912 Targa

• Maker
    Discussie
  • Beste,

Ik heb in Nederland mijn droomauto gevonden. Het gaat om een porsche 912 Targa van 1969. Hij is ook betaalbaar mede dat er geen originele motor inzit. Er zit namelijk een 2.0liter van een 914 in. Wel is deze volledig gereviseerd! Wat zouden jullie geven aan deze auto? Hij is perfect in orde ondanks de niet originele motor.

Nu heb ik wel een probleem aangezien ik hem dan ga moeten invoeren in België ! Heeft iemand hier ervaring mee ? Gaan ze moeilijk doen aangezien er geen originele motor inzit?
    Alvast bedank voor de reacties!!!

mvg,
    SB

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
  • Wim

Weet ik helaas niet uit mijn hoofd, maar misschien dat er nog iemand hier een prijs weet.

Bedankt voor de nuttige tips ! Hoeveel kosten deze lampen ?

Wim

[quote=”SBrond” post=109092] Ik denk gewoon dat ik al een serieuze streep voor heb op een niet gereviseerde motor. Ik heb de auto al in het echt gezien ja en was er meteen verliefd op…
          Ik laat me waarschijnlijk teveel beïnvloeden door mij hart en niet door mijn verstand !
          [/quote]

Eerste kosten zullen al een nieuwe uitlaat zijn met warmte wisslaars, want ik denk niet dat die hier onder zitten, kosten ongeveer 1500 euro.
          Aangezien het een Amerikaan is zullen ook de lichten voor (seal beam) vervangen moeten worden door Europese lampen.

Dus je ziet dat de eerste kosten er al aankomen.

En ik denk dat je teveel verliefd bent, dus let goed op dat je de grijze massa ook goed gebruikt, en veel meer als 30% 😉

Mannen, we begrijpen onze SBrond wel hè.
            ‘Verliefdheidsgedrag’ 😉 plezant tot ze het licht aanklikt en plots niet meer zo mooi als gedacht blijkt te zijn 😳
            Hebben we allemaal al wel eens meegemaakt. Vandaar die waarschuwende reacties hier SBond, grappig niet?

SBond om jezelf te overtuigen zou ik er bij gelegenheid toch eens naar gaan kijken en een ‘praatje’ meedoen. (Pkenner meenemen 😉 ) wat je ondertussen al gedaan hebt lees ik net.

Wie weet kan je het ‘oudergedrag’ van onze kenners wel eens in de nek smoren 😈 (1 kans op 1milj, al weet je ‘t nooit!)

Ik noem het een leegloper en dat is het ook. :sleep: Ik denk dat je niet eens weet wat een handje onderdelen kost. Ook de wielen horen er niet onder.

Het is en blijft toch altijd afwachten bij een oldtimer?

Nee niet als je een goeie koopt, dan blijft je een hoop narigheid bespaart, kosten heb je altijd, tegen porscheprijzen dat dan weer wel

Neen u niet, een andere gebruiker noemde hem zo :). Het is en blijft toch altijd afwachten bij een oldtimer? Dat besef ik maar al te goed… Ik denk gewoon dat ik al een serieuze streep voor heb op een niet gereviseerde motor. Ik heb de auto al in het echt gezien ja en was er meteen verliefd op… Ik wou eerst jullie mening eens weten voor ik nog een tweede keer ga kijken en een testritje maken.

De wagen kost 11.000euro. Veel te duur dan in uw ogen als ik zie dat u maar 7500euro zou geven? Daar verschiet ik wel van! Ik wou er sowieso nog wat proberen af te te krijgen maar denk niet dat ik ermee voor 7500 mee naar buiten zal rijden… Zou u werkelijk maar zoveel geven? Ik zou zelfs geen carrosserie zonder motor vinden voor die prijs denk ik !

Ik laat me waarschijnlijk teveel beïnvloeden door mij hart en niet door mijn verstand !

alvast bedankt

Wim

Ik schilder hem helemaal niet af als leegloper, maar als er kosten zijn dat die gelijk geld kosten, meer niet.
                  En geloof mij, er zijn er meer die een perfecte Porsche kochten, maar toch achteraf er behoorlijk wat problemen/kosten zijn.

