Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › 911 versus 928
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 6 maanden geleden door svandamme.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”MRD-Porsche”:2xh1x9nf]Porsche bouwt tegenwoordig ook de 911 die watergekoeld zijn Yvan…
De 911 heeft tegenwoordig boel power, waardoor een luchtgekoelde motor teveel aandacht vraagt. Hele fijne koelribben wat je met gietwerk heel moeilijk krijgt en je zit vervolgens aan de max wat de omgevings lucht vanuit de koelribben aan warmte kan opnemen. Daarom krijg je heel fijn gietwerk wat flink geld gaat kosten. Als een luchtgekoelde motor te hard wordt belast en daarna heel rustig mee wordt gereden koelt de zaak teveel af waardoor de koppen of wat anders te snel gaat krimpen en draait de zaak kapot. Bij een watergekoelde is dat niet zo, want er wordt constant warm water rond gepompt van 80-90 graden.[/quote]je refereerd op de headstuds, die indien staal, anders krimpen dan de alu cyllinders en dan kapot trekken, das opzich op telossen met dilivar studsen dat heeft Porsche dan ook later gedaan, opzich geen onoverkomelijk probleem
er zijn zat luchtgekoelde motoren met 3-400 pk die evengoed betrouwbaar zijn…
maar wel waar dat luchtgekoeld duurder is in productiehet grootste probleem echter is emissies, luchtgekoelde motoren werken op een groter bereik van temperaturen, en dat maakt ze moeilijk om de huidige emissie normen te halen… en daarom hebben 911’s nu waterpompers ipv luchtkoeling…
Man man man, daar kan ik ook woest van worden!
ALLES waar de Porsche badge op prijkt is een ECHTE Porsche, of wat had je gedacht!
Zelfs een Audi RS2 is voor mij een halve Porsche!SidewindR. 😉
PS: dat zou ik nu nog eens leuk vinden zie, een RS2 die aan een van de ritten meedoet 💡
[quote=”yabba944″:isdtipie]da’s zowat de eerste die ik tegenkom die met die AUDI/GEEN ECHTE PORSCHE verhalen afkomt, en die zelf wel een Porsche heeft. [/quote]
Moet je maar niet op het porshceforum.nl komen.
Daar worden deze verwijten meermaalsper week gegooid.
Een paar dagen geleden nog tegen meMijnreactie op een forummer die een witte Cayman had gezien met Martinistriping en vermelde dat je deze strping niet elke dag ziet schreef ik (daar de 951 Martini hier in de garage staat en ik dus elke dag deze striping zie)
[quote=”ik”:isdtipie]Nouw 🙄 Toch wel hoor 😈 😉 [/quote][quote=”andere forummer en ex 993 rijder en nu wel Audi (S4) “:isdtipie]D.D bedoelt op een echte Porsche.[/quote]
Zie HIER voor het hele verhaal dat zoals eerder vermeld zéér regelmatig daar voorkomt
da’s zowat de eerste die ik tegenkom die met die AUDI/GEEN ECHTE PORSCHE verhalen afkomt, en die zelf wel een Porsche heeft. Meestal vraag ik dan wat voor model 911 ze hebben. Stokt het gesprek meestal al snel 😈 . Ikzelf heb nu een witte 944 atmosferisch en een zwarte 944 Turbo, Heb vroeger een 924, een 924S , een 928 5.0 gehad en enkele keren een elfje, maar eerlijk, de 944 Turbo is voor mij de favoriet op rijgebied, en mijn white lady kan ik ook niet wegdoen , zij het uit sentimentele redenen. En dat het geen “echte” Porsche zou zijn laat me koud, ik weet immers dat er al lang geen 911, Cayenne, Cayman, of Boxster meer zou bestaan zonder de 924/944/951 reeksen die Porsche doorheen moeilijke tijden geholpen heeft. Trouwens, menig elfje heeft zich al eens vergist in dat simpele zwarte kontje.
Porsche is en blijft Porsche, ik heb eens een paar keer een uitstapje gewaagd (308 GTB, Esprit en dan weet je meteen waar het verschil zit)inderdaad er zijn verschillende motor types in de 928 heb er maar de dikste bij gezet de gegevens van alle porsches kon ik 123 niet zo snel vinden vandaar de tabel en de fiscale pk zal je wel ergens op het net kunnen vinden
en inderdaad als ze 25 jaar zijn dan worden ze lekker goedkoop 😆
Het aantal fiscale PK’s heeft voor de BIV GEEN belang als het vermogen boven de 155kW is wat op de oudste modellen na voor elke Porsche geld.
