Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › 911 Turbo 996 of GT3 996
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 4 maanden geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
21 september 2010 om 23:03
Hallo,
Ik ben aan het uitkijken voor een 911 Turbo 996 of GT3 996.
Is er iemand die mij tips wilt geven? Waar moet ik op letten bij aankop van een 2de hands Porsche?
Ik twijfel nog tussen bovenstaande 2 modellen. De GT3 is natuurlijk het sportiefste maar ik heb absoluut nog geen ervaring met Porsche dus misschien is een GT3 geen evidente keuze.
Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt,
Brecht -
MakerDiscussie
-
Alles valt of staat met het onderhoud, dus zorg gewoon dat dit goed gedocumenteerd is. Er zijn hier heel wat leden die met oudere wagens rijden zonder problemen. Met recentere wagens kan je even goed problemen hebben.
Bedankt voor alle reacties!
Nog een vraagje, is het riscant om een 2de hands porsche aan te kopen van ongeveer 10 jaar oud of zou ik beter uitkijken naar een minder oud model?
Uiteraard zijn de km belangrijk maar een Porsche van 10 jaar oud met “slechts” 50.000 km is en blijft een wagen van 10 jaar, niet?ge zou me moeten zien rijden hier aan de kust 😉
dat zijn andere snelheden dan in de limburg
het is hier nog zo bergachtig niet (drempels)en weet de vogelkooitjes beter staan
veel opener vlaktes en minder bebouwing dus ideaal voor mijn RS
Ik ben volledig akkoord met de Mich maar ik weet wel dat een GT3 verslavend werkt rijplezier met hopen maar je moet weten wat waar wanneer je kan profiteren van de capaciteiten van de GT3
comfort en snelheid=turbo
rijplezier en sportiviteit =GT3(rs)brunogt3rsgen2 schrijft:
oei eerste porsche GT3RS en ik leef nog 😆
ne gt3 natuurlijk 😉Gij zijt ne rustige chaffeur 😉
MichM3 zegt het juist. Rauw of beschaafd 💡wat de Porsche-rijschool betreft (van Porsche zelf dan wel te verstaan), dat vind ik persoonlijk nog altijd één van de grootste marketingblunders die er zijn. Toen ik destijds informeerde via Drogenbos, kreeg ik te horen dat je enkel mocht inschrijven als je een nieuwe gekocht had!!! 👿 Dan sta je daar met je okkazie die meer kost dan een nieuwe Boxster, en mag je niet eens inschrijven… Dat vond ik er echt over…
Maar goed, en zijn genoeg andere alternatieven, zowel om met je eigen wagen te rijden, als met een wagen van de school… in sommige gevallen zelfs met een Porsche! Eens wat Googelen zal snel wat resultaat opleveren, al moet ik wel toegeven dat een mondje Frans of Duits spreken soms helpt, want het aanbod van gevorderde rijopleidingen met een Porsche van de school uit over de grens is een veelvoud van wat je hier vindt in Belgenlandje… Maar doorgaans wel steeds de moeite waard!!
Anoniem22 september 2010 om 23:09Brecht succes met je zoektocht!
Misschien Uw beweegredenen verduidelijken, maakt antwoorden makkelijker 😉
Sluit mij aan bij Mich.
porschky schrijft:
…
Of met andere woorden: ken uzelf! 😉
Yep 😉
turbo is een zéér snelle, bruikbare wagen in bijna alle omstandigheden… de 4wd houdt ‘m ook mooi binnen de lijntjes. ‘t Is een machtige machine!!! en wat een power!!!
de gt3 is een héél sportieve wagen. veel rauwer dan de turbo, maar ook trager in dagelijks verkeer.
Volgens mij hangt het af van hoe je de gt3 gaat gebruiken. Overweeg je een GT3 touring of een GT3 Club Sport? Als het is om straat mee te rijden dan denk ik dat je aan de turbo veel meer fun gaat hebben.
