911SC schokt bij laag toerental

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 911SC schokt bij laag toerental

• Maker
    Discussie

• 911dream
    Deelnemer

Hello,
      Mijn Porsche 911 SC 3.0 Coupé van 1978 heeft volgend fenomeen voor. Niet enkel nu het erg koud is, maar voordien reeds opgemerkt in oktober/november :

Toen het stilaan kouder begon te worden in oktober/november viel me op dat de de Porsche (vooral de eerste kilometers na de koudstart) bij lage toeren begint te schokken.

Dit is vooral rond de 2100 toeren, als de motor dus weinig belast wordt. Ga je hoger in toeren, dan verdwijnt het schokken.
      Dit is ambetant als je bijvoorbeeld aan 50km/h een rij auto’s moet volgen.

Als hij op temperatuur is gekomen vermindert dit schokken rond dat toerental, al heb ik de indruk dat het niet helemaal weg gaat .

Is dit fenomeen iemand bekend ? Wat zou daar de oorzaak van zijn ?

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
      • Iedereen die geantwoord heeft, dank u.
        Ik zal inderdaad ook in de richting van de CO gaan zoeken en eens zien waar die stelschroef zich bevindt.

Wim

Is echt wel bij te stellen bij injectie, zit ook een stelschroef voor.
          Elk systeem heeft zijn eigen stelschroef, bij mijn 3.2 zit hij onder op de LMM, echt dat is toch echt injectie. 😉

hoe moet je dat bijstellen bij injectie? bij carbus is dat gewoon een vijsje opendraaien, maar hier weet ik het niet.

ik zal om te beginnen eens een nieuwe benzinefilter opzetten. en ik heb er alvast een flesje ‘injectorcleaner’ ingekapt. je weet nooit.

Wim

Ik denk dat je het probleem niet moet zoeken in stroom of valse lucht, denk eerder aan Co, laat dat eens nakijken en laat het afstellen op 2,5 a 3 denk dat het probleem dan ver weg is, natuurlijk blijft een S motor altijd wat nerveus.
              Meestal zit dit probleem storreren rond de 2000 t/m in de lucht / brandstof verhouding.
              Dus afstellen, rijden en eventueel nog bijstellen.

de mijne heeft dat ook soms, vooral al shij koude staat. Soms wel in extreme proporties.

De motor zelf is zeer goed, volledig gereviseerd. Ze hadden me gezegd dat de afstelling van de motor nog moet gedaan worden dus ik wacht af. Voor de revisie had ik daar geen last van.

ik heb wel een super motor als hij opeens goed draait maar 2 min later voor het rood kan hij weer beginnen stotteren.

het zal inderdaad ergens iets kleins zijn dat ons dwarsboomd maar we hebben wel alle drie de k-jetronic blijkbaar

Mijn gok zou zijn dat de benzineleiding ergens valse lucht trekt of dat de benzinepomp niet genoeg druk levert, alhoewel hij het dan ook op hogere toeren zou moeten hebben zeker ?

ik heb volledig hetzelfde probleem met mijn 911S. ook bij 2100toeren of als ik naar beneden rijd. bergop gaat hij perfect , maar bergaf bij iets lossen van gas, ook dat schokken…
                    ik weet ook niet wat doen.

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.