De wegentaks is dan wel volgens de fiscale PK’sDoch niet van toepassing als de wagen ouder dan 25 jaar is 😉
Naar mijn mening heeft een 928S 5.0 24pk
Dus : € 2046.92 iets minder zou ik zeggen 😉
Maar ik ga voor het model ’82 dat scheelt een slok op de borrel !!12 pk 403,52
13 pk 478,63
14 pk 553,87
15 pk 629,24
16 pk 824,21
17 pk 1019,17
18 pk 1214,27
19 pk 1408,97
20 pk 1604,06boven de 20 pk is de globale belasting vastgesteld op 1604,06
plus 87,52 euro per pkdeze gegevens zijn voor benzine motoren
een cayenne is een 4,5 en heeft 22 pk
een 5,7 is 27 pk
dat zou dus voor een 5,7
2216,700 euro bedragendus das al aardig wat verkeersbelasting he 😳
Wat is de wegentaks eigenlijk ? Over hoeveel fiscale PK’s spreken we hier ?
BIV is gelijk aan die van een 911, val je toch mee in de hoogste categorie…
een 928 is een echte porsche maar voor velen is de wegentaks oen de BIV onbetaalbaar vandaar dat sommiggen misschien wel als geen echte porsche aanzien wordt
het is een beest en het blijft een beest
en als de prijzen zo blijven gaan zal het op termijn nog een dure bak worden
kijk maar eens wat die duitsers vragen voor een gts 🙄
Jammer dat dit op een PORSCHE FORUM gezegd wordt, DAT is een steek in het hart!
ik vind de 928 een prachtige wagen en zeker een echte Porsche.
😉groeten
Anoniem5 december 2006 om 00:30[quote=”ferdy”:28qw3gj7][quote=”Bjorn”:28qw3gj7]Hoe meer ik kijk naar een 928 , hoe meer goesting ik krijg om mijn 911 te ruilen voor een 928. Wat denken jullie ?En wat zijn de voor of nadelen van een 928 ? 🙄 [/quote]
Dit is een regelrechte steek in het HART, een watergekoelde 928 heeft niets te maken met een aircooled 911.
Wat mij betreft is er geen vergelijk, zelf de naam PORSCHE niet waard, laat staan AUDI
Yvan
😉 [/quote]
Slik 😡 Dat is een belediging aan het adres van heel veel porsche fans ! Die uitspraak is zelfs niet geldig voor een 924.
De enigste reden dat ik nog geen 928 heb gehad is de wegentaks, anders had ik er zeker en vast al ooit eentje gehad, en misschien nog altijd gehad. Een 928 staat trouwens op mijn verlanglijstje (samen met een 944 turbo, een 968 en een Cayenne…oei…zijn dat dan ook geen Porsches ?)Trouwens al eens gekenen naar de prijzen van 928’ers in Duitsland ? Meestal een indicatie van wat hier zal gebeuren met de prijzen in de nabije toekomst. Blijkbaar zijn er heel wat Duitsers die hoge prijzen betalen voor 928’ers…
[quote=”stefx911″:1dsejqxe]
Nadelen van een 928 tov een 911:
Verbruik
Wegentaks
Waardebehoud
onderhoud
[/quote]dat verbruik hangt echt af van uw rijstijl, ik weet zeker dat hij minder verbruikt dan sommige elfjes
de wegentaks voor een oldtimer is hetzelfde
waardebehoud, de oude modellen zijn serieus gestegen sinds ze oldtimer zijn en ze blijven heel stabiel
het onderhoud is hetzelfde + dat de motor zelfs sterker is dan de 911 want 500.000 km is geen probleem zonder dat de motor open moet, juist dat de stukken iets duurder zijn
Die foto ken ik al langer , maar ik vrees dat het bij een gerucht blijft.
Net zoals die nieuwe 914[quote=”Bjorn”:2o2xr8ct]
Het gerucht gaat de ronde in Stutgart dat de 928 een opvolger krijgt.Hier het bewijs;
http://www.autoblog.nl/archive/2006/02/ … orsche_928 [/quote]
[size=200:2o2xr8ct]LEKKERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/size]
😯
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.