912

  • Maker
    Discussie
  • Ik kan een 912 uit 1966 kopen, maar er zit wel een motor van een 911T in. De auto blijkt nu over een geldige keuring in Engeland (MOT) te beschikken, maar kan ik problemen verwachten bij het importeren in België of keuren voor oldtimerplaten wegens deze andere motor?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Zo is dat, zonder meer.
      Enkel in ’76 en in de USA 2.0 4 cyl. en 90 Pk.
      Was overigens niet vooruit te branden (pk/kg) dit in tegenstelling tot de eerste 912 die best aangenaam reed met de ex 356 1.6 90 Pk motor .
      Had aanzienlijk minder gewicht voort te sleuren …..

        Dat is volgens mij een ‘drukfout’ en moet gewoon 912E zijn.

          van het bestaan van 911’s met een viercilinder heb ik al spoor kunnen terugvinden. het omgekeerde nog niet, maar ik heb dit jaar nog gesproken met een 912targa eigenaar die tot mijn verbazing toen ook zei dat er origineel een flat-6 in lag :think:
          dus ik zoek even verder en desnoods neem ik contact met die eigenaar …

          Overall production gradually shifted from the fuel-efficient 912 to the higher-horsepower six-cylinder 911. During the 1968 production year, about 6300 912s were constructed versus about 8000 911 cars. 912s continued in production in 1969 until the introduction of the mid-engine, Targa style 914 and 914-6 in late 1969. Ironically, after production of the 914 ceased in late 1975, the fuel-injected 912E model appeared in 1976, powered by a 2.0 liter 914-derived engine. When 912E production ended, Porsche® had constructed 34,959 of the Type 912/912E model.

          912_4cyl.jpg

            😕
            Een 912 met de “zeldzame” 6-cyl is toch gewoon een 911? Of zijn er 912’s geweest met een 6-cyl?

              Neen, het originele blok was een viercilinder. Maar dan weet ik genoeg. Ik heb geen zin in die discussie met de keuring…

                kan ook op platen voor dagelijks gebruik. er is geen gelijkvormigheid voor voertuigen van voor begin 1968.
                was het originele blok een vier of meer zeldzame 6-cylinder? dit kan belangrijk zijn om weten en documenteren. bijv om discussies te vermijden bij de autokeuring. want voor de meesten die wel iets van auto’s kennen staat een 912 altijd gelijk aan een flat-4.
                als een wakkere keurder dan een motorbank opmerkt met 3 kabels dan zijn de rapen gaar … ook voor een oldtimerkeuring !

                ik ken de juiste procedure niet, maar je zal evt deze grotere cilinderinhoud ook wel officieel kunnen laten registreren op je autopapieren en dito verzekeren. dan zit je altijd safe.

              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.