911R (991gt3 met handgeschakelde versnellingsbak)

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 911R (991gt3 met handgeschakelde versnellingsbak)

• Maker
    Discussie

• deepee
    Deelnemer

Porsche zwicht voor de wens van zijn klanten. De Duitsers presenteren volgend jaar de 911R, een gelimiteerde GT3-variant die vaarwel zegt aan de PDK en plaats maakt voor een handbak.

Hoeveel exemplaren er precies op de markt verschijnen, staat nog niet helemaal vast. Geschat wordt op een oplage van 600 tot 800 wagens, waarmee de 911R (zoals het beestje zal heten) een exclusief ding blijft. Een 3,8 of 4,0 liter zescilinder uit de GT3 of GT3 RS voorziet de Porsche van de nodige pk’s.

De naam van de nieuwste telg werd uiteraard niet lukraak gekozen. In 1967 scheurde er al een 911R als heer en meester over de circuits. De nieuwe versie ziet het levenslicht naar alle waarschijnlijkheid eind volgend jaar, als modeljaar 2017. Daarmee weten we dus meteen hoe de 50ste verjaardag van die legendarische racewagen gevierd zal worden.

Hoewel er nog geen foto’s bekend zijn, zullen de looks vergelijkbaar zijn met die van de GT3. De markante spoilers laat Porsche echter links liggen en het interieur wordt er eentje in retro-stijl. Bovendien zouden heel wat onderdelen lichter worden gemaakt. Laaiend onderhuids, gemanierd aan de buitenkant, zeg maar.

Zij die zich met fonkelende ogen naar de dealer willen reppen, zijn er helaas aan voor de moeite. Alle exemplaren blijken reeds de deur uit.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 163)
      • 911rTAG.jpg

991Rblck.jpg

991Rspeedyellow.jpg

[quote=”Rufie” post=246147]Doe mij maar de CGT.
                  Nog net iets exclusiever.[/quote]Idem hier. De R is wel even exclusief maar voor de man in de straat blijft het een gewone 911. Of erger nog een getunde 911. Strepen over een wagen kleven is synoniem voor tuning van en voor rijke jongens zonder smaakgevoel. Enkel de echte porschebelievers herkennen onmiddellijk dat het een R is. Voor mij blijft het een uitgemolken model uit de eerste generatie 991. En als je ziet wat dat de prijzen van “nieuwe 991 GT3RS modellen al aan het zakken zijn -de hype is over- dan vrees ik dat de R niet zo een goede investering – belegging is. Wat een CGT zeker wel is.

Idem met de endurance racing edition. Voor de prijzen die vandaag gevraagd worden koop je een 991 carrara 4 GTS full option. Mijn keuze zou snel gemaakt zijn. Want buiten de weeral stickers op de wagen blijft het een 991 met enkele opties op. Ze blijven dan ook overal te koop staan. En zo zijn er nog wel enkele Porsche reeksen die ze nu overal proberen te verpatsen. Maar allemaal blijven ze staan.

schmee150.jpg

Ohja Wout_RS … in die kleurstelling kan hij mij ook met de strepen bekoren … da’s wel degelijk de juiste balans tussen sportief en elegant …

Steve McQueen tribute van de R. Op 8 februari wordt deze in Parijs geveild door Sotheby’s.

Geef mij deze maar

Voor mij de RRRRRRR, maar in dit kleurke :popcorn: :popcorn: :popcorn:

IMG_0271.JPG

Doe mij maar de CGT.
                              Nog net iets exclusiever.

Totaal niet moeilijk. Voor mij die witte, dan die groene strepen eraf, en klaar …

we zullen de keuze ietsje moeilijker maken … kostprijs min of meer vergelijkbaar.

cgt911r.jpg

Voor mij die felgroene zonder de strepen ! Prachtig !

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 163)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.