911SC schokt bij laag toerental

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911SC schokt bij laag toerental

  • Maker
    Discussie

  • 911dream
    Deelnemer

      Hello,
      Mijn Porsche 911 SC 3.0 Coupé van 1978 heeft volgend fenomeen voor. Niet enkel nu het erg koud is, maar voordien reeds opgemerkt in oktober/november :

      Toen het stilaan kouder begon te worden in oktober/november viel me op dat de de Porsche (vooral de eerste kilometers na de koudstart) bij lage toeren begint te schokken.

      Dit is vooral rond de 2100 toeren, als de motor dus weinig belast wordt. Ga je hoger in toeren, dan verdwijnt het schokken.
      Dit is ambetant als je bijvoorbeeld aan 50km/h een rij auto’s moet volgen.

      Als hij op temperatuur is gekomen vermindert dit schokken rond dat toerental, al heb ik de indruk dat het niet helemaal weg gaat .

      Is dit fenomeen iemand bekend ? Wat zou daar de oorzaak van zijn ?

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
      • Ik denk aan de warm loop die niet goed meer werkt, maar je kan dit alles simpel zoeken met de CO en de benzin druk te meten bij warm en koude motor.

          Mijn status :

          De wagen is ondertussen binnen geweest voor een algemeen nazicht :
          – Kleppen afgeregeld
          – CO bijgeregeld (was slechts klein beetje nodig)
          – Bougies vervangen
          – Bougiekabels vervangen (waren een 2-tal slechte bij).
          – Kapotte rotor vervangen
          – Olie ververst

          Achteraf is het schokken bijna helemaal verdwenen.
          Ik heb het gevoel dat je het “in de verte” nog een beetje voelt bij het toerental van rond de 2100, maar misschien is het omdat ik me er nog steeds op focus.
          In alle gevaal stukken beter.

            Mja, de mijne heeft vooral moeilijkheden met optrekken vanuit lage
            toeren, klinkt hij precies als een diesel 😀
            Boven de 3000rpm daarentegen 😈
            Verbruik is ook wel fenomenaal, dus ligt waarschijnlijk aan de
            Motronic, of de manier waarop die ingebouwd is 🙄 (3.2)

              ben ook bekend met het fenomeen, en dit is bij mij ook begonnen vanaf ze aan de CO liggen knoeien hebben.

                Ik heb dat ook gehad met mijn 911 een jaar geleden,en het was de druk in de benzinnepomp die te laag was.Ze hebben er een nieuwe ingestoken en hij reed als nieuw .Veel succes.

                  wel, je vraagt het net iets te vroeg.
                  De Porsche gaat er deze week nog voor binnen. Ik laat nadien wel iets weten.

                    En, probleempje ondertussen opgelost jongens ❓

                    Wim

                      Even Firefox gratis downloaden, en ook gelijk geen problemen meer met verborgen reclame’s enzo. 💡 werkt perfect.

                        ik kan het niet openen omdat ik geen firefox heb. kan iemand bestand voor 911 mailen naar flat4tweety@hotmail.com please?
                        alvast bedankt 😉

                          Bedankt Wim, voor de link.
                          Interessante info. zal ik onmiddellijk downloaden.

                          Wim

                            Ga eens naar onderstaande link, daar kun je gratis voor elke Porsche het werkplaatshandboek downloaden, zie je gelijk de afbeeldingen en word alles een beetje duidelijker, ook voor niet techneuten. 😉

                            http://www.porscheteam.nl/werkplaats/handboeken/index.html

                              oei, oei, allemaal latijn voor mij hoor.

                                ik denk luchtmassameter

                                  onder de LMM, wat is dat?

                                  Wim

                                    Als je dat gedaan hebt, laat dan even weten of het probleem over is.
                                    En het je hoeft daarmee niet naar een Porsche garage te gaan, de VW dealer weet er ook goed weg mee, alle Golfjes hadden ook K-Tronic. 😉

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.