911 Soft(window) targa 1968

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911 Soft(window) targa 1968

• Maker
    Discussie

• Cab2S
    Deelnemer

Hallo allen, een vriend heeft zijn oog laten vallen op deze toch wel zeldzame 911 uit 1968 met softwindow targa-dak. Het zou hier over een type T gaan met optiepakket ‘S’ met o.a. Fuchsvelgen, een extra teller op dashboard , … . De wagen zou (weliswaar gerestaureerd) in goede en mooie staat verkeren zowel technisch als qua uiterlijk. Wel meldt de verkoper dat de spatie tussen de deuren en de carrosserie voor-en achteraan verschillen doordat een targa na verloop van jaren een beetje gaat ‘open’ staan. Wat zijn echter de toleranties hiervoor?
      Zijn hier mensen die over dit type wagen meer weten?

http://fr.autoscout24.be/Details.aspx?i … 40&asrc=pl

Thanks
      P.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • Allemaal alvast dank voor de reply’s! Ik maak het wel over …
        8)

[quote=”WB”:10mggx9b][quote=”ferdy”:10mggx9b][quote=”WB”:10mggx9b]Dat antwoord van Ferdy noem ik nu es duidelijk se……….:-) )
          (nu nog de reden waarom…)?[/quote]
          Ga eens kijken, je zal het vlug begrepen hebben !!!!

Ik noem dit overgeprijsde opgemaakte vrakken, is dit duidelijk genoeg !![/quote]

hoho, niet boos worden, kvond het n grappig antwoord…..[/quote]

Kwou alleen maar duidelijk maken dat ik daar NOOIT een wagen zou kopen en ik zou het spijtig vinden dat iemand zich daar zou “laten vangen” !!

WB

[quote=”ferdy”:2tjh6wjb][quote=”WB”:2tjh6wjb]Dat antwoord van Ferdy noem ik nu es duidelijk se……….:-) )

Ik noem dit overgeprijsde opgemaakte vrakken, is dit duidelijk genoeg !![/quote]

hoho, niet boos worden, kvond het n grappig antwoord…..

Bij de targa van mn vader zit er zeker niet zo’n grote opening tussen de deuren en carroserie…

En als die oranje soft-window helemaal gerestaureerd zou zijn, waarom zit dan het voorste rubber boven de bumper er zo lelijk in? 😕

Oeps, zie net dat het een 912 is….

Misschien ook eens naar [size=150:2vgg6yux]DEZE[/size] gaan kijken ?
                  Veel lagere prijs en een eerlijkere wagen, denk ik.
                  Kan je de rest van het budget nog gebruiken om hem in orde te zetten.

Is wel zo dat die oude targa’s gaan “leven” en dat die spaties groter worden.
                  Daardoor ook veel wind lawaai tijdens het rijden.

[quote=”WB”:21jv6iem]Dat antwoord van Ferdy noem ik nu es duidelijk se……….:-) )

Ik noem dit overgeprijsde opgemaakte vrakken, is dit duidelijk genoeg !!

WB

Dat antwoord van Ferdy noem ik nu es duidelijk se……….:-) )
                      (nu nog de reden waarom…)?

Hey Pascal, dat van die tolerantie aan de deuren is me idd ooit bevestigd door een gerenomeerd Porsche mechanieker… hoeveel die maximaal bedraagt weet ik echter niet, ik kan het de man helaas ook niet meer vragen aangezien hij niet meer onder de levenden is.

Wat ik altijd frapant vond is dat de wagen niet ging doorhangen maar net opgespannen in een boog ging staan na enkele jaren.

Ik heb hem dat ooit op vraag van een klant zien oplossen op een volgens mij niet al te katholieke manier, maar hij liet me toen prompt een boek van porsche zien waarin deze manier beschreven werd….

Het was een garageboek van Porsche zelf.

Wat deze wagen betreft, ik vind het een stevige prijs, maar als de restauratie goed uitgevoerd is zeker te verantwoorden.
                        Is er historie en een fotoboek van de restauratie ?

WEGBLIJVEN, je kan niet hard genoeg gaan lopen !!!!!!

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.