914(/6)

• Maker
    Discussie
  • Ik stel mij al even de vraag of in elke 914 eigenlijk een 6 cylinder past.
    Of zijn er essentiële verschillen tussen de kas van een ‘gewone’ 914 en die van een 914/6 ?

Moet je in de kas van een gewone 914 plaats maken bv door het schutbord aan te passen ?

Kan je dus bv een 993 blok in een 914 plaatsen zonder dat je de hele kas moet beginnen verlassen ? (wel kostelijke motor natuurlijk, maar goed, een typ4 blok tot het uiterste drijven kost ook massa’s geld en betrouwbaarheid is dan nog een groot vraagteken)
    Welke boite zou je daarvoor best gebruiken: past die van een boxster, of ben je beter met die van de 993 om te draaien ?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • ik heb er momenteel 3 staan, maar ja die op kapaza daar zat een 6 cilinder in, nu terug een originele 4 cilinder. De 6 cilinder gaat naar de wagen waarvan Koen een foto postte… 😛 wink:

deze heeft david te koop:

Ja voorbeelden genoeg van 914 met 6cyliders en zelfs V8 in de VS inderdaad…
          Maar dat zou dus zonder aanpassingen aan het chassis zijn ?
          Standaard 914 heeft genoeg plaats ervoor ?

ik heb een standaard 914 staan waar een zescilinder in zit, je mag altijd eens komen kijken…

Die zwarte op kapaza ?

ik heb een standaard 914 staan waar een zescilinder in zit, je mag altijd eens komen kijken…

Dat heb ik idd al meer gezien .
              En als er zelfs een V8 blokje ingaat … 😉

Hallo,

misschien kan dit al deels uw vraag oplossen, eventueel eens contact opnemen met verkoper om meer te weten te komen over de ombouw.
                http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/8335510/Porsche_914_6.html

Mvg,

Koen

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.