911s 2.7 1976

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911s 2.7 1976

• Maker
    Discussie
  • ik heb een vraag mbt een tot gebruikte versnellingsbak :
    als je een gedemonteerde bak hebt kun je dan testen of hij goed schakelt,en of de sychromeshen nog goed zijn?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • is er iemand die mij kan vertellen of het E.R.G. systeem welke op een californische uitvoering 2.7 1976 zit zonder problemen kan laten vervallen dmv demontage en de aansluitingen op de vacuumkamer af te blinden

Wim

Als hij nagekeken moet worden, dan helaas uit elkaar.
        Maar als er niks van slijpsel of stukjes inzitten kun je de gok wagen.
        En om de bak er later weer van onder te halen is ook maar een klus van ruim een half uurtje. 💡

[quote=”cabrio wim”:2n75vnkq]Helaas niet mogelijk.
          Synchroon ringen dienen ervoor om de tandwielen gelijk matig te laten draaien bij schakelen, en dit is alleen mogelijk tijdens rijden. 💡
          Maar als de bak er toch uit ligt, zou ik hem gelijk na laten kijken.
          Heb je de olie al af getapt, en zo nee doe dit even en kijk of er slijpsel inzit of eventuele stukje van de Hundezhänen, kun je ook al een indicatie krijgen van de synchroon ringen. 💡 [/quote]
          Als de bak nagekeken wordt moet hij dan helemaal gedemonteerd worden ❓ in de olie zit zeer weinig slijpsel geen stukjes van de hundezaenen te vinden 😀

Wim

Helaas niet mogelijk.
            Synchroon ringen dienen ervoor om de tandwielen gelijk matig te laten draaien bij schakelen, en dit is alleen mogelijk tijdens rijden. 💡
            Maar als de bak er toch uit ligt, zou ik hem gelijk na laten kijken.
            Heb je de olie al af getapt, en zo nee doe dit even en kijk of er slijpsel inzit of eventuele stukje van de Hundezhänen, kun je ook al een indicatie krijgen van de synchroon ringen. 💡

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.