911SC: Remmen upgrade

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911SC: Remmen upgrade

  • Maker
    Discussie
  • Tijdens mijn exploten op het circuit heb ik gemerkt dat de remmen van mijn SC na verloop van tijd (ja ok, ik heb ongeveer 2 uur aan n stuk aant doorknallen geweest, maar toch…) onvoldoende remkracht boden.

    Bovendien zouden ze iets harder mogen bijten zodat ik wat later kan remmen en langs de binnenbocht voorbij stekende boxsters te snel af kan zijn 😀

    De vraag is dus:

    welke mogelijkheden zijn er om wat meer ‘duurzame’ remkracht op mijn SC te vijzen. Dit ook graag zonder een aantal van mijn vitale organen te moeten verkopen om het te kunnen financieren 😉 :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Ben ik volledig mee akoord met uw uitleg.

      Remolie staat ook op maximum met nieuwe blokken er onder.

      Ik weet best wel wat ik doe hoor,onderhoud namelijk vrachtwagens,ja ik weet het die hebben geen remolie.Toch bedankt voor de info. 😀

      Echt wijzer word je hier niet van op dit forum. 8)

      Anoniem

        the cool lightman schrijft:

        om de remklauwpistons terug te duwen je moet enkel de ontluchtingschroeven een beetje los draaien en ze gaan van zelf terug.
        Plaats wel een darmpje hierop om de olie die er uit komt op te vangen anders kan dit nogal een smerig boeltje worden 🙁 💡

        Lightman
        Ik denk niet dat het de normale manier van werken is voor het terug indrukken van de remcilinders, er bestaat immers kans dat er lucht in het remsysteem komt.
        Check zeker uw remolie peil ook een keer. Veel zal er niet verloren zijn denk ik. maar wanneer uw nieuwe remblokken beginnen dunner worden zal uw remolie peil nog verder zakken doordat de remcilinders terug verder open komen wat kan resulteren in een te laag oliepeil. Met nieuwe remblokken rondom moet het remolie peil op max staan.

          Klaar is kees 8)

          Heb ze dan maar vervangen op eigen risico,was geen probleem het ging zelf nog vlotter dan op een andere wagen want je moet niet eens de klauwen demonteren.
          De slijtindicators heb ik ook vervangen en de melding op het daschbord ging van zelf uit,deze waren niet echt aan vervanging toe maar als je deze losmaakt remblokken probeert te halen zijn ze nogal snel stuk vandaar.

          Dus geen computer komt er aan te pas om de remklauwpistons terug te duwen je moet enkel de ontluchtingschroeven een beetje los draaien en ze gaan van zelf terug.
          Plaats wel een darmpje hierop om de olie die er uit komt op te vangen anders kan dit nogal een smerig boeltje worden 🙁 💡

            toen ik destijds mijn 964 kocht bij een OPC, had hij net 120.000 km, en zei de garage dat net een groot onderhoud door hen gegeven was voor de verkoop, en alles in orde was. En dat ik tegen de 130.000 op onderhoud moest komen…

            Tegen ongeveer 126.000 km beginnen plots de remmen een tenenkrullend geknars van metaal op metaal te maken. Gezien de problemen die ik, zoals de meesten wel weten, toen al gehad had met die garage, ging ik naar een andere garage. Groot was de verbazing dat ik mijn remschijven eigenlijk al aan het beschadigen was met remblokken die helemaal weg waren… en toch had ik geen indicatie van slijtage gehad!? Wat bleek? De contacten om die slijtagewaarschuwing te geven waren afgekoppeld! En nee, het was zeker geen ongelukje, want de contactpunten waren mooi met een krimphoesje afgekoppeld! Men wou dus duidelijk de remblokken niet meer op eigen kosten vervangen voor de verkoop, maar hoopte dat ik nog wel een 10.000 kilometer zou kunnen rijden hebben, en ze dan op mijn kosten zou mogen vervangen hebben… Zielig, niet…?

              the cool lightman schrijft:

              HALLO is hier iemand die wat meer info weet, over de remmen voor een 997 turbo.Ik ga deze zelf plaatsen maar laatst zie iemand tegen mij dat de remklauwen met een programma van porsche zelf moeten terug gezet worden.Klopt dit ❓ Ik betwijfel dit sterk maar wil toch eerst zeker zijn van mijn stuk voor ik er aan begin. 💡

              Er is een digitale aanduiding op het scherm bij een Porsche 997/Turbo voor de staat van de remmen.
              Bij het vervangen van de remmen wordt de software gewoon teruggezet en ik denk dat jouw kennis dat misschien bedoelde. Bij vroegere Porsches 996/993/964 … waren het contactplaatjes die vanaf een bepaalde slijtage een indicatie op het dashbord gaven.

