhalen. Als je geen zin hebt op het NL PF in te loggen stuur dan per PM even je e-mail dan stuur ik het wel door naar Alex 10.12 op het PFNL

Niet iedereen wil zijn chassisnummer zomaar op het net gooien . 😉

Weet ik, al helemaal uitgelezen :-). Staan echter geen chassisnummers in. Toch bedankt voor de mededeling.

In het januari nummer van het magazine Porsche Scene Live Klik staat er een reportage over de Politiewagens .

Sommigen wouldn’t touch it with a stick, anderen zouden er ook wel eens kunnen naar op zoek zijn. Misschien beter de vraag stellen op PF.NL?
                                Ik kan me voorstellen dat Nederlanders eerder geïnteresseerd zullen zijn dan Belgen.

weet er iemand iets meer ivm chassisnummers van NEDERLANDSE Rijkspolitie Porsches? Meerbepaald deze van 1976? Is daar vraag naar, ook al zijn deze “in burger” gezet?

De collectie van Mahy staat nu zowel in Autoworld als in Leuze:

Welcome To Mahymobiles

De tentoonstelling in Leuze kan met gids worden bezocht. Ongelooflijk wat daar allemaal bij elkaar staat.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.