Koop je echter de GT3 Club Sport en plan je occasioneel een trackday dan ga je echt wel plezier hebben van je GT3.Ik denk dat turbo sowieso de beste keus is als eerste… je gaat overdonderd zijn van de power. Pas later ga je het idee “GT3” beter kunnen plaatsen en je kan dan nog steeds wisselen.
brunogt3rsgen2 schrijft:
oei eerste porsche GT3RS en ik leef nog 😆
ne gt3 natuurlijk 😉haha I agree!
da’s smaak en goesting é ne GT3 of een Turbo, tzijn alle2 bij de rapste en ge valt blijkbaar op een spoiler dus op dat vlak zit je bij de 2 goed…
wat betreft welke kosten te verwachten op welke kms kan ik u niet verder helpen Brecht. Gewoon als je gaat, gelden de zelfde regels als bij een andere auto, neem iemand mee die er iets van kent, rij er eens mee (en rijden zoals het hoort, niet es tot eind straat en terug), kijk er es langs om te zien welke delen herspoten zijn en welke delen geblutst zijn etc.
succes!
oei eerste porsche GT3RS en ik leef nog 😆
ne gt3 natuurlijk 😉Ja als instap Porsche, waarom geen 4S ? Is er een reden waarom je die niet bekijkt ? 😀
Turbo zonder twijfel. Ik ben lang aan het twijfelen geweest en nu nog spijt van dat ik destijds een 996 4S heb gekocht i.p.v. een 996 turbo. Als ik nog een 911-model aankoop is het zonder twijfel een turbo. Wat PK’s betreft, de 325PK’s die ik nu heb zijn plezant maar ze “bijten” niet. Na een paar maanden zijt ge het dan ook gewoon en is er geen “fun” meer aan. Dat zal met een turbo misschien ook wel zijn, alleen zal het iets langer duren voor je het “gewoon bent. Een GT3 vind ik ook prachtig maar voor elke dag te gebruiken ❓ Beiden in de garage en een mens kan niet gelukkiger meer zijn 😆
Wil er voorzichtig op wijzen dat “de rijder”, “zijn verstand”, “de held uithangen”, “verstandige rijder”, “een dommerik”, “niet meer op men poten staan”, “van den drank”, …
Zéér subjectieve begrippen zijn.
Misschien moet dit onderwerp dan maar verplaatst worden naar “ZEVERHOEKJE”, en… dat is ook subjectief.
🙄 😈 🙄
porschky schrijft:
ik begrijp de reactie, doch uiteindelijk maakt de rijder… of zijn ‘verstand’… toch nog het verschil. Mijn eerste moto was een ZZR1100: de eerste moto die 300km/u deed. Iedereen zei dat ik geen twee maanden meer ging leven. Maar ik ben met een enorm ontzag op die moto gestapt, en wist dat ik veeeel te leren had. En heb ook heel wat rijvaardigheidscursussen op circuit gevolgd. Wie heb ik allemaal zware ongelukken zien doen met dergelijke zware moto’s? Mijn kennissen die eerst met een MBX50cc de held uitgehangen hadden, of een Walter Wolf 250cc… en daarom dachten dat ze echt konden rijden. En dat ook dan meteen eens geprobeerd hebben met hun zware machine… met soms minder mooie gevolgen.
Ik denk dat een verstandige rijder in een 996 turbo minder risico loopt, ook door wat de wagen aankan en eventueel nog van kleine stommiteiten kan rechttrekken, dan een dommerik in een oud aftands GTI’tje, die overal met gierende banden indruk wil maken…
Of met andere woorden: ken uzelf! 😉
Voila dit kan ik enkel beamen…
moto: mijn eerste moto aan men 23 was een suzuki GSXR600, een ‘racebananne’, een snelle moto, en sindsien enkel snelle motoren gehad, geen enkel ongeval (hout vasthouden), behalve een schuiver op circuit in spanje id regen. Op een zwaar ongeval met nen brommer aan men 17 na dus niets met power of geen power te maken.
auto: al altijd ne zware voet gehad, regelmatig met zwaardere auto’s gereden (niet eigen) cayenne, 530d, 325i etc en het enigste waar ik nu en dan nen duw mee zette was met men golfke tdi en dit was enkel omdat ik niet meer op men poten kon staan van den drank… nu als eerste sportwagen ne GT3 gekocht op men 27 en blabla…
wat ik maar wil zeggen, de ene persoon is de andere niet, en tis niet omdat hij kijkt voor ne GT3 of nen Turbo dat hij tot nu toe enkel met ne Renault Twingo 1.2 gereden heeft é…
voila 😆
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.