              Tegenwoordig zitten we in het digitale tijdperk hé 🙂

                HALLO is hier iemand die wat meer info weet, over de remmen voor een 997 turbo.Ik ga deze zelf plaatsen maar laatst zie iemand tegen mij dat de remklauwen met een programma van porsche zelf moeten terug gezet worden.Klopt dit ❓ Ik betwijfel dit sterk maar wil toch eerst zeker zijn van mijn stuk voor ik er aan begin. 💡

                  Wel

                  Ik had al andere blokjes geplaatst die een zekere verbetering met zich meebrachten, nl deze

                  http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/911-10-19/-/-/item/item_details/VID_8812658-VCD_97554663-gid_310-sort_4-display_50-item_3142091066/BRAKES-Tuning-BrakePads%26quot%3BSport%26quot%3B-3142091066-Racing-brake-pads-set–Tr!ckstuff-TS66-red–84-89.html

                  Naar mijn gevoel bijten de remmen al iets harder met deze blokken (nadat ze wat opgewarmd zijn) en is het uithoudingsvermogen ook verbeterd. De volgende stap zal idd andere remvloeistof zijn denk ik.

                  Als dat nog niet bevredigend is, ga ik op zoek naar een ander setje klauwen :mrgreen:

                    hey tvanbroekhoven ben je er al uit wat je gaat plaatsen als upgrade want ben wel benieuwd 🙂
                    kan interesant zijn als ik eens een upgrade wil doen 😉
                    mvg

                      Hangt ervan af waarvoor het gaat dienen.
                      Voor gewoon straatgebruik en af en toe eens een rondje op circuit voldoen standaard blokken en olie (dot4)voldoende .
                      Voor intens circuit gebruik (wat ik denk dat hier niet van toepassing is) is het idd een ander verhaal . Dot 5 en Pagid blauw of oranje .
                      En dan kan je dus ook praten/denken over stahlflex leidingen , sterkere rempomp , regelbare remdruk , extra koelgaten + toevoerslangen etc

                        http://www.mittelmotor.de/content/infor … ticleID=28

                        eens dit artikel lezen en we hebben direct genoeg stof voor een discussie 😀
                        Indien je kiest voor een upgrade dan wordt uw remsysteem zo goed als de zwakste schakel.
                        grotere klauwen zorgen niet noodzakelijk voor meer druk indien uw rempomp standaard blijft.
                        Bovendien produceren ze meer warmte die door de remschijven moet afgevoerd worden.

                          [quote=”nine-eleven”:yv7nkj5k]gek dat hier niemand het heeft over de remblokken zelf. (en de remolie). 🙄 [/quote]

                          Remolie zou ik AP racing DoT 4 raceremolie nemen, remblokken eventueel PAGID Blue.

                          maar daar zal wel een hele discussie over losbarsten… 🙄

                            tja blokken en olie…
                            Ik weet er niet veel van dus zou misschien beter zwijgen,
                            Maar ik dacht dat Blokken en Olie er wel voor kunnen zorgen dat je remkracht langer op hetzelfde peil blijven…
                            Maar niet voor meer stopkracht zorgen…

                            Correct me if I’m wrong.

                              gek dat hier niemand het heeft over de remblokken zelf. (en de remolie). 🙄

                                schijven van 964 passen niet op een 3.0, andere naven.

                                Voor je SC: klauwen van 944S2 en schijven van een 3.2.
                                Let wel op: de klauwen dienen aangepast te worden voor het monteren, de afstand van de montagegaten is groter dan van een 3.0

                                ik kan je ermee helpen… 😉

                                  de schijven van een 3.0 en een 3.2 zit verschil op
                                  3.2 zijn iets dikker en ik heb ze moetten laten plaatsen bij mij

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.