914

  • Maker
    Discussie
  • Betreft volgende advertentie:

    914

    Wat ik zelf zie is dat het spuitwerk nogal slordig is (kabels etc. mee gespoten) en dat de letters op de achtergrille ontbreken.

    Maar wellicht zitten er hier 914 kenners die nog veel meer zien?

    Ik zou willen weten of het de moeite loont om eens tot daar te gaan.

    Edit: ik zie net dat de advertentie op MP weg is, maar hier staat hij ook (als hij nog ni verkocht is ondertussen, natuurlijk):
    Mobile.de

3 reacties aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
    • Hendrik: bedankt voor deze waardevolle informatie.

      Ik zou eigenlijk ook graag een 2.0 kopen, maar ja, je zegt het zelf: mission impossible.

      Ik heb gisteren een hele reeks grote foto’s gekregen van de eigenaar. Ik weet niet of daar nog meer boeiende dingen op te zien zijn, zoals die batterijplaat :
      IMG_4124.jpg

        die plaat achteraan in de koffer is die origineel zo ? lijkt mij dat die erin gelast is ? verder, alles is meegespoten, ook de sloten van de koffer en dergelijke, lijkt me idd een typische amerikaanse rush paintjob om een doffe wagen snel weer blinkend te krijgen en te verkopen… een kenner van het forum meevragen (bvb Hendrik) en gaan kijken als je interesse hebt.

          Prijs:
          onder de prijs indien oorspronkelijke motor en geen rotte rechterophanging===>gewoon in de passagierszetel met het targadak eraf proberen de deur te sluiten, weet je het voornaamste

          Motor
          *is hersteld, heeft nog injectoren?
          *de voornaamste foto ontbreekt: motorcompartiment onder de batterij
          *een 1,7 liter uit 1972 is een veel betere dan de 1,8 liter; zelf heb ik enkel belangstelling in een 2 liter (zoek daar maar eens naar, je zal het wel merken :puke: )
          *geen enkele 1,7 liter geeft 80kW, zelfs een 2 liter 4cilinder niet; een 2 liter 6 cilinder geeft 81 kW/ 110 pk

          Koetswerk
          *bevestigingspunt van de torsieveer, ophangingspunt rechts achteraan onder de batterij; een roestige batterijhouder zelf geeft niet, het plaatwerk daaronder des te meer
          *herspoten, zoals duidelijk aangegeven, maar anders had ik het zelfs gezien en ik ben geen plaatslager: deTarga(of B?)steun is in vinyl en desnoods satijn, maar vooral niet blinkend; dak idem, normaal redelijk mat en gebobbeld
          *er schijnen maar 2 soorten 914’s te zijn, allemaal roestig, maar bij sommige zie je het alleen nog niet; De uitzonderingen zullen wel wat meer kosten dan 15 duizend.
          *is de kleur oorspronkelijk?

          Besluit:
          voor die prijs, met oorspronkelijke motor en met bijvoorbeeld maar 1 roestplaats uit te slijpen en te lassen, behalve de ophanging rechts achter natuurlijk, zou ik niet zagen; kost enkele duizendjes om dat in orde te maken, als de rest goed is; maar ik vrees dat ie dan al weg is …

          Opm.:
          Weet er eentje staan in Ravennagroen, met het juiste motortype, maar wel niet de oorspronkelijke motornummer, volledig gestript 5 jaar geleden en nu 1 roestplekje te herdoen :mrgreen: :
          http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=244082763&asrc=st|sr

          914ravenna2L.jpg

          914ravenna2Lz.jpg

          De brave man denkt dat het de oorspronkelijke motor is, maar er zijn 9 of 11 Duitse vorige eigenaars en hij verstaat geen letter Duits. Je kan het afleiden uit de papieren (of het navragen bij Porsche Service).

        3 reacties aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.