En bij dit soort auto’s bestaat de kans dat die groter is op een miskoop.

Heb je de auto al gezien en/of met gereden?????

Wij willen je gewoon helpen hoor, en als je niet weet waar op te letten bij de carrosserie, kan dit ook serieus verkeerd aflopen, en je zo een paar duizenden euro’s lichter zijn aan herstel werkzaamheden.

Beste,

Ik begrijp niet waarom ik jullie mening niet zou accepteren? Doe ik namelijk zeker! Je mag een mens toch niet afstraffen omdat hij een beetje wil argumenteren 😉

bedankt !

Beste,

Ik ben inderdaad geen kenner! Geef ik je absoluut gelijk in. Daarom ook dat ik hier jullie ongezouten mening wil vragen. Ik wil namelijk geen miskoop doen! Ik vind het gewoon jammer dat u hem meteen afschildert als ‘leegloper’. Kan u argumenteren waarom u zo snel deze conclusie trekt?

Ik denk persoonlijk dat ik meer problemen ga hebben met een originele 912 die dan veel duurder is en waar 150.000 tot 200.000 kilometers op staan? Deze wagens zijn toch zo goed als op? In de loop van tijd zal ik hem dan toch moeten laten reviseren en gaat het me nog eens extra kosten? Deze wagen ìs al gereviseerd? Ik snap ook wel dat je als echte liefhebber alleen voor het originele wil gaan maar deze zijn vrij onbetaalbaar in perfecte staat… En daar de microbe me zwaar te pakken heeft, klamp ik me inderdaad misschien onterecht vast aan deze wagen…

Correct me if I’m wrong please

bedankt voor de reacties !

Wim

Zo’n ouwe 914 motor zuipt harder als een goed afgestelde 6 cilinder, maar het zijn jouw
                        eurootjes die je uitgeeft, en als je advies vraagt en niet accepteert, tsja wie zijn wij dan die al jaren Porsche ervaring hebben.
                        En als je budget beperkt is, zou ik zeker met zoiets niet beginnen.
                        Denk daarbij dat er iets aan de auto, bak of motor is, de euro’s er ook uitvliegen, want het is en blijft een Porsche qua kosten.

Verder invoeren in België zal misschien lukken op O platen, maar dan ben je zeer beperkt.
                        En op de vraag wat ik of wij ervoor zouden geven…………..lijkt mij 7.5K al ruim betaald. :first:

Dus verdere uitleg niet nodig.

En kijk anders eens op het forum bij naslagwerken voor de aankoop van een gebruikte. oudere Porsche. 💡

Wat jij wil :drink: Als je er geen verstand van hebt en je kennelijk ook niet hebt ingelezen koop jij lekker zo’n leegloper, mijn zegen heb je.

De wagen op zich is in perfecte staat. De motor is volledig gereviseerd geweest en er is sindsdien maar 5000miles mee gereden! De reden dat hij vrij goedkoop is is omdat de motor en blijkbaar ook de spiegels niet origineel zijn

Ja ja :mrgreen:

Beste,

De wagen op zich is in perfecte staat. De motor is volledig gereviseerd geweest en er is sindsdien maar 5000miles mee gereden! De reden dat hij vrij goedkoop is is omdat de motor en blijkbaar ook de spiegels niet origineel zijn… Daarom geen slechte wagen denk ik dan?

Daarom, koop in een keer een goeie. Op een slechte loop je leeg 😉

Ik vind niet meteen iets over Stolze via de zoekfunctie? Zelf al ervaringen mee gehad?

Ik ben al lange tijd verliefd geworden op de porsche targa Het zou mijn eerste auto zijn. Daarom dat mijn budget vrij beperkt is… Ik zoek eerder een 912 daar de motoren niet zo zwaar zijn en ik mij niet blauw betaal aan benzine daar ik hem dagelijks wil gaan gebruiken. Alvast bedankt voor de enorme respons !!

klikhierop dan klikhierop Die is helemaal